woensdag 26 mei 2010

Gelukkig zijn


Ze vervullen mij iedere keer weer met verwondering, de gevoelens van geluk, die soms komen, maar ook net zo makkelijk weer verdwijnen zoals eb en vloed.
Ik kan ook geen definitie geven voor wat geluk precies is.
Mijn geluk is een heel ander dan dat van jou, denk ik.
Ik merk wel, dat hoe meer ik mij openstel, hoe meer ik mezelf als Een zie met alles om mij heen, hoe makkelijker ik geluk toe kan laten in mijn leven
Het laat me weer kind worden met een wijsheid, die verder gaat dan aardse begrippen.
Tevredener zijn dan voorheen, omdat ik steeds fijner word afgestemd op dat, wat bij mij past.
Tegenslagen laten zich ook makkelijker wegboeken, omdat dat, wat zich geluk noemt, diep zijn wortels heeft geslagen en ondergronds doorgroeit, ook al heb ik er geen erg in op dat moment.
Geluk is dan geen moment opname meer, maar een deel van mijn leven:))

32 opmerkingen:

Lutje zei

voor geluk bestaat geen definitie, dat is voor iedereen anders, maar als je het hebt....

gerdaYD zei

Prachtig geschreven assayya, jij verwoordt perfect wat het geluksgevoel is!
En ik hoop dat dit gevoel je héle leven lang in jou mag blijven huizen...

Fluitenkruid zei

Mooi Assayya.. Ik durf al meer te vertrouwen op mezelf omdat ik mezelf en mijn doel in dit leven al beter leer kennen. Altijd maar gelukkig zijn bestaat niet maar het gaat om de kleine momentjes. x

kruidje zei

Mooi dat lelietje zo opgenomen. Je mag haar in haar hart ontmoeten!

Marlou zei

Mooi Assaya,

inderdaad... het is voor iedereen anders.
Maar ik heb voor iedereen die dit leest, dus zeker voor jou, een mooie tip:

Schrijf elke avond voordat je gaat slapen 4 of 5 dingen op, waar je dankbaar voor bent.
Ik heb daarvoor een speciaal dankbaarheids-boekje naast mijn bed liggen.

Mijn geluk stijgt hierdoor.
Echt waar!!

Liefs en een gelukkige dag

van Marlou


.

klaproos zei

heerlijk assaya,

het universum laat dingen en mensen die bij jou passen op je af komen en ook weer gaan :-)
eens je dat weet dat alles goed is zoals het gaat,
kun je je volledig concentreren op je geluk:-)

als we dat nou eens allemaal vast zouden houden :-)

xxx

Walter zei

Kan me heel goed vinden in je omschrijving.
Zal ik eens een Welterusten stukje aan je wijden? (hihi)
Moet wel een héle goeie zijn, dus...

Roelien zei

Het laat me weer kind worden met een wijsheid....wat een mooie tekst! Dank je, liefs ROelien

Martine zei

Wat geef je een mooie beschrijving van het geluk Assayya.
Diep in iedereen begraven en onafhankelijk van dingen. We hoeven het enkel aan te raken.
Ik voel me helemaal gelukkig door jouw berichtje.
XXXm

Assayya zei

@ marlou; ik heb idd ook zo'n dankbaar voor de dag-boekje:))

fotorantje zei

heel mooi verwoordt Assaya
blij dat je zo gelukkig bent!

geluk is inderdaad voor iedereen anders

merel zei

geluk is voor iedereen een beetje anders, toch hebben we niet veel nodig om gelukkig te zijn, de kleine dingetjes ... weet je wel

curieuzeneuzemosterdpot zei

laat geluk je hele leven zijn, assayya!

..iedere seconde ervan!

Morgaine zei

Geluk is gewoon erg mooi, maar idd voor iedereen anders, toch blijken er altijd wel weer overeenkomsten in wat een mens gelukkig kan maken ;-)

XXX

Pasula zei

Ja heel mooi neergezet. Weten wat je wilt is essentieel onderdeel van je geluk uitzoeken.

Marlou zei

Lieve Assaya,

voor jou wens ik vandaag een gelukkige dag!
Zo'n dag met een gouden randje....


Liefs van Marlou


.

christiene zei

Assayya, jij hebt het geluk mooi omschreven
hou het met beide handen vast.
groetjes Christiene

Rinkje zei

Goedenmiddag Assayya

Kom weer eens even binnen vliegen.
Mooi verwoord het woord Geluk.
HJa ik denk ook wel dat een ieder dat anders zal ervaren.

Het regent hier en ik wilde even op pad gaan
Helaas is het naadje en de brommer doet het ook niet
de tank is bijna leeg
Dus maar wachten op mijn mannetje.
Een druk weekend weer dus,ben ik veel onderweg
Ik wens je tevens een heel fijn weekend alvast ook

Lieve groet en knff van Rinkje

colourfullflowergirl zei

Even snel bijgelezen....ben druk.(eigenlijk heb ik en hekel aan die zin, maar het is echt waar...)
dagdag

Marius zei

De eenheid is dus te vinden; geen restricties, je openstellen voor alles lijkt de sleutel naar stabiliteit.

Marlou zei

hai Assaya,

gisteren voor het eerst sinds tijden weer eens lekker bij mijn kleinkindjes geweest.
Voor mij was het dus werkelijk een dag met een gouden randje!

En vandaag... vandaag is vandaag en ook deze dag sta ik helemaal open voor de goedheid van het universum.

ik wens jou ook een mooie, gelukkige dag toe!

Liefs van Marlou


.

griet zei

prachtig geschreven lieverd .
fijn he dat je het geluk zo kan voelen en zien ,het maakt je een rijk mens xxxxknuffffie van mij xxxxxxxxx

sakuraimogenyakarin zei

Een definitie die zegt dat het voor iedereen anders is, spreekt ook wel over geluk. Het één zijn met alles, is volgens mij dan ook het meest intense moment van 'gelukkig zijn', omdat je vooral Bent. Het is gewoon Zijn. Niets meer en niets minder. Wat mensen al niet voor toevoegsels gebruiken voor Zijn ;)

callemie zei

het geluk is voor ieder persoon verschllend maar je hebt het mooi gezegd!
liefs

Lutje zei

ik kom effe langs om je een fijne zondag te wensen

Imna zei

Geluk zit gelukkig in de kleinste dingen; mooi!

Pasula zei

Geluk heeft iedereen, maar het besef ervan is maar weinigen gegund. Jij bent een van de gelukkigen!

wim22 zei

een mooie, 'nuchtere' omschrijving!
Inderdaad, 'geluk' hoeft niet altijd gepaard te gaan met grote poëtische bewoordingen.
Eigenlijk is geluk vooral dat zachte, veerkrachtige grondvest dat je opvangt als je weer eens struikelt en valt, en dat verhindert dat je in de afgrond duikelt.
Geluk is misschien, nog méér dan iets dat je meevoert naar grote hoogten, iets dat je opvangt als je neervalt.
Groetjes :-)

Marlou zei

eve Assaya,

ik lees, dat je heerlijk in je boek aan het schrijven bent...

schrijf...

schrijf...

schrijf...

Ik wens je er heeeeeeel veeeeeeeel succes mee!

Liefs, Marlou


.

Morgaine zei

Ik hoop dat het geluk aan het stromen is bij jou en doorgaat en gaat, en gaat ;-)

XXX

Marlou zei

Lieve Assaya,

het is prachtig weer,
kom op... achter die typemachine vandaag...

We gaan naar buiten.
We gaan de junidans doen onder de bomen.

Liefs van Marlou


.

yvette zei

ik mis je!
maar ik heb ook time off!

smaksmak

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails