maandag 20 september 2010

Onderdeurtje


Mijn hondje Prince-je wordt oud.
Volgend voorjaar wordt hij veertien en de jaren die hij niet bij mij doorbracht waren tropenjaren voor hem.
Af en toe is hij even helemaal de weg kwijt en hij heeft een sterke verlatingsangst, waarvoor ik een bloesem remedie heb  samengesteld.
Hij mag nu ook samen met zijn zusje 's nachts mee naar boven, ik draag hem, want hij kan de trap niet meer oplopen. Hij ligt dan prinsheerlijk in het mandje naast mijn bed, Lys op de rieten kuipstoel, lekker onder fleece dekentjes.
's morgens betrap ik hem soms terwijl hij naast me ligt met z'n koppie op een kussen.
Als een echt oud mannetje heeft hij ook moeite met zijn plasjes.
Tussen de uitlaatmomenten moet hij ook nog vaker naar buiten, even de tuin in.
Nu het te koud wordt om de bijkeukendeur de haak te houden, hebben we een andere oplossing.
Een gat in de deur en een hondenluik erin.
Het geeft hem meer rust en ons ook:))

13 opmerkingen:

Lutje zei

ik vindt dat heel goed dat je dat voorziet voor je hondje, maar bij het zien van zo'n luikje denk ik dan...komen er dan ook geen andere katten of honden enz...binnen?
En...ik kom je nog een leuke week wensen.

Assayya zei

@haha, ik heb hier 4 jack russells lopen.
daar krijgt nog niet eens een vreemde muis de kans om binnen te komen.
verder is mijn achtertuin omheind door een houten schutting, ideaal dus:))

Walter zei

Aandoenlijk...
Groetjes ook maar weer eens!

gerdaYD zei

Heel mooi, dat jullie dit voor de lieve hond bedachten. Daar zal hij hopelijk nog héél lang, van kunnen genieten!

klaproos zei

wat lief hé,als je van dieren houdt dan doe je dit soort dingen:-)

ik wens dat je lieve schat nog een mooi poosje mag blijven bij je.

lieve groet

kruidje zei

wat een liefdevolle benadering naar je dieren toe:)

Fluitenkruid zei

Wat een goed idee Assayya! Hoe ziet Prinsje eruit? Een lief grijs koppie?

Marlou zei

Lieve Assaya,

ach... wat een lief verhaal.
En wat zul jij een lief baasje zijn!

Hondje boft!
Baasje boft ook!

XX, Marlou


.

Jasmine zei

Will he use the dog flap? Sometimes they wont if they are not brought up with them...

Pasula zei

Haha dit is de 1e keer dat ik een hondenluikje zie, ik ken wel kattenluikjes. :D

fotorantje zei

hij krijgt een mooie oude dag bij je, zoveel is zeker!

christiene zei

Assayya,wat lief zo als je over jou hondjes schrijft.En liefde hebben ze nodig en zeker op hun ouwe dag.Ik heb zelf een hondje gehad met verlatings angst.en weet wat het is.
Groetjes Christiene.

"Création" zei

Wat een liefdevolle oplossing voor je kleine schat, en hoe je beschrijft dat kleine koppie op een kussen in bed, zo schattig, zie het helemaal voor me...echt vertederend.

Lieve groet, Josephine

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails