zondag 29 augustus 2010

Reflecties van een zomer


In de stilte groeit het leven, in de stilte rijpt de vrucht,
wordt het kleurenkleed geweven, voor een zomeravond lucht.

Op een mooie zomeravond kwamen deze woorden van een lied, dat ik lang geleden bij de padvinderij leerde, in me op.
De azuurblauwe avondlucht kleurde langzaam oranjerood en de ondergaande zon reflecteerde haar goud tegen dikke overdrijvende wolken, het was warm
In de achtertuin, waar ik zat was het stil, de meeste mensen waren weg, op vakantie.
op dat moment, waar rust, schoonheid, licht en warmte samenkwamen, kwam ook het inzicht:

ik hoefde nergens naar toe, want ik was er al.
ik hoefde niet te verlangen, want ik had het al,
ik hoefde niets meer te worden, want ik was het al.

En natuurlijk wil ik nog zo veel, puur menselijk toch, maar dat moment van volmaakt Zijn, dat koester ik, nog steeds:))

21 opmerkingen:

callemie zei

als je alles al hebt wat verlang je dan nog meer!
heel mooi geschreven
geniet er nog even van
liefs

klaproos zei

wat heerlijk assaya,

als je zo tevreden kunt zijn, dat steekt aan, dat geeft rust dat maakt je kalm,
een leven lang volhouden zo :-)
daat toost ik op :-)

fotorantje zei

wat een 'rijkdom' hé
je hebt het heel mooi omschreven

Jet zei

Prachtig geschreven Assayya.
Alles is al gezegd .

Dank je wel voor je lieve woorden op mijn logje , je hebt het zelf ook meegemaakt .
Wist niet dat mensen zo hard konden zijn .
Maar houd mij vast aan het mooie .
De kinderen hebben het er ook moeilijk mee , dus we willen proberen om erachter te komen waar ze begraven is en dan op onze manier afscheid nemen .

Liefs Jet.

kathrin zei

I like this kind of pics, it great nature, power of the elements, big hugh Kathrin

Marius zei

Dát zo kunnen beleven, is een waar geschenk.

"Création" zei

Wat prachtig omschreven Assayya, dat gevoel is zo geweldig en herkenbaar voor mij, volkomen geluk voelen en gelukkig zijn. Je voelt het dan tintelen tot het diepst van je ziel.....

Lieve groet, Josephine

curieuzeneuzemosterdpot zei

dat is het pure geluk, assayya, de totale perfektie, zuivere liefde!!

heel bijzonder om dat te mogen ervaren!!

Pasula zei

Die foto zegt het allemaal. Wow wat een plaatje!

Lutje zei

je hebt je gevoelens heel mooi beschreven. Heel bijzonder!

Morgaine zei

Zo is het maar net, het is er allemaal al, als je die sleutel kent en toepast, kom alles goed! ;-)

XXX

Fluitenkruid zei

Dat soort momenten zijn onbetaalbaar..

Anoniem zei

Heerlijk, dat gevoel is pas echt geluk.
Lieve Groet Annie

gerdaYD zei

Rijkdom... dat is het minste wat je er van zeggen kan, assayya! Jij bent waarschijnlijk een tevreden mens! Heerlijk...

kruidje zei

Het is mijn vriendin niet, maar iemand die in behandeling heb :) Ik heb haar inderdaad leren kennen via de radio. Net zoveel anderen die er toen aanwezig waren.

Je bent er al en je bent heel -dit is soms de moeilijkste les die je kan gaan!

christiene zei

Wat een prachtige lucht en een treffende tekst. mooi dat jij zo in vreden leefd
groetjes Christiene.

Martine zei

dat is wat ik nu ook koester............ de momenten die perfekt waren.
XXXm

Rinkje zei

Goedenavond Assaya

Zo weer eens even bij lezen hoor.
Wat een mooi vers heb je neer gezet.
Was al een tijdje niet hier geweest ben op het moment ook te veel weg en dan schiet loggen er bij in.
Fijne avond nog verder
Wens jullie nog een fijne week toe.
Lieve groet en knff van Rinkje.

sakuraimogenyakarin zei

Dat moet een ongelofelijk schitterend gevoel zijn :) Mooie tekst!

yvette zei

wat is dit mooi om te lezen...je bent het..al.

dag lieverd

MariecusBruyn zei

En dit gevoel, dat neem ik mee verder in mijn dag.
Dank je wel!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails