dinsdag 24 augustus 2010

Tijd om te oogsten

Ik geef veel weg, maar krijg op een of andere manier nog veel meer terug.
Dit weekend een emmer pruimen.
Ook hier heb ik weer wat van uitgedeeld, een paar mooie op een schaal en de rest verwerkt tot 6 liter confiture.
Ik mag geen jam zeggen van knuffelkind, anders lust te het niet op haar ijs of in de yoghurt.
Na de storm van gisteravond zal een tweede emmer pruimen niet lang op zich wachten laten.
Die verwerk ik deels tot chutney( met het recept van mangochutney).
Lekker bij curry's en indisch eten:))

11 opmerkingen:

Walter zei

Sjiek knuffelkind heb je hoor!
Noem de chutney dan maar liever geen zoute jam!
Fijne dag!

gerdaYD zei

Dat is inderdaad een poepsjiek kind, dat lieverdje van jou, hihi!
Maar ze heeft gelijk, als je iets een mooie naam geeft, dan smaakt het ook beter!
Veel plezier met het verwerken van al dat fraais wat de natuur je nu biedt assayya, en héél hartelijk dank voor je lieve wensen!

Morgaine zei

whahahahahaha

'anders lust ze het niet'

Ja die heb ik lang niet meer gehoord! Of mee gemaakt, maar zo herkenbaar :D

XXX

Marlou zei

Mmmm, pruimenchutney!
dat heb ik ooit eens gemaakt.
Met doodgewone chips erbij: om te smullen!

Heerlijk, al die kadootjes van de natuur.
Geniet er maar lekker van!

liefs van Marlou


.

marieke zei

Dag Assayya, ik wil je iets vragen dat niets te maken heeft met dit log, al lachen de pruimen me toe. Ooit had ik ook een pruimenboom én een sappan zo een met een kraantje onderaan, waarin ik heerlijk pruimensap maakte elk jaar. Wat een nostalgie.

Maar wat ik je vragen wil is het volgende .
Heb je nog het recept voor me van de
Bach-rescue NUIT druppels?
Ik moet ze gaan maken, want ik slaap momenteel nogal slecht en dat sloopt me. Er is téveel verdriet!

Ik kan de druppels wel kopen, maar ik heb zelf zoveel losse druppels dat ik het liever zelf maak.
Ooit gaf je het recept, maar ik heb mijn en jouw weblog uitgepluisd maar kon het niet vinden...

Zet het recept maar gewoon hier neer, of zet het op mijn weblog dat kan ook.

Harnett-Hargrove zei

It is that time of year. Gathering for the cold month impending! -J

merel zei

ik krijg er al zin in

Tineke zei

Chutney is heerlijk Assayya! Ik mag het graag eten. Pruimentaart is ook heel lekker. Heb je dat al eens geprobeerd?

christiene zei

heerlijk om daar mee bezig te zijn en denk ook dat het lekkerder is door dat je het zelf maakt knuffelkind boft met zo,n oma
groetjes Christiene

colourfullflowergirl zei

Ook ik heb vanavond een vergiet vol pruimen van de grond geraapt.
Het waaide en waaide...
Ik denk dat er morgen ook weer heel wat op te rapen valt.

kruidje zei

En die pruimen gaan zeker op!
Jij loopt momenteel een heel ander pad dan ik.

Ik geniet met volle teuge en jij dus ook!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails