donderdag 16 september 2010

Good in shape

Een van de doelen op het 33 dingenlijstje was een paar kilo’s afvallen.
Niet, dat ik weer in maatje 34/36 zou willen(hoewel;)), maar voor mijn knieën is het beter als ze minder hoeven te dragen, het zou een operatie niet nodig maken
Voor de rug van mijn paard is het ook beter.
En een speklaag op mijn lijf voegt niks toe aan mijn vrouwzijn.
Integendeel het is vaak een teken van minder goed functioneren, een schreeuw van “zie mij staan”.
Drastisch diëten werkt dan ook meestal niet.
En dan afgelopen week in het zwembad, in badpak aan de bar met een beker thee ineens een kennis naast me: “ben jij ook al aan het Sonja Bakkeren?
Tja, een dun velletje van bruin velours verhult natuurlijk weinig.
Nee, ik ben niet aan het lijnen geweest, maar de wandelingetjes met knuffelkindjes, de tuin en het zwemmen , maar ook een heleboel dingen voor mijzelf weer goed op een rijtje hebben, hebben mijn lichaam weer mooi in shape gebracht.
Het voelt ook goed, mijn ribwelving weer te voelen.
Het geeft aan dat ik fysiek en energetisch op dit moment goed bezig ben:))

20 opmerkingen:

Roelien zei

Daar zal menigeen jaloers op zijn...niet diëten maar op natuurlijke wijze weer in shape komen!

callemie zei

pffffff een van mijn doelen ook die gewonnen kilo's van de vakantie er nu weer af te werken!
in shape en in topvorm

klaproos zei

wat heerlijk assaya,ja wandelen doet wonderen, en zorgen ook....
maar dan in minder goeie zin,
wat het best helpt:-))))

"verliefd zijn"

dan vliegen de kilo's eraf....
maar ja........
dan moet je wel een heerlijke droom tegenkomen natuurlijk....

xxx

oma leentje zei

Ik las laatst dat iedere dag wandelen je negen kilo per jaar scheelt.
Ik haat lijnen. Komt er aan en moet er ook weeraf. Idd lekker in je vel zitten is belangrijk. Las ook door tijd gebrek nog even je éém na laatste logje over je kleindochter. heerlijk he zo dicht naast je . Hm daar kan geen parfum tegen op dat geurtje van je eigen vlees en bloed kleinkind. En jammer van die inhalige zus.. Zo hebben we allemaal wel z'n figuur in de familie. Hier heb ik een schoonzus die niks hoefde maar als niemand het neemt dan neem ik het tiep en zo verdwijnt er dus een heleboel. Bah vreselijke type's.


Fijne avond.... Groetjes Leni

Annet zei

Ah bon, lekker slank. Zal mij niet meer lukken met de maan in Stier:)

Wandel bijna elke dag en het gaat goed op mijn Forrest Gumpschoenen:)

Mooi verfijnde bijdrage...

Hartegroet van Annet - dol op paarden o.a.

griet zei

hahahah ik kan alleen afvallen als ik stop met eten want ik kan niet zolang lopen en zo ,dus daar val ik niet van af ,heb deze week veel meer gedaan en dat voelt ootje aan alles pfffff ben zo blij dat ik maandag naar masser kan .maar ben niks afgevallen ,maar ja ootjes horen wel speklaag te hebben ,anders kan knuffelbeeb niet lekker liggen haha die ribben zijn zo hard hi xxxxxxx

Jet zei

Zo zie je maar weer , het gaat ongemerkt vanzelf !!

Marlou zei

Hai Assaya,

mooi...
ik viel al meteen op:

het 33 -dingen lijstje.
Ik heb wat met het getal 33.
Ik schrijf er af en toe over...

maar goed, dit terzijde.
Jij hebt een 33 dingen lijstje.
Ik heb een 100 lijst! 33dingen is toch reëler!

Goed dat je aan het afvallen bent.
Ik zou ook wel een paar kilootjes kwijt willen...

Dat wandelen is zo gek nog nietQ!
Liefs van Marlou


.

Walter zei

Zodra mijn 10 kilo eraf zijn kom ik het hier melden!!!
(Als je weblog dan nog bestaat, hahaha)

"Création" zei

Wat een heerlijk gevoel zal dat zijn, lichamelijk en geestelijk in belans te zijn. En het dan het dan zo mooi aan je lichaam zichtbaar en voelbaar is.

Lieve groet, Josephine

Lutje zei

ik zit in de overgang en zie die weegschaal ook omhoog gaan en het is ook beter voor m'n knieeen maar het is allemaal zo lekker...

gerdaYD zei

Op natuurlijke wijze vermageren zonder ziek te zijn... een waar geschenk assayya! Blij voor je...

Walter zei

Dank je Assaya, natuurlijk heb je gelijk, hihi.
Ach, het was de dag van Corneille's begrafenis.
Hopelijk vergeef je het mij, anders ben ik wellicht een volgster kwijt? (één klein gnaatje, gna!)Heb het meteen gerectifidingest hoor...

Fluitenkruid zei

Wat moet dat heerlijk voelen Assayya, geniet lekker van je nieuwe lijf.
En die schreeuw van 'zie mij staan' daar ga ik eens over na denken, dat heb ik niet eerder gehoord of over gelezen. Wel over een pantser als bescherming naar de buitenwereld.
Fijn weekend!

kruidje zei

Je bent een mooi mens en als afvallen een must is werkt dat natuurlijk niet.. maar houden van je zelf wel :)

Hagazussa zei

Goed van jou! Een gezondere leefwijze laat zich altijd zien, in je lijn en in je huid. Maar die libelle die is ook geweldig, als ik dat zie dan begrijp ik dat mensen soms in elfjes geloven.

Liefs, Haagje

christiene zei

op natuurlijke wijze weer in lekker in je vel zitten
heerlijk toch.
Groetjes Christiene

Joke van de Klift zei

Als het op natuurlijke wijze kan snap ik niet dat het bij mij niet lukt!
ik eet geen aardappelen, en bijna geen brood heééééél af en toe een hard broodje, en 's avondes allerlei gemengde groenten.
En heel af en toe spaghetti, maarja ik zal wel iets niet goed doen.
Ik maak binnen kort een afspraak met een diatiste, dus je ziet het probleem heb ik ook.
Een wandeling met de kleinkinderen zit er voor mijn niet meer in. Ik mag ze van mijn kinderen niet meer zien, sinds ik gescheiden ben!
Ik wil niet zielig doen maar het is een ramp!!!
Lieve groetjes,
Joke.

Walter zei

Jeetje Assy toch!
Dat moet het zijn..ik heb gister de hele dag zowat óp paddestoelen liggen fotograferen!!!
Had ik zelf nooit opgekomen, wist niet dat ik ook daar gevoelig voor was.Thnx!

fotorantje zei

k wou dat ik dat ook kon zeggen 'good in shape'

wat leuk voor jou
proficiat hoor

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails