woensdag 8 september 2010

In de kleine uurtjes..


Ze was al een paar dagen bij ons overdag, want haar mamma zit ivm examens de hele dag op haar paard.
Gisteren bleef ze ook slapen in haar bedje onder haar hartjes dekbed.
Tot ik vannacht ineens vanuit mijn slaap mijn slaapkamer deur open hoorde gaan en een klein figuurtje met in beide armen een groot knuffelbeest mijn kamer inglipte.
"oma, ik kom bij jou slapen., ik heb voor jou ook een knuffel"
Ik maakte ruimte voor haar.
"Even mijn kussen ophalen."
(de vrouwen in mijn gezin nemen overal hun eigen kussen mee, tot in het ziekenhuis toe, dit kind dus ook)
Dan ook maar even de badkamer bezocht, om de beurt.
Terug in bed:"heb jij ook een lichtje",  het roze glazen lampje was al aan.
"zoëen heeft mijn mammie ook"
Ondertussen werden mijn engelenkaarten uit hun doos gehaald.
"Ooooh, kijk een oma, wat mooi!"
Een schuine blik op de wekker leerde me, dat het vier uur was.
Het lichtje uit, nog even heel zachtjes samen liedjes zingen en dan was het stil naastme.
We werden allebei wakker van de wekker vanmorgen.
Volgende week slaapt ze twe nachtjes hier.
Ik moet maar even wat in het voren slapen:))

19 opmerkingen:

klaproos zei

je zou van minder smelten assaya,
wat lief hé,
welja, als je de kans hebt je slaap in te halen, doen, dit zijn momenten die koester je je leven lang:-)
wahahah ik kom ook effe tegen je aan schurken en dan zal ik een mooi boek meebrengen, lees ik je voor is dat goed:-)

slaap lekker

"Création" zei

Heerlijk Assayya, je schrijft het zo beeldend da ik het voor me zie gebeuren. Wat zijn dat toch prachtige momenten hé...

Lieve groet, Josephine

veerle zei

Leuk zo'n kleine nachtraaf!

curieuzeneuzemosterdpot zei

memt zo'n engeltje naast jou kan het niet anders dan dat je dromen vleugels hebben gekregen, assayya! ;-))

wat een vertederend tafereel!!

ja, ook dit is 1 grote liefdesbrief! :-))

Lutje zei

of je moet ze heel moe maken vor ze gaat slapen, dan slapen jullie beiden goed. Maar het is wel innemend hé

yvette zei

zo lief...ik zie je voor me, samen in bed, de kaarten het lichtje...ooooh wat heerlijk.

Morgaine zei

whahaha ja maar als je oma bent dan kan dat, het opvoeden voorbij en oma mag verwennen, whahaha

Heerlijk om te lezen en het brengt meteen memories terug van mijn moeder met haar kleinkind ;-)

Geniet ervan, het slapen komt wel goed daarna :P

XXX

gerdaYD zei

Soort zoekt soort, dus engeltjes zoals jullie doen dat ook!

Marlou zei

Lieve Assaya,

jaja, ik weet er alles van... midden in de nacht zo'n warm lijfje naast je.
Van te voren een beetje inslapen is een goed idee.
Als ze 's middags nog een tukje doet, dan zelf ook een tukje doen.

Wat een heerlijke tijd!
geniet er maar lekker van!

Liefs van Marlou


.

Fluitenkruid zei

wat lief beschreven..

fotorantje zei

wat lief, zo knus samen

imna zei

owh wat lief :-)) en volgens mij komt het met dat bijslapen ook best goed.
Dikke knufel

Hagazussa zei

Heerlijk toch!

Moeder zijn vond ik heel leuk, maar oma zijn is nog veel leuker.

Liefs, Haagje

Wondelgijn zei

Maar het is zo ontroerend lief.... met eigen kussen! (doen onze vrouwen in de familie ook allemaal... Is dat een vrouwentic misschien?)

Pasula zei

Lief hoor, en ja zorg maar dat je goed uitgerust bent.
Je kussen meenemen, het zijn kleine details maar die maken het juist zo persoonlijk hoe je de dingen beschrijft.

Lutje zei

een mooie vrijdag en voor straks een tof weekend.

christiene zei

Het klinkt heel knus. daar wil je wel je slaap wel voor inhalen.
Een fijn weekend.
groetjes Christiene

ank zei

wat is mooier
dan ene moeder en haar kind?

een oma
met haar kleinkind...

colourfullflowergirl zei

Smelt....ik ken dat gevoel. En ondanks dat het midden in de nacht is, voelt het zoooo goed! Wat zijn we rijk hè Assaya, om oma te zijn!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails