maandag 27 september 2010

Geld


Kunt u dat allemaal betalen: vroeg de jongen achter de kassa aan me, terwijl hij keek naar de rest van de band met mijn wekelijkse boodschappen, terwijl ik mijn kar vollaadde.
Zijn vraag had niets te maken met mijn eventuele kredietwaardigheid, maar afgelopen vrijdag was alle pinactie in het hele winkelcentrum onmogelijk.
Ik grijnsde, want hoezo toeval, een paar dagen tevoren had ik per ongeluk iets te veel opgenomen bij de bank.
Ik had m’n beurs vol genoeg.
A slip of my finger bij het pinapparaat.
Maar het trof me, hoe onzeker de mensen in de winkel werden, toen ze beseften niet te kunnen vertrouwen op dat plastic kaartje in hun portefeuille.
Wat hebben we ons eigenlijk afhankelijk gemaakt van alle vormen van electronica:))

19 opmerkingen:

Walter zei

Breek me de bek niet open, hahaha!

callemie zei

ja inderdaad we zijn verloren ans wen neit kunnen pinnen
als we de gsm thuis hebben vergeten
als de pc tilt slaat
enz....
ach ja ik geeft toe ik ook!
liefs

klaproos zei

da's echt waar ..
dat geeeft wel te denken hé,

:-)
met deze judaspenningen hoef je mij nooit te betalen assaya:-)


geniet van je dag hé,
xxx

Fluitenkruid zei

Wij hadden er vrijdagmiddag in de winkel ook last van maar het viel me erg mee hoe erop gereageerd werd. Veel klanten betalen toch nog het liefste contant.

kruidje zei

Ik heb daarin zo iets moois mee gemaakt afgelopen donderdag bij de kassa, waar ik nu nog van ontroerd van ben, ik ga er zeker over schrijven.

Just Me zei

ja dat is zo
enerzijds verplichten ze je haast om ermee te betalen
eenmaal een hapering van de electronica, staan we nergens zonder cashgeld in onze zakken.

alle vormen ja, stel dat het internet eruit valt over heel de wereld, wat een chaos er dan zou ontstaan is volgens mij niet te overzien.

Het is goed om hier af en toe bij stil te staan…

Bedankt voor je post.

groetjes

Martine zei

Daarvan ben ik me kortgeleden ook bewust geworden en probeer dat weer tegen te gaan.
Prachtige foto bij je bericht.
XXXm

Willy. zei

Willen of niet! Ons leven hangt af van de plastiek...We hebben maar weinig keuze, t'is meedraaien ,of of betalen voor wat wiet .

Hagazussa zei

Daar ben ik het helemaal mee eens, het kan geen kwaad daarover onze gedachten eens te laten gaan. Zeker nu we zo langzamerhand afstevenen op alleen maar elektronisch betalen. Klein bedrag, pinnen mag. Maar willen we dat eigenlijk wel?

Liefs, Haagje

Anoniem zei

Ook op Texel deden de pinautomaten het niet , gelukkig stond er een pin automaat in de winkel zelf .
Ik heb eigenlijk nooit meer contant hoor .
Liefs Annie

Kleurrijk zei

Grappig de foto bij het onderwerp!!!

sakuraimogenyakarin zei

Het is zo makkelijk om te pinnen ipv te betalen met cash, vooral omdat alles altijd op de bank komt. Maar toch... elektronica: can't live with them, can't live without them. En hoe komt dat idd ook alweer?

Lutje zei

nog een leuke dinsdag

gerdaYD zei

Tja, dat pinnen hé, we zijn er allemaal zo afhankelijk van geworden... zelf heb ik geen kaart gewild en haal het nodige geld gewoon af... Alleen, nu eventjes niet, ben in (blijde) verwachtig van mijn eerste pensioengeld. Tot dan staat er gewoonweg niéts op de bank hihi.

Imna zei

Absoluut waar Assayya, en ik heb ook het idee dat er veel zijn die toch weer teruggaan naar een vast bedrag per week pinnen, zodat je contant in je zak hebt....ik in ieder geval wel :-)
Heb een mooie dag nog.
Dikke knuffel

wim22 zei

Dag assayya,
ik kom je via de electronica even een groet brengen. Dat was al (te) lang geleden.
...Oh ja, ik ben nog steeds een 'contant geld'-betaler :-)

MariecusBruyn zei

Volgens mij ben ik nog één van de dino's... ik gebruik mijn kaart alleen maar om te tanken en als ik geen geld in mijn portemonnaie heb, maar wel mijn kaartje en een volle bankrekening, dan heb ik toch het gevoel alsof ik platzak ben.
In de opvoeding van mijn kids komt dit ook weer terug bij hun gsm: zakgeld sparen voor hun kaartje, en geen abonnement: o is op, dus geen geld, niet bellen of smssen.
Hopelijk zijn ze me er ooit dankbaar voor :p

Marlou zei

Hai Assaya,

wat een prachtige foto, deze judaspenning.
Jammer, dat je daar niet mee betalen kunt!
Ik ben met deze namelijk heel rijk in de tuin!

Liefs van Marlou


.

Boomvader Ruerd zei

Ha ook al maak ik gebruik van internetbankieren en betaal ook wel eens online als ik iets via internet bestel vanwege het gemak toch maakte ik er jaren geleden een punt van om gewoon cash op zak te hebben in plaats van alles te pinnen.
Tsja men keek er bij de ggz een beetje vreemd van op hoe ik daar mee omging zoals met alles wat buiten hun referentiekader valt.
Gelukkig voor mij ga ik gewoonb mijn gang wat dat betreft.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails