zaterdag 10 april 2010

Winterhaar


En dit is ook wit.
Mijn witte merrie verliest ineens haar dikke wintervacht.
Dikke plukken haar steken los en ruig tussen het andere haar uit.
Een paard, dat de meeste tijd  buiten loopt, borstel ik zo min mogelijk, maar ze red zich zelf heel best.
Af en toe rolt ze even goed op de grond en blijven er grote plekken haar achter, die de volgende dag ook zo weer verdwenen zijn.
De vogels bouwen er hun nestjes mee, met heerlijk zacht en warm winterhaar.
Er zitten zelfs kwikstaartjes op de rug van mijn paard om de losse plukken er uit te trekken,slimme vogeltjes.
De komende tijd zal ik veel bij de stallen en de moestuin zijn.
De tuin is twee keer zo groot geworden.
De jonge bessenstruiken worden verpland, het kan nog net, omdat alles zo laat is.
En de zaai- en poottijd begint en misschien worden de krielen binnenkort broeds.
En verder heb ik iedere dag acht reeën op mijn land, die als laat in de middag hier komen grazen en een fazant haan, die de hele winter achter de stal op de strooiplek kwam eten en nu ook zijn vrouwen meeneemt.
Het huis schiet langzaam op, maar er is nu ook zoveel buiten te beleven:))

15 opmerkingen:

gerdaYD zei

Goh, wat heb jij toch een rijk gevuld leven, én een rijk gevulde omgeving! Ik ben zo blij voor je, want daarmee moét je welhaast heel gelukkig zijn...

Lutje zei

het is wel fijn als je zo één kan zijn met de natuur, ik doe dat eigenlijk te weinig

klaproos zei

wat leuk om te zien hé assaya, dat de haren weer gebruikt worden,
hier pikken de vinkjes de honden haren op:-)

erg grappig,
geniet maar lekker
xxx

Fluitenkruid zei

Leuk hoe die haren weer 'opgeruimd en hergebruikt' worden door de vogeltjes. Het moet geweldig zijn om zo dicht bij huis van de natuur te mogen genieten x

christiene zei

mooi zo het buiten leven wat je dan allemaal ziet.En wat een goed idee van die vogeltjes om die haren te gebruiken voor hun nestje.
Assayya geniet ze
groetjes Christiene

Walter zei

..en hier breekt het zonnetje voorzichtig door, ikzelf trouwens ook....
Misschien ga ik ook wel in het gras rollen om wat wintervacht kwijt te raken (@@@)
Wie weet in welk "nest" die terecht zullen komen!

Morgaine zei

Ik blijf het prachtig vinden de hergebruik die de natuur als vanzelf doet, de vogels bouwen hun nesten van het paardenhaar zo hadden mijn ouders een vogelstel die hun nest bouwden van Lycos zijn haar, whahaha

PRACHTIG was dat :D

XXX

Hagazussa zei

Puur geluk.

Ik heb gisteren een mini vliertje gered, wat ze vorig jaar toen ik er even niet was met de grond gelijk hadden gesnoeid. Zij was dapper want kwam dit jaar weer terug en heeft van mij een heel mooi plekje gekregen. Ik ben nu Haagje van de Vlieren, haha.

Liefs, Haagje

imna zei

Het is idd prachtig buiten en erg gebeurt heel veel (ook binnen :-))
Maak er een mooi weekend van Assayya en dikke knuffel.

callemie zei

hahah grandioos ik ben net mijn hondje gaan borstelen omdat ik de koolmeesjes zag met haar in hun snaveltje dus ik dacht
ik geef ze wat extra
bij jou hebben ze meer geluk hihi
liefs

Wondelgijn zei

Is dat nu een teken dat de lente/zomer er écht aan gaat komen?? *duim*

Boomfather Ruerd zei

Hier zie je maar weer hoe mooi de natuur in elkaar zit, wat ben jij toch een gezegendmens dat je dat ervaart en met ons wilt delen.

Bedankt heirvoor dit doet mijn hart weer goed!

Boomvader Ruerd

Marja Visscher zei

Ik ken het, onze pony, maakte ook altijd van die lekkere draaibewegingen op zijn rug. Dan is de natuur mooi. Er gaat niets verloren, want er worden heerlijke nestjes van gemaakt. Wanneer ik begin februari de nestkastjes schoonmaak kom ik altijd 'plukjes' hond en pony tegen. Vorig jaar, ik heb er nog een foto van op mijn blog gezet, was er ook de hele winter een rat die bij mij meeprofiteerde van het kippenvoer en vogeltjeszaad. Op een goed moment zag ik hem liggen in een oud duivennest in de heggepoort met een complete vetbol in zijn pootje, lag bijna genoeglijk achterover als in een lui stoel, om hem op het gemak weg te werken.
Zo heeft iedereen zijn plaatsje in de natuur.
Fijn zonnig weekend, lieve groet, Marja

Martine zei

Wat fijn je natuurbeschrijving.
Ik zit altijd onder de witte haren van mijn Venus, wachten tot de temperatuur stijgt. Leuk hoe de vogels de paardenharen gebruiken. Ik heb wol buiten gehangen voor de vogeltjes.
XXXm

colourfullflowergirl zei

Wat is de natuur mooi hè, en jij geniet er volop van. Wat zullen het mooie nestjes worden van die witte haren. Wat witte veertjes erbij en het wordt een bruidsuite..
Een heel fijn weekend wens ik je toe!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails