dinsdag 25 mei 2010

Voorschot op de zomer.

Ik werd wakker in de stilte van het veld en het blonde licht van de opkomende zon.
Omdat er nog geen overgordijnen in de caravan hingen, was het ontwaken vroeger dan thuis.
Bleef ik nog even liggen, genietend ..van de koesterende warmte van mijn bedje, ..van het uitzicht, dat ik had door het grote raam.
Door het open dakraam kwamen de zoete geuren van de witte sering, die iets verderop in bloei stond.
De dauw van de nacht verdween langzaam in dampige nevels, tot de zonnewarmte die helemaal liet verdwijnen.
De fazanthaan, die zich overdag zonder angst laat zien, had nu ook zijn twee vrouwen meegebracht.
Met een schelle kreet waarschuwde hij voor eventueel dreigend gevaar.
Onze hanen in hun rennen echoden mee.
In een aangrenzend weiland, waar het lange gras roodachtig kleurde van het rijpende zaad, graasden een achttal reeën, die daar waarschijnlijk ook de nacht hadden doorgebracht.
Door de half open stallen kwam het gestommel van de paarden.
Een schep voer in de voerbakken, terwijl mijn theewater luidruchtig aan de kook kwam.
Met een beker thee in mijn hand, opende ik even later het hek om ze in de weide te laten.
Een lange stralende dag wachtte om gevuld te worden met schrijven, in de moestuin bezig te zijn, lezen, maar vooral heel erg genieten van dat stuk vrijheid.

Waar ik was, webbies??
Twee dagen misschien hemelsbreed slechts een paar kilometer van mijn huis verwijderd, maar gevoelsmatig in een andere wereld.
Lekker helemaal alleen in de rust en stilte op de es:))

18 opmerkingen:

Lutje zei

door dit te lezen kom ik zelf al byna tot rust en ik ben het nog eens gaan lezen omdat ik het zo leuk vond...

kruidje zei

tje dat lijkt me nu echt gaaf!
Je had die stilte even nodig.. maar ik kom die caravan een keer van je lenen!

klaproos zei

héééérlijk assaya,
dat getokkel en gekraao van je kippen,
ohhhhh dat kan ik soms zo missen zeg.....

je hebt het zo heerlijk beschreven assaya, dat ik me hélemaal ontspannen voel:-)
kom je me vanavond weer een verhaaltje vertellen voor het slapen gaan alsjeblieft:-)

maak er een mooie dag van hé
xxx

wim22 zei

Je (mooie!) beschrijving voerde me helemaal mee. En ik prijs mezelf gelukkig dat ik dat gevoel ken en herken. Het zijn zo'n eenvoudige minuten maar ze zijn zo intens, gaan zo diep. Ze maken je gelukkig dat je op deze aarde kunt Zijn.
Groetjes!

Martine zei

Twee dagen in het paradijs?
XXXm

Fluitenkruid zei

Wat heb je dat mooi omschreven, ik ken het gevoel als wij in ons tuinhuis blijven slapen. Dat is zo anders wakker worden :-)

yvette zei

heerlijk heerlijk

dank je voor je commentaar!

liefs
yvette

christiene zei

Heerlijk ergens op een stukje land even van alles weg met alleen de de geluiden van de natuur
dat is genieten
groetjes Christiene

Walter zei

Tja, een mens hoeft niet persé ver te gaan om te genieten, alhoewel ik weer steeds meer zin krijg in zuid Frankrijk.
groetjes.

Morgaine zei

Je hoeft vaak niet ver om toch op vakantie te zijn, al is het op eigen terrein maar dan in de caravan, hahaha

Zo vond ik dat ook altijd, in tent op eigen terrein :D

XXX

Roelien zei

Wat heb je dit geweldig mooi opgeschreven, ik was er even bij...

En die serin die heb ik in het paars bij mijn keukendeur, prachtig!

Kleurrijk zei

Ik lees nu pas dat je een boek schrijft. Ik zie het bovenaan je weblog staan en via Linkwithin ben ik naar een eerder logje gevoerd. Knap!!!!!!
Wat heerlijk om te doen.
Succes!
Wat je in dit logje schrijft maakt mij ook blij!

Imna zei

Heb ze veel mogen aanschouwen de afgelopen week...prachtig die witte seringen en ik kan me voorstellen dat je genoten hebt.

Marlou zei

Assaya,

wat heb je dit prachtig en poëtisch beschreven.
Ik ben er stil van...

Liefs van Marlou


.

"Création" zei

Heerlijk Assayya hoe jij deze sfeer omschrijft, ik ben even ter plekke, en ken dat gevoel maar al te goed. Het is alles omvattend.....LEVEN.....GELUK!!!
Vind het enorm knap dat je dat gevoel zo goed kan omschrijven, en de intensie van het al het moois om je heen...

[De hermatiet hangt om mijn hals.]
Lieve groet, Josephine

curieuzeneuzemosterdpot zei

prachtig, assayya, met heel je hart zit je middenin het paradijs!

dat kan zelfs in eigen tuin, eh? :-))

veel plezier,

Hagazussa zei

Dat is ook de reden dat ik mij een meisje op leeftijd noem. Ik heb al jong begrepen wat geluk voor mij inhoud en sinds recentelijk ook bevestigd gekregen dat het een leven lang kan blijven bestaan. Geluk is een gevoel dat tijdloos is en door het verrassende effect ook jong en frivool is. Het is je eigen essentie die tot leven komt.

Liefs, Haagje

ria39 zei

In een heel gevoelige taal verwoord, de schoonheid, de tevredenheid, het geluk, dat je
mocht ervaren.
Heel mooi, ik heb genoten van je verhaal, in zekere zin maakte ik het met je mee.
Dank je wel, Assaya, om dit met ons te delen,
ria39

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails