vrijdag 16 april 2010

Mijn vriendinnetje.

Ik heb haar onmetelijk lief, dit donkere slanke wezen.
Als mijn tweede schaduw volgt ze me, waar ik ga, alleen niet naar de honden, daarvoor is ze nog te bang.
Van een brute aanval, jaren geleden, draagt haar lijfje nog de littekens.
In mijn rustuur zoekt ze de warme tederheid van mijn lichaam.
Vanuit het diepst van haar wezen, komen dan bronzen klanken van geluk.
Ze houdt van mijn handen.
Bijna dwingend, noodt ze me haar zachte zwart/grijze vacht te strelen.
Me zachtjes bijtend, als mijn handen achteloos stilstaan.
Te weten, dat ze ooit bang was voor elke aanraking.
Het is pure winst te zien, hoe ze gegroeid is, van het bange mensenschuwe dier, dat ik ooit toegeschoven kreeg, tot deze trotse poes, die de voortuin als haar eigen territorium, haar thuis mag beschouwen:))

14 opmerkingen:

Fluitenkruid zei

Dieren blijven je verbazen maar uit jouw handen komt natuurlijk wel heerlijk warme reiki en andere helende energieën x

klaproos zei

fantastisch assaya,

met liefde en geduld krijg je dit alleen maar voor elkaar,

waren mensen ook maar zo hé,

ik ben erg ontroerd,

xxx

Lutje zei

hier zit ook zo'n poes tegen mijn arm te duwen dat ik haar zou strelen ;-)

kruidje zei

als je geeft, mag je het ook weer ontvangen. dat geld in goede en slechte dingen.

Fijn om zo'n vertrouwensband te mogen hebben met je dieren! Het is genezend voor beide kanten

gerdaYD zei

Jou, die zo'n kattenliefhebster bent, kan ik het boekje 'De aaibaarheidsfactor' van Rudy Kousbroek aanbevelen lieve assayya! Je zal er veel aan hebben en je lieve vriendje met wel héél andere ogen bekijken, nóg liefdevoller zelfs...
Dank je voor het duimen, het heeft geholpen!
En maak er een fijne dag van, met poes op schoot hé!

Roelien zei

Zoveel liefde voor je dier, dat vind ik hartverwarmend om te lezen!

Groet Roelien

christiene zei

Lief zo,n vriendinnetje
fijn weekend
groetjes Christiene

Jasmine zei

A beautiful friend. Animals bless us xxJ

Marlou zei

een lieve schat van een kat voor een lieve schat van een baasje....

heerlijk, dat knorren...

Prettig weekeinde en liefs van Marlou


.

Tineke zei

Wat ontroerend en prachtig beschreven Assayya! Wil je vriendinnetje namens mij een lieve zachte, aai geven?? Ja? Fijn! Dank je wel..... Fijn weekend voor jullie!

fotorantje zei

ach, de liefde straalt van de foto en je tekst, geef je haar een aaike van mij

"Création" zei

Wat een prachtig liefdevol verhaal Assayya. Je vriendinnetje oogt zeker heel trots, en je kan gewoon aan de houding zien dat ze totaal geen angsten heeft, bij jou wel te vertsaan. Jullie zijn letterlijk hartsviendinnen, wat een bijzondere liefde is er gegroeid tussen jullie beide.

Een fijn weekend,
Lieve groet, Josephine

curieuzeneuzemosterdpot zei

heerlijk zo'n vriendinnetje, assayya!

met liefde bereik je alles, eh! :-))

fijn weekend,

colourfullflowergirl zei

Helemaal met klaproos eens!!
Ook ik heb zo'n vriendinnetje, alleen is dat een hond.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails