zaterdag 3 april 2010

Ik mag de dingen helder zien

Deze week stond mijn blog in het teken van het zesde of voorhoofd chakra, ook wel derde oog.
Dit chakra verzorgt de energie in het gebied van het gezicht, de ogen, de neus, de hypofyse,de kleine hersenen.
De kleur die hier bij past is indigo, dieppaars of zilver.
Hier ligt het centrum van de intuïtie, de fantasie, het visualiseren,het herinneren en het inzicht.
Het is ook de zetel van de helderziendheid.
In het voorhoofdchakra bevindt zich verder het vermogen van waarnemen, het bewust-Zijn.
Hier ontstaan de dromen en de mogelijkheid ze te herinneren
Een goed ontwikkeld derde oog geeft charisma, het vermogen om tegelijkertijd leraar en leerling te zijn.
Het maakt dat je niet overmatig vast zit aan bezit, ook niet aan je leven, je hebt geen angst voor de dood.
Je accepteert de verantwoording over je eigen leven en heb geen ander nodig om jezelf compleet te maken.
Te weinig energie in dit chakra kunnen zijn: niet voor zich zelf op kunnen komen, bang om te slagen bij het beginnen aan iets.
Bang zijn om de intuïtie te volgen en daardoor te veel in het denken te blijven zitten.
Niet beeldend kunnen denken of dromen kunnen onthouden.
Te veel energie in dit chakra komt vaak voor bij mensen,die zich spiritueel(lees paranormaal) aan het ontwikkelen zijn, met alle macht hun derde oog willen “openen”, zonder met de ontwikkeling van de andere chakra’s bezig te zijn.
Ook blokkades in de onderste chakra’s(jeugdtrauma’s) kunnen zorgen voor te veel energie in dit chakra.
Kenmerken hiervan zijn waanideeën,angstdromen, concentratieproblemen, zweverigheid, religieus dogmatisch, egogericht, manipulatief.
Met het voorhoofdchakra corresponderen:
*Intuïtie
*Innerlijk weten, een stap verder dan intuïtie , het helder-wetendheid.
*Ontvankelijkheid, de mate waarin men openstaat voor de energie om je heen, ook die van andere mensen.
*Paranormale genezing is ook gezeteld in het zesde chakra, in combinatie met het hartchakra om dat daar het empatische gevoel naar anderen toe zetelen.
*Telepathie, hoewel niet bij iedereen even sterk, net als, dat iedereen kan tekenen, maar niet iedereen een Rembrand of een Vermeer wordt
*Empathie, dat eigenlijk in het vierde chakra thuishoort maar zo belangrijk om het derde oog optimaal te kunnen laten werken.
*Idealisme, is de reden om als spiritueel werker werkzaam te zijn, of je in te zetten voor welk idealistisch doel dan ook.

Het derde oog is ook de zetel van het Christusbewustzijn, eigenlijk een mooie gedachte op deze stille zaterdag.

Ik wens jullie een heel liefdevolle pasen:))

18 opmerkingen:

Roelien zei

Prachtig geschreven weer. Ik val helemaal op je laatste zin: stille zaterdag. Mooi. Was, nee is het voor mij ook.

Liefs Roelien

Walter zei

Er lijkt veel gaande op die plek bij mij.Toch voel ik dat het wel goed zit...
En wat een "toeval" is het dat ik dit juist nu bij jou aantref!
Mooi hoor...
Ik kus geen vreemden..
KUS!

Tineke zei

Assayya, het is nu te laat op de avond om goed te lezen en te begrijpen. (Maar ik wilde toch even hallo komen zeggen)...Daar ga ik de komende vrije dagen eens voor gebuiken. Goede Paasdagen!

Imna zei

En nog steeds is het stille zaterdag, dus even in stilte gelezen en zo in stilte laat ik het verder inzinken (en hoop op een heerlijke nachtrust inclusief dromen die ik mag onthouden :-))
Ook jij hele mooie dagen gewenst Assayya

curieuzeneuzemosterdpot zei

'helder zien'

niet makkelijk, eh? :-))

ook voor jou een vrolijk paasfeets, assayya!

Rinkje zei

Goedenavond-PaasMorgen

Mooi neergezet hoor en een lief plaatje er ook bij.
Ik kom evenlangs om je hele fijne paasdagen toe te wensen.
http://www.jacquielawson.com/viewcard.asp?code=2282103442273&source=jl999
lieve groet van Rinkje

Lutje zei

Dat heb je mooi geschreven. Je foto's vindt ik ook prachtig, zeker die met dat oog van horus op.

Pasula zei

Wat een prachtig log, ik heb ervan genoten vooral de zin: het vermogen om tegelijkertijd leraar en leerling te zijn.

gerdaYD zei

... en jij ziet de dingen beslist helder assayya. Je hebt mijn raraatje als één van de weinigen geraden!
*wink, big smile*
Maar toch nog dit: wat een mooi informatief log!
Ik hoop dat je ondertussen aan een heerlijk smakende paaszondag bezig bent...

klaproos zei

prachtig logje assaya,
heerlijk om te lezen,

fijne paasdagen wensen wij jullie
xxx

kruidje zei

Vrolijk Pasen!!

christiene zei

weer een prachtig stukje geschreven.
Assayya een fijne Paasdag
groetjes Christiene

Morgaine zei

Het derde oog kan een heel mooi oog zijn, het kan ook mindere kanten hebben lees ik nu, die wist ik nog niet, of eigenlijk... ik weet dat ik hem heb maar het gebruik ervan is minimaal nog, wel zo prettig op zijn tijd ;-)

Fijne Pasen!

XXX

callemie zei

ken er niet zo veel van maar je legt het mooi uit!!!
stille zaterdag??? nee niet echt
eerder een bewogen zaterdag gisteren
zoonlief zit vast in Berlijn pffffffffff
vrolijk pasen !!!!

Martine zei

Zalig Pasen en...........helder zicht.
XXXm

Boomfather Ruerd zei

Hey assaya herinner me nog goed dat ik als misdienaar in de kerk zat en dat mijn derde oog ddan kriebelde.
Dat gevoel ken ik heel goed, maar er is ook wel eens een stemmetje dat zegt sluit je oog.
Zal wel bescherming zijn tegen te veel indrukken.
Mooi logje!
En mooi paasliedje dat je je knufflepeuter leerde.

Boomvader Ruerd

Hagazussa zei

Ik geniet erg van de chakraserie. Heb je al een idee wat je hierna gaat doen?

Liefs, Haagje

"Création" zei

Wat ben je toch een prachtig mens Assayya, heb genoten van je mooie en duidelijke logje, en heb alles heel helder gezien..

Lieve groet, Josephine

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails