vrijdag 20 augustus 2010

Een beetje in de bonen

De pronkbonen bloeien nog steeds helderrood tot ze uitgroeien tot lange snijbonen, ik kan nog tot het eind van deze maand emmers sperziebonen plukken in het huis van mijn overleden zwager en vanmiddag kwam mijn lief thuis met een megagrote zak vol groen.
Een kennis van ons was flauw van het plukken heeft de stammen met bonen eraan uit de grond getrokken en in een zak gestopt.

Ik moest maar zien, wat ik er mee deed.
Weer een emmer met deze keer chinese boontjes.
Mijn vriezer vult zich al aardig.
Het leuke is,  als je veel hebt kun je ook veel delen.
Zo gaan hier ook weer diepvriesklare zakjes bonen de deur uit
Voorlopig ben ik nog wel even in de bonen:))

10 opmerkingen:

Lutje zei

goedemorgen, een fijne vrijdag en voor straks een prachtig weekend

Fluitenkruid zei

Lekker he, het is een goed bonenjaar, we blijven ze eten, heerlijk!

klaproos zei

heerlijk:-)
zo wil ik ook wel in de bonen zijn, hihi ik kreeg ook een zak spercieboontjes en een zak snijbonen aangereikt, dus ehhhh,
jawel hé ik eet vandaag bonen :-)
en morgen sperciesboontjes,
lekker toch met een kipschotelke,
en cocos... mmmmmjammie, assaya, ik geniet dat staat vast :-)

Marlou zei

ha lieve Assaya,

je bent er weer.
Je zwager is inmiddels overleden...

gecondoleerd...

En nu pik je de draad weer op.
Je bent lekker in de bonen!
Jammer, dat ik zo ver weg woon....

In je zijkolom heb je een fiks aantal mooie waardevolle wijsheden geplaatst.
Ik heb ze allemaal gelezen en ik denk er over om ze over te nemen en te vertalen. (Als ik tijd heb..., nee... als ik tijd neem!)

Fijn, dat je er weer bent!

heel veel liefs van Marlou


.

Pasula zei

Heerlijk om dat te krijgen en verder uit te delen.
Ik at laatst een keer witte bonen in tomatensaus, was jaren geleden dat ik dat voor het laatst at. Best lekker zo nu en dan.

Morgaine zei

Ja, de aarde geeft, en dat delen we uit... zo hoort het, zonde dat hij het zo op de grond getrokken heeft!

blijf jij nog maar even in de bonen, heerlijk!

XXX

curieuzeneuzemosterdpot zei

hmmmm, niks zo lekker als versgeplukte boontjes!!

en deze tijd van het jaar .. groeien ze als kolen! :-))))

laat ook je zondag smaken,

christiene zei

wat een werk maar wel lekker en je kunt nog eens iets weg geven.

Assayya ,gecondeleerd met je zwager.

callemie zei

ventje is nu ook de bonen aan het plukken :)
dit wordt smullen vanmiddag

Imna zei

Owh heerlijk! nog even en dan ben ik ook vast weer in de bonen :-)) Geniet ervan Assayya.
Dikke knuffel

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails