vrijdag 9 april 2010

Ik mag weten


Dit was de week van het laatste chakra, het 7e of kruinchakra.
De kleur, die hier bij hoort is wit, goud of zacht violet.
Het heeft te maken met het bewust-Zijn, je verbonden weten met het Goddelijke.
In mijn opleiding tot paranormaal genezer, spiritueel therapeut, lichtwerker of hoe je het ook wil noemen heb ik geleerd dit chakra met rust te laten.
Het is niet aan mij dit chakra bij iemand te openen of te sluiten.
Het “symbool”van de kruinchakra kent wereldwijd vele vormen.
Wat zou je denken van de verentooi van een machtige indianen chief, de struisverentooi van een Afrikaans stamhoofd of de puntige kronen van koningen en koninginnen.
De stalenkransen op schilderijen en iconen van Jezus, Maria en andere heiligen.
Van oudsher werden mensen deskundig ingewijd en begeleid door priesters of magische mannen op weg naar hun taak als stam of staatshoofd, ook als spiritueel leider.
Denk aan King Arthur, die Merlijn aan zijn zijde had tot hij koning werd.
Er zijn keizers(Nero en Caligula)geweest, die de inwijding zonder studie afdwongen, bij hun priesters.
Hun kruinchakra werd daarmee te abrupt geopend met alle gevolgen van dien (krankzinnigheid)
Daarom is het gebruik van geestverruimende middelen zoals drugs bij jongeren zo link, omdat ze iets losmaken, openmaken, waarvan ze de reikwijdte niet kunnen overzien
Zo laat ik dit chakra voor wat het is, zal het in de loop van het leven zichzelf mogen ontwikkelen naar het gevoel van Eenheid, zonder drang, zonder pressie, zonder kunstmatigheid
Als een kroon op een leven:))

17 opmerkingen:

Lutje zei

ik ken niks van chakra's, en ik hoop dat het helpt, maar dat moet wel...

Walter zei

Aangezien ik enkele psychoses heb gehad, een rijke ervaring trouwens als je er "heelhuids" doorheen komt, heb ik geleerd voorzichtig met dat kruinchakra om te gaan...
Verleidelijk om hier over uit te weiden, misschien een keer op mijn eigen weblog?
Wel weer mooi hoe jij er over schrijft!

Marlou zei

Goedemorgen Assaya,

en zo sluiten we een mooie witte week af.
Prachtig project heb je neergezet met alle chakra's.
Heel zorgvuldig uitgezocht.

Maar ja... je bent lichtwerker of niet.
Ik denk dat ze blij zijn met jou daar boven...

Heel veel liefs en een mooi en licht weekeinde,

Marlou


.

gerdaYD zei

... als de kroon op een leven...
Dàt is mooie verwoord, assayya!
Maak er een oplichtend weekend van hé!

klaproos zei

amen zou ik willen zeggen assaya,

wat een mooie ervaringen ..

geef knuffelkindje een anemoontje van me :-)

xxx

Annemarianne zei

Bij reiki word toch ook je kruin chakra geopend ?
Daardoor heb ik nooit reiki willen doen , want dan gebeurd het niet op de natuurlijke manier, en open je iets waar voor je misschien nog niet klaar voor bent , of zie ik dat verkeerd.
Lieve groet Annie

kruidje zei

Daar ben ik het helemaal mee eens - Toch zie ik dat het onder begeleiding wel goed gaat komen. Ik moet trouwens vaker bij mensen op attenderen dat deze chakra te veel openstaat.

christiene zei

Een prachtige bloem en mooie uitleg,en goed weekend voor jou Assayya.
groetjes Christiene

Roelien zei

Jeetje, ik weet wel wat van chakra´s maar dit wist ik niet. Prachtig hoe je het uitlegt, over de verentooien en kronen. En je laatste zin is weer om te onthouden: als een kroon op een leven. Mooi weekend, groet Roelien

Martine zei

De meeste chakra's openen zich idd vanzelf maar deze, ik zou zeggen niet openen maar heel voorzichtig ontwikkelen.
XXXm

fotorantje zei

ze zeggen soms dat het goed is om aan het haar op je kruin lichtjes te trekken (naar boven toe), mssch heeft dat ook iets met die chakra te maken

bbb-team zei

Interesse om eens wat collega-bloggers te ontmoeten op de komende blogbijeenkomst? Klik en kijk op onze blog en vertel het vooral ook voort!!

Boomfather Ruerd zei

Maar al te waar, ik heb zo mijn eigen ervaringen gehad in wat men psychoses noemt, ook heb ik een keer geblowd met een vriend maar gelukkig liep dat goed af had er zelfs een goede ervaring mee want ik begon zelfs spontaan te zingen god is everywhhere in each and everyone of us. We kwamen grappigg genoeg twee vrouwen tegen die ons vroegen of wij verliefd waren. En ik zei we zijn verliefd op het leven!
Ook herinner ik me die tijd dat ik erveel op uit trok de stad en omgeving verkende. En ik ervoer bij een boom dat ik een kroon van hout kreeg. Denk nog even aan de doornenkroon van Jezus wat zo heel anders is als de gewone gouden kroon dat symbool van macht.
Ik kan niet anders zeggen als dat ik met wat hulp van boven werd ingewijd door het leven al ging dat niet altijd zonder kleerscheuren.
Mooi trouwens wat je schreef over de maaltijd bereiden, wat dit betreft is de ouderwetse degelijke manier toch waardevoller als men wel eens beseft.
En gelukkig komt men er wat van terug om gemakshalve maar wat in de pan te gooien, oa door het voortreffende werk van een aantal tv koks die het echte koken weer aanbevelen!

Lentegroet ut Sneek

Boomvader Ruerd

merel zei

mooi beschreven, groetjes

curieuzeneuzemosterdpot zei

"zonder drang, zonder pressie, zonder kunstmatigheid .."

wat zou het mooi zijn als àlles op deze manier mocht ontwikkelen ..

*verder droom* ;-))

fijn weekend, assayya!

Retro zei

Mooie blog heb je hier

Wat zijn wij zonder onze dromen ?

Ik wens je mooie dagen, telkens weer.


Ik meen je te ontwaren
op de weg van emerald
Jij die ik mij eeuwig
zoet herinnerde
Verborgen
in de stille koralen
van mijn dromenspel

Ik verdwaal zonder spijt
in je zilveren labyrint,
in de kristallen
van je tijdloos licht

Weefster van visioenen,
met je
dwaalspinsels van amarant,
je ijle bloemenzeeën,
smachtend naar de koelte
van levend water

Vergezel mij
naar de rimpelloze rust,
de onbeschreven vrede,
die schuilt voorbij
geheime sterrennevels

Morgaine zei

Tenzij de persoon in kwestie er zelf om vraagt? Hoe gaat dat dan? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar met de kruinchakra :D

Mooi schrijven en ja, het ontwikkelt zich vanzelf als de persoon zich er bewust van is.

XXX

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails