woensdag 25 augustus 2010

Bobbeltjesglas

Hooggevoeligheid kan lastig zijn.
Op een dag deze zomer kwam ze binnenvallen.
Bijna in paniek, gevlucht uit haar eigen huis.
Renovatie werkzaamheden, het schilderen van de kozijnen en nieuw dubbelglas op de bovenverdieping, hadden ook gebracht, dat het helder glaspaneel in de voordeur vervangen was door bobbeltjesglas.
Mam, het maakt me gek, zei ze, de hele veiligheid van mijn huisje is weg.
Een buurmeisje vertelde dat ze duizelig werd in het halletje.
Het bracht spanningen, ziekworden, ook bij haar kind en de katten.
Toen ik intune-de op haar huis, voelde ik daar de enorme onrust en chaos.
Het was alsof alles, wat  aan negativiteit in de buurt, in de wijk  aanwezig was ,zich door het glas aan het uitvergroten was.
Net of dat glasraam, wat de bobbeltjes structuur aan de binnenkant had eenzelfde eigenschap had als bergkristal, dat ook alles versterkt en groter en duidelijk maakt.
Zelfs een zuivering op afstand bracht de rust niet terug, het zelfde had ze zelf ook al met shamballah geprobeerd.
Het was net dweilen met de kraan open.
Snel gedacht en gezocht op zolder, bracht een boardpaneel ,wat egenlijk een schilderwerk moest worden.
Met glaslatten in de deur geplaatst, bracht nog diezelfde dag de rust terug.
Het bobbeltjesglas staat nu in bobbeltjesplastic in de schuur.Woningstichting beraadt zich nog over een oplossing.
Grappig genoeg, had de woningstichting veel meer onduidelijke , ondefinieerbare klachten over het glas binnen gekregen:))

14 opmerkingen:

Walter zei

Ik kan me hier wel iets bij voorstellen eigenlijk...
Maar had er zelf nooit op gekomen.
Dus vandaag; wijsheid opgepikt.
Groetjes.
Verder doe ik het rustig en Walteriaans aan hoor! ;-)

Jasmine zei

I hope all feels better in the morning. xJ

sakuraimogenyakarin zei

Wat bobbeltjesglas al niet teweeg kan brengen :s Tijd voor een nieuw raampje dus!

curieuzeneuzemosterdpot zei

tja .. wil iedereen niet 'glashelder' naar de wereld kijken? :-)))

Lutje zei

ik heb zo mijn eigen raam geverfd met glasverf.

gerdaYD zei

Nog nooit van dit probleem gehoord, maar als je er mee zit is het wel héél lastig natuurlijk! Hopelijk vlug een oplossing?

klaproos zei

oh wat erg...
maar ook wat heerlijk dat je een oplossing hebt aangebracht,

pfff luisteren mensen van de woningbouw wel naar hun klanten.....

Fluitenkruid zei

Ik heb dit helaas ook, moet er niet aan denken om dat overal in huis te hebben. Fijn dat door jouw oplossing de rust weer terug is!

Marlou zei

Lieve Assaya,

wat een wonderlijk verhaal!
Ik had er nog nooit van gehoord.
Ben heel blij, dat het probleem nu opgelost is...

Tot volgende week met liefs van Marlou


.

Pasula zei

En zo zie je hoe belangrijk Feng Shui is. Tja die woningbouwverenigingen doen maar wat. Goed dat er toch een oplossing gekomen is.

christiene zei

Dan maar glas helder en geen bobbeltjes, hoop dat het dan opgelost is.

griet zei

ik herken dat glas ergens van ,ik denk dat wij ook zoiets in huis hadden ,raar hoor dat dat zoveel onrust kan geven ,maar ja als het maar helpt dat is alles waard .
ik zag dat je met knufkind naar het circus bent geweest lijkt me ook fijn om te doen of naar de dolfijnen of zo .
xxknufffff en liefs xxxxxxxxx

Morgaine zei

Ja apart he, en raar toch dat meer mensen dan ineens gaan klagen, een heel mooi bewijs ook al weten de mensen het niet, dat ze bewust gaan worden :D

En ik moet mijn ramen nog lappen, ja ook nu, juist nu met al die regen, morgen denk ik :D

XXX

fotorantje zei

eerlijk gezegd voel ik mij ook niet goed bij het zien van dit glas

ik ben ook hooggevoelig, mssch ligt het daaraan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails