woensdag 16 juni 2010

Het andere oranje


Oranje is naast paars op dit moment heel sterk mijn kleur, los van het hele WK-gebeuren
Dit jaar moest ik intuïtief mijn amethisten thuis laten en de carneolen meenemen.
Ook de oranje gaasgordijnen kwamen in de tas, voor mijn partytent.
Bij de openingsceremonie, waarbij de acht chakrakleuren(ook het nieuwe turkooize bovenhart of thymus chakra) werden binnen gedragen, zagen Marja en ik dat het groene chakra het laatst werd binnengedragen door de groep, die hierbij hoorde.
Dit groene chakra stond voor vrouwenkracht.
Ooooooooh, kwam het tegelijkertijd uit het diepst van ons beiden.
Ten eerste dat vrouwenkracht zich als allerlaatst mocht manifesteren en met veel moeite de weinige ruimte mocht innemen, die de eerdere groepen met tegenzin voor haar inruimden.
Maar vrouwenkracht, vonden wij, dat was niet groen.
Vrouwenkracht is warm oranje.
Dat is het oermoeder-onderbuik gevoel, daar vanwaar het het leven ontstaat.
Met dit oranje( mijn oranje pastelkrijt is deze dagen bijna opgebruikt) heb ik heel veel vrouwen weer in hun kracht kunnen zetten:))

16 opmerkingen:

Marlou zei

Lieve Assaya,

het is een mooie warme kleur, oranje.
Maar ik ben niet oranjegezind.
Helemaal niet zelfs...

Maar... groen is toch de kleur van het hartchakra?
Zijn vrouwen niet het hart van de wereld?!

Dagdag,

voor vandaag voor jou: een fijne, zonnige dag,
liefs van Marlou


.

Walter zei

Mijn zitbanken zijn dieppaars en één muur is steen-oranje, dus...
Groet ik je maar gewoon!

gerdaYD zei

Oranje en paars zijn niet mijn kleuren, blauw daarentegen... En ik dacht dat blauw ook jouw kleur was assayya? Of heb ik het mis?
Dompel je vandaag maar onder in het oranje van de gouden zon, lekker in je tuin!

klaproos zei

dan heb je een mooi werkje gedaan assaya,

heerlijk gevoel om iemand te mogen helpen,
xxx

Mammalien zei

Oranje is een hele mooie kleur, vind ik ook. Onze slaapkamer is helemaal behangen in het (vlekkerig) oranje en dat slaapt super! Mooie foto ook.

Roelien zei

Oranjerood is de kleur die op de muur van mijn werkkamer zit, ik vind het prachtig. Groen is mijn favoriete kleur echter, ik ben gek op groen dan geberut er iets met me. Mooi om dit zo te lezen.

Assayya zei

@marlou; ik ben ook niet oranje gezind. eigenlijk maar een heel dure rechtse hobbyLOL
groen is idd de kleur van het hartchakra, waarbij soms klakkeloos wordt aangenomen dat vrouwen altijd maar liefdevol en geven moeten zijn(dat is trouwens mannendenken/energie)
vrouwen mogen ook gebruik maken van hun oerkracht:))

Assayya zei

@gerdaY; soms heb ik blauw nodig, maar het is niet mijn favo kleur:))

Martine zei

Hiermee beschrijf je net het echte leven waar vrouwenkracht ook met veel moeite de haar met tegenzin toegestane ruimte mag innemen.
Maar oranje, ja zo voel ik die kracht ook. Heel toevallig ook mijn lievelingskleur.
XXXm

Pasula zei

Alle kleuren zijn van de vrouw en van de man. Ik ben er bijvoorbeeld heel erg voor om een man eens in een mooie rozetint te zetten, moet je zien hoe dat gevoel dat opengaat! Oranje, ja heb ik ook wel wat mee.

gerdaYD zei

En assayya, is het keren van de groentenbedden goed gelukt?
*wink, big smile*
Vandaag weerom zeker, want inderdaad, het onkruid groeide welig de laatste dagen!

kruidje zei

Ik heb het ook ervaren hoor - oranje doet zoveel In je kracht zetten is bij mannen en vrouwen heel belangrijk en wij hadden een rol om dit vrouwelijk neer te zetten

boomfather zei

Mijn huiskamer is terrracotta, en mijn slaapkamer groen en dat is goedd te doen!

boomfather zei

Mijn huiskamer is terrracotta, en mijn slaapkamer groen en dat is goedd te doen!

Anoniem zei

Heerlijk al die kleuren, alleen met geel heb ik niets. Mooi om te lezen hoe jullie het ervaren hebben ook.
Dikke knuffel

Morgaine zei

Ohhhhhh nu snap ik je vrouwenenergie reactie bij mij, hahaha, ja op de één of andere manier kom ik ook best veel met oranje in contact, in stenen juist variabel, twee calcieten reizen met mij mee, een mintgroene en een blauwe sinds zeer recent, een aventurijn en een oranje quartz :D


mijn maansteen is even begraven door mijn Lief :O
XXX

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails