zondag 25 april 2010

Sterrenkind


Er woont een jongetje in mijn huis, af en toe.
Hij is ongeveer 4 jaar, bijna vijf, al meer dan dertig jaar.
Sinds de voorjaarsdag (in de tijd, dat men nog dacht dat woonerven 100%  kindveilig waren en voor de tijd van de dode hoek spiegels), dat een vuilniswagen bij het achteruitrijden hem niet zag.
Het huis waar ik woon, was heel veel jaren geleden zijn huis en dat van zijn ouders en broers en zusjes.
Soms als er verdriet was in mijn huis, dan echode het oude verdriet van jaren terug ineens weer even door.
En dan terwijl ik bezig ben met het vernieuwen, het mooi maken van het huis, zit hij ineens naast me op de trap.
Een klein blond kind met stralend blauwe sterrenogen.
Hij weet alles al en is toch vol verwondering, dat is wijsheid.
Hij vindt het fijn om af en toe even terug te komen, want het was een heerlijk huis, nog steeds.
Hij reist door andere dimensies dan die wij kennen en binnenkort gaat hij echt naar huis, naar waar hij vandaan komt, naar de sterren:))

16 opmerkingen:

Morgaine zei

Hoe prachtig als ze nog even op bezoek komen :D

XXX

Walter zei

Erg bijzonder....
Groetjes.

Fluitenkruid zei

Ik wens het jongetje een goede reis terug x

gerdaYD zei

Zo mooi geschreven assayyalief, ik heb er de tranen van in de ogen...
Dankjewel voor dit moment vol schoonheid.

oma leentje zei

Prachtig,,,, Ik hoop dat het mannetje zijn rust vind.

Hier hebben we een oude dame die af en toe door de gang schuiveld.

Ik vertel het maar aan een paar mensen want echt ze kijken je heel erg gek aan.
Gelukkig ziet mijn babykleindochter haar ook.
Dan staart ze met heel grote ogen.....

Lutje zei

hoe bijzonder....
ik ben er effe stil van...

fotorantje zei

als een engeltje komt hij jou bezoeken
wat een mooi verhaal!

christiene zei

Een verhaal waar je even stil van word.Misschien kwam hij even kijken hoe mooi het is geworden.
Fijne zondag
groetjes Christiene

yvette zei

het is ook fijn om naast je te zitten!
Dank voor je woorden op mijn blof...ik neem ze mee.

yvette

Jet zei

Mooi en bijzonder !!

Liefs Jet.

Pasula zei

Mooi... hoe wonderlijk is het leven in al zijn dimensies...

curieuzeneuzemosterdpot zei

ik wens hem een wondermooie reis ..

klaproos zei

een dikke knuffel voor jou en het sterrenkind,
ik weet niet of de woonerven wel zóveel veiliger zijn.....

het zal een zwaar verlies zijn geweest voor jou .

xxx

Assayya zei

@het was niet mijn kindje, maar dat van de eerste bewoner van het huis.
ik was in die tijd net zwanger van mijn eerste kind of ze was net geboren:))

griet zei

bijzonder dat je zo met dat sterrenkind kan zijn ,
echt mooi verhaal xxxx knufffie van mij en ik zag je rode blauwe kleuren voor je knufkind toppie .
xxxxxxxx

Houtjetouwtje zei

Jeetje wat bijzonder!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails