maandag 17 mei 2010

Snap je dat nou??

Mijn lief is boos,hellig, furieus, ik ook.
Deze week is zijn tractor, zijn xx pk bij het hobbyboerenwerk gestolen.
Ze hebben tussen de tijd, dat hij de paarden op stal zette en terugkwam voor hooi en water geven , benut om heel snel de hekken te openen en de tractor weg te rijden.
Mijn lief kon de sporen volgen tot de plek, waar hij opgeladen is, voor transport,...naar Polen.
Dat weten we nu van berichten over eendere diefstallen.
Waar eerder alle deuren altijd open stonden in ons dorp, gaan steeds meer de hekken en poorten op slot.
Soms ben ik minder blij met een Verenigd Europa.
Want hoe houden we het schuim buiten de deur:((

21 opmerkingen:

klaproos zei

hé bah,
wat een nare toestand assaya,

er lijkt niks meer veilig te zijn:-(

sterkte

Walter zei

Ja, helemaal invoelbaar...
Best een dilemma soms.
Liefde, openheid...en dan dit op je pad.
Dan weet ik het vaak ook eventjes niet meer.
Groetjes en van mij liefs.

Morgaine zei

ach gatver! Ja hoe houden we ze buiten, dit is erg, ik hoop dat jullie snel een oplossing hebben met verzekering ofzo...

Vergeet niet de boosheid een plaats te geven mettertijd...

XXX

christiene zei

nou dat hij boos is kan ik mij goed voorstellen.dan de deuren maar op de knip.
Groetjes Christiene

Fluitenkruid zei

Hier zijn al jaren de hekken en poorten op slot. Het is erg dat het zo is.

knuffel voor jullie

kruidje zei

Het lijkt me heel vervelend.. Die mensen komen zeker zichzelf wel tegen. Ze zullen op de uitkijk gestaan moeten hebben.
Gelukkig wonen er ook nog eerlijke mensen - overal in de wereld en zijn niet alle Polen slecht. Ik denk zelfs dat de organisatie gewoon uit Nederland komt.
Misschien moeten we meer geld aan ontwikkelingswerk afstaan, zodat de gelijkheid makkelijker te realiseren is.
Kunnen jullie dit verlies niet verhalen op de verzekering. Dekt de inboedel verzekering dit niet?

Roelien zei

He wat ontzettend vervelend en wat zullen jullie boos zijn!

Verzekering inderdaad? Hoop ik voor jullie!

Hagazussa zei

Ik kwam even langs voor een verlichtpraatje, maar sta nu meteen weer met bijde voeten in de klei. Ik vind het heel erg, en ik weet ook niet wat we er aan moeten doen, wat ik eigenlijk ook heel erg vind. Vooral omdat ik iemand ben die graag denkt in oplossingen. Weet je ik stoor me er al aan dat het geen enkel probleem voor ze is om alle afval gewoon op straat te gooien en daar voel ik me al behoorlijk naar over. Dus ik kan me heel goed voorstellen hoe het voelt als ze op deze manier je spullen weghalen en je waarschijnlijk van het gezag nog te horen krijgt dat zij er niets aan kunnen doen. Dat vertelden ze mij namelijk, nadat mijn huis was leeg gehaald, volgens de Joegoslavischemethode.

Ik wens je sterkte en hoop toch dat de boosheid een beetje mag zakken.

Liefs, Haagje

Martine zei

Kan me goed voorstellen dat jullie woedend zijn.
Wat doe je er aan, aan zulke praktijken? Aan de grens controleren op eigendomspapieren? Ik weet het niet maar voel met je mee.
XXXm

"Création" zei

Misselijk makend dit voorval, het is toch te zot voor woorden dat je continue je ogen in je achterhoofd moet hebben. Dit soort lui staat echt op de loer om hun slag te slaan. Sterkte met je boosheid want die kan me erg goed voorstellen, koken zou ik zelf, vreselijk!

Liefs Josephine

Kleurrijk zei

Ik kan me zijn woede zo goed voorstellen. Wat een minne streek.....
Wat geeft dat een machteloos gevoel.

griet zei

bah wat naar nou weer ,wanneer zullen mensen nou es respect krijgen voor mensen ,en hun spullen heel vervelend meis .
xxxxxxknufffff van mij xxxxxx

Assayya zei

@ bedankt allemaal voor de lieve reacties, dat doet goed, net zoals we "gepast"boos mogen zijn zonder dat het ons overspoelt.
en nee kruidje, dit heeft niks met een onwikkelingsland te maken(polen hoort(helaas) bij de EU en is niet meer het armoedeland van jaren geleden)of met een nederlands misdaadorganisatie, maar de oosteuropese maffia, die nog veel meedogelozer en crimineler in elkaar zit dan de italiaanse maffia.
je geeft ook een dief geen geld opdat hij niet meer zal stelen:))

Sakura Imogen Yakarin zei

Boos zijn kan dan voor een keer opluchten...
Waarom zijn mensen niet gewoon lief voor elkaar? Alsof geld ook de wereld is...

Jasmine zei

I'm sorry. I hate theft and dishonesty. It really lowers the mood. Hope it is recovered soon xxJ

curieuzeneuze zei

ongelooflijk verhaal!

je zou van minder boos worden? :-((

ik hoop samen met jullie dat de traktor toch weer in jullie bezit komt!

heel veel sterkte!!

gerdaYD zei

Vreselijk, én onherstelbaar want die zie je uiteraard nooit meer terug en gestraft worden deze boeven ook nooit...

Lutje zei

ik weet het, en het wordt precies met het jaar erger, hier is het ook zo!

Pasula zei

Zo jammer dat dit gebeurt... ik hoop dat je goed verzekert bent maar het is van de zotte!

colourfullflowergirl zei

Het is misschien niet eens de financiele waarde, maar meer de emotionele.....Ook hier in ons klein gehuchtje hoefde je de auto's niet op slot te doen. Of je kon rustig even naar de buren lopen zonder de deur op slot te doen. Nu kun je het wc raampje haast nog niet open laten , ook overdag. Jammer maar wat doe je eraan.....

fotorantje zei

wat lees ik nu
dat is erg Assaya
je mag je niet meer draaien of ze zijn gaan lopen met je bezittingen

troostknuff

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails