maandag 5 april 2010

vooruit met de geit


Eigenlijk moest ik de afgelopen zaterdag inwendig wel lachen om al die volgeladen winkelkarren vol paasfood.
Alsof het oorlog werd.
Mijn kar was opvallend leeg, ik mocht zelfs voor gaan”u heeft zo weinig”.
Ik had idd wat ik nodig had al in huis en ga ook niet mee in die paaswinkelgekte.
Voor zondag hoefde ik alleen de geitenkaas te kopen, de rest zit bijna standaard in kast of koeling.
Met de drukte deze week schoot dat lekker op en vandaag pluk ik een recept van Marlou’s lijstje.
Eerste paasdag aten wij;
Zuurkoolgeitenkaas schotel
Ik had extra veel gemaakt, zodat iedereen, die langskwam, kon aanschuiven.

Voor 4 pers.
Puree maken van ong. ¾ kilo aardappelen.
1 zakje wijnzuurkool
2 Jonagold appels in blokjes
1/2 verse ananas, schoongemaakt en in stukjes
50g rozijnen
250g geitenkaas(Bettine chevre frais naturel 55+)(mag ook feta of andere kaas zijn)
50g boter
1tl tijm

Verwarm de oven voor op 200C.
Smelt de boter in een braad- of hapjespan en stoof de zuurkool ca. 5 minuten.
Meng de appelblokjes,de ananasstukjes,de rozijnen en de tijm erdoor.
Schep de zuurkool in een ovenschaal
Verdeel de aardappelpuree over de zuurkool.
Verkruimel de geitenkaas en strooi over de puree.
Bak de zuurkoolschotel in het midden van de oven 35 minuten goudbruin.
Eet smakelijk:))

19 opmerkingen:

gerdaYD zei

Mmmmmmm, ik kwijl ervan en krijg beslist grote trek van deze heerlijke schotel. Dankjewel assayya!
Ik hoop dat je ondertussen een héél fijn, lang paasweekend aan het beleven bent...

yvette zei

leuk hè meatless monday

Lieverd dank voor je felicitaties, ik ga er morgen een rustig dagje van maken omdat mijn hoofd er niet echt naar staat.
Gelukkig weten de mensen die komen dat ik ben zoals ik ben en geeft dat geen extra spanning.
Ik voel nog steeds je handen...dank daarvoor.

fijne dag nog

liefs
yvette

Lutje zei

mmmm, dat is weer heel lekker :-)

callemie zei

ziet er in ieder geval lekker uit!!!!!
eens uit te proberen !!!
liefs en fijne paasmaandag

Anoniem zei

Goeie morge Assayya!
Dat doe ik ook regelmatig, extra veel maken voor het geval er iemand langskomt.
(Vandaar ben ik 8 kilo aangekomem, hahaha!)
Paasfun en groetjes...
Walter. (ai, er is iets veranderd bij aanmelden!)

Walter zei

Oeps, het kwam gewoon omdat ik me nog niet had aangemeld op mijn eigen weblog!

klaproos zei

mmmm
dat ziet er weer erg lekker uit ja,

lachen hé...
ik ben ook niet wezen shoppen,maar ik had dan wel het enorme geluk dat ik bij een lief vriendinneke mijn voetjes onder de tafel mocht schuiven, en me laten verwennen

"geweldig"

fijne maandag hé,

xxx

Marlou zei

Lieve Assaya,

grappig... ik had precies hetzelfde!
Ik doe er niet aan, aan al die Paasgekte.
Ze willen de paasdagen promoten tot een soort van kerstdagen.
Nee...
mij niet gezien!

Jij hebt weer een zalig recept, ik vandaag niet: ik ben aan het dansen met de koeien!

Fijne dag vandaag, Marlou


.

Imna zei

Die ga ik zeker een keertje proberen Assayya. Wens je een hele fijne 2e paasdag toe :-)

griet zei

hay lieffie
ik heb ook winig gehaald hoor ga vanmiddag slippies bakken en zo hahah en zo koppie doen op de dijk .
er is paaswonder gebeurt schoonzus is gister bijgekomen ze herkent man en kinderen ligt nog wel aan de beademing,hoe moeilijk moet het zijn om eerst heel dicht bij het afscheid zijn ,en hoe fantastisch om weer te mogen leven ,hoe dat weten nog niet ze kan alles bewegen .het maakt mij gelukkig nu op dit moment en meer is er niet
xxxxknuffff en fijne 2e paasdag xxxxx

Morgaine zei

Geitenkaas is niet zo mijn ding, soms wil ik het nog wel eten, maar nee bedankt!

Wat betreft de winkels en de wagentjes, whahaha ja, idd, zo zie ik dat ook, voor mij gewoon normaal, mijn tiener was uit logeren dus een paar gerechten gehaald die zij niet zo kan waarderen, tortelini dit keer vers met carbonara saus is ook niet zoveel werk :D

XXX

Martine zei

Soms lijken die feestdagen wel een beetje op oorlog ja. Eetoorlog. Wie het meeste geld uitgeeft krijgt de grootste portie.
Ik vind gewoon ook lekker.
XXXm

kruidje zei

juist dat aanschuiven lijkt me zo geweldig!!

Boomfather Ruerd zei

Nou dan wens ik je smakelijk eten er gaat echt niets boven een smakelijke maaltijd in goed gezelschap!
Mmm de titel van mijn nieuwe boek is vriendschap: dans tussen hemel en hel.
Nu de rest nog!

Boomvader Ruerd

Kleurrijk zei

MMMMMMMM, lekker.......

Fluitenkruid zei

Zuurkool en geitenkaas, een bijzondere combi, die gaan we zeker eens proberen. Vandaag hadden we left overs van gisteren :-)
Inderdaad is het overdadig in de supermarkt, wij doen er ook niet aan mee.

Jasmine zei

Sounds wonderful. i must try and make a vegie version. Glad you had a nice Easter xJ

PS - I am curious to see your horses :)

Hagazussa zei

Wat ziet het er mooi uit, en jammie iets waar geitenkaas inzit moet ook wel lekker zijn.

Liefs, Haagje

curieuzeneuzemosterdpot zei

ik heb mijn neus gevolgd en zie waar ik uitkom .. ;-))

ik geloof graag dat dit gesmaakt heeft, assayya!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails