woensdag 19 mei 2010

Damage control


Wat Colourfullflowergirl gisteren zei, in haar reactie op het onderstaande log klopt.
Het is voor mij, afgezien de financiële schade( die de verzekering niet dekt, wij hebben geen bedrijf, dus een tractor verzekeren, is niet te betalen), het meest de emotionele aantasting.
Men heeft ingebroken in mijn paradijsje.
Je hoort het ook wel van mensen, na een inbraak in hun huis, het gaat nog niet eens om de spullen, maar het voelt als een aanranding, er is een stuk vertrouwen en veiligheid afgenomen.
Gister ben ik bezig geweest dat stuk heelheid weer bij het land terug te brengen, ook voor de paarden, die daar lopen.
Met behulp van Reiki ben ik teruggegaan naar de gebeurtenis zelf, heb ik zelfs de mannen gezien, jonge harde kerels met lege gezichten, ik weet ook wat hun lot is over een aantal jaar, het heeft dan ook geen zin, dat ik daar nog boosheid aan verspil.
Ik heb een tijgeroog in de grond gestopt voor bescherming en een rozenkwarts voor vergeving.
In mijn moestuin heb ik een heel bed met allerlei bloemen gezaaid, oa, akelei ( akelei heelt en helpt met loslaten) en korenbloem( die laatste, weet je wel, die maakt dat dingen beter te verteren zijn)
En natuurlijk lag mijn camera weer thuis.
In de tuin begin het al eerder gezaaide al zo mooi door te komen.
Er zit een krikje op eieren, over tien dagen kunnen de kuikens uitkomen.
Kijk, die kleine dingen, dat wat er echt toe doet, dat nemen ze me niet af :))

24 opmerkingen:

Pasula zei

Je hebt jezelf, de mensen om je heen en je vaardigehden en dat pakken ze je niet af!

OT: ik wist dat het geen wichelroede was, maar dat rijmt beter met hoeden dan die andere stok. LOL.
Wel heel oplettend van je! :D

Lutje zei

het zijn de kleine dingen die 't 'm doen, zo is het.

Morgaine zei

Zo is het exact, ook wij zijn lang geleden eens beroofd, dan wel vanuit huis en wonder boven wonder kwam de stereo, toen het neusje van de zalm, weer terug uiteindelijk, maar ik weet nog dat mijn moeder er erg ontdaan van was en zich een tijd erg onveilig heeft gevoelt, later is het nog eens gebeurd, dezelfde stereo gejat maar dan in ons andere huis...

Ik was nog te jong om dat echt te beseffen wat er gebeurd was, kan mij herinneren dat ik het wel spannend vond eigenlijk :O

XXX

gerdaYD zei

Gelukkig ben jij wat je bent, mooi mens! Veel anderen zouden bij de pakken gaan zitten, maar niet jij! Wat kan je goed met tegenslagen omgaan, ik bewonder je daarvoor!!!

kruidje zei

Prachtig hoe je dat kan transformeren
Het zegt meer over hun dan over jou!

Walter zei

Een inbraak/inbreuk had bij mij ook blijvende gevolgen. Mijn tuindeur liet ik soms zelfs open als ik maar kort wegbleef,...niet meer dus.
Later kon ik wel de triestheid voelen van waarom iemand inbreekt..
Groetjes ( Ik ben het met kruidje eens!!!)

wim22 zei

Ik lees net je verhaal van gisteren... normaal dat je daar boos om wordt en emotioneel. Het is 'slechts' een stuk materiaal, maar door het vele gebruik hangt er een deel van jezelf aan vast.
En wat gaat er in die mensen om, in hun hoofd en hart, als ze zoiets doen?

Mooi hoe jij omgaat met dit feit.
Hartelijke groet.

Fluitenkruid zei

Knap hoe jij je boosheid omzet in positiviteit. Jaren terug is mijn portemonnee gepikt uit een personeelsruimte op het werk.
Ik heb er lang last van gehad dat een collega, misschien wel iemand met wie ik het altijd zo gezellig had, mij dit rotgevoel gaf terwijl ik degene zo geld had gegeven als ie dat gevraagd had.

klaproos zei

die indruk op je privacy,
dat hoor je vaker ja,

ik hoop dat je het snel mag vergeten assaya,
en weer als vanouds kunt genieten in je eigen paradijs,

xxx

Roelien zei

Gelukkig, vergeving, doorgaan en kijken naar d ekleine dingen die er echt toe doen..sterkte

christiene zei

Een goede gedachten laat je niet alles af pakken.En de kleine dingen die jij zo beschrijft vind ik ook zo leuk.die maken de dag zo mooi.
groetjes Christiene

Martine zei

Wat fijn dat je op deze positieve manier een draai aan de gebeurtenis hebt kunnen geven. Ik hoop dat je het helemaal van je af kunt zetten en weer volop zult kunnen genieten van je land en je dieren.
XXXm

Hagazussa zei

Je mag best een dagje of wat wachten met vergeving hoor, al denk ik wel dat het niet goed is als je boosheid te lang bij je blijft, het geeft je vaak wel de energie om even wat juiste dingen te doen.

Liefs, Haagje

Marius zei

Het schuim als indringer is een indringende ervaring - het is wel materie, maar de aantasting van veiligheid en vertrouwen en dat nu op slot moet, ook al ken je de deugd van vergeving. Mooi hoe je het beschrijft

Kleurrijk zei

Wat heb je een mooie manier om hiermee om te gaan. Ik hoop dat jullie je weer veilig gaan voelen.

Jasmine zei

I hope you feel a lot better soon. xx

fotorantje zei

jij verwerkt het gebeuren wel heel mooi op jou manier

curieuzeneuzemosterdpot zei

dat is een voorval dat je nooit zal vergeten, assayya, maar de manier waarop jij ermee omgaat is lovenswaardig!

veel sterkte,

Harnett-Hargrove zei

The bittersweet and the sweet. -j

gerdaYD zei

En assayya, is het je gelukt de caravan zomerklaar te maken? En ga je er dan mee op uit?
Maak er weerom een plezierige dag van hé!

kruidje zei

Vanuit loslaten kom je een heel eind.
Ik heb het gevoel dat de boodschap ook voor je mannetje is en dat jij vanuit je liefde de dingen makkelijker kan laten stromen.
Waar een gat is geslagen, wordt het op een andere wijze wel weer gevuld.
Zo werkt de natuur nu eenmaal. Ben benieuwd wat jullie op je pad tegen komen.

sakuraimogenyakarin zei

Dat mensen anderen kunnen vergeven en de gebeurtenis kunnen loslaten, vind ik altijd bewonderenswaardig. Je slaapt er uiteindelijk wel een stuk geruster door. Beter dan dat je heel de tijd met dat negatieve gevoel blijft rondlopen!

Fijn dat jij dat ook kan :)

merel zei

hoe jij het kunt verwerken, prachtig gewoon

Boomfather Ruerd zei

Wat je hebt kunnen ze je afnemen maar wat je bent dat blijft van jou1
Verder zou ik nog het volgende willern zeggen:
Wat je van een ander afpakt zal nooit echt van jou zijn en eigenlijk verlies je daardoor zelf iets, dus denk erom. Dat kan ook inhouden dat als je anderen berooft van hoop, geluk, vrede, tijd of meer van zulke dingen je aardig in de problemen kunt komen! Dus wees waakzaam want je zult je niet aan de gevolgen kunnen ontrekken zelfs als je denkt dat niemand dit in de gaten heeft!

Dus je ziet maar weer ergens zal dit duidelijk worden aan de onverlaten die denken dat ze zich dingen kunnen toeeigenen!

Boomvadertje

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails