maandag 19 april 2010

Groentencurry met ei

Vandaag wordt het laatste laminaat gelegd (lastig, wat het halgedeelte heeft heel veel hoekjes), heb ik de laatste laklaag over de deuren in de hal gerold en zijn de eetkamerstoelen ook wit, nou ja roomwit.
Juist nu er zo hard gewerkt wordt, merk je hoe belangrijk goed eten is.
Ook als er geen vlees bijzit.
Vandaag een curryrecept, ik spring alleen nog even op de fiets om een naanbrood te kopen

Ingrediënten
400 g rijst
6 eieren
1 pak sperziebonen (diepvries, 450 g)
1 spitskool
1 pot Indiase tikka masala (520 g)
2 eetlepels olie
1 ui, grofgesnipperd

Bereiden
Kook de rijst gaar volgens de aanwijzing op de verpakking.
Kook de eieren in 6-8 minuten bijna hard.
Kook de sperziebonen in 3-5 minuten gaar.
Verwijder de buitenste bladeren van de kool, snijd de kool in vieren en snijd de harde stronk weg.
Snijd de stukken kool daarna in dunne repen. 
 Verhit de olie in een wok en roerbak de ui en spitskool 2-3 minuten.
Giet de sperziebonen af en schep ze door de groenten.
Roerbak nog 1-2 minuten en schep dan de tikka masala erdoor.
Warm de groentecurry op zacht vuur nog 2-3 minuten door.
Pel de eieren en halveer ze.
Schep de rijst op vier borden en verdeel de groentecurry erover.
Leg de eieren erop.

Eet smakelijk:))

16 opmerkingen:

Walter zei

Vandaag laat ik mij door je recept inspireren! Thnx...

kruidje zei

Ik zou heel graag willen weten hoe jij rafael ziet - misschien kan je eens een tekening van hem plaatsen!!
Lekker recept

Fluitenkruid zei

Roos had van de week een heerlijk gerecht boordevol groenten gemaakt maar het smaakte te zoet. Curry had daar beter bij gepast. Bedankt voor je recept, zo kunnen we het overnieuw doen. x

Morgaine zei

Klinkt erg goed :-))

Heerlijk dat het laminaat bij jou dan ook bijna ligt, dat is idd een zeer heerlijk gevoel dat je weer kunt inrichten daarna, normaal.

XXX

gerdaYD zei

Mmmmmm, dat ziet er weerom lekker uit, zoals àl je recepten dat zijn assayya!
En blij voor je dat de werken zo goed opschieten, ik ben reuzebenieuwd hoe het er allemaal uit zal gaan zien. Toon het ons hé, als het af is?

klaproos zei

ziet er goed uit,
ik denk dat ik dat ook eet vandaag assaya:-)

dank je wel

grietkramer@hotmail.com zei

hay lieffie
ik las je blauawe bankstel stukkie hahah ben benieuwd hoe het er uit gaat zien bij je .
heerlijk is dat he weer mooie nieuwe kleuren en dingen .
ik geniet nog elke dag van mijn oussie waar ik nu alweer bijna 2 jaar in woon alsof het gister was .
ja ik denk datje net als die violen kracht naar kruis krijgt .
en het gaat denk ik echt nog maar om weken ,maanden ,want de berichten zijn elke keer zo verwarrend , zo ging het bij mijn tantezegger kees ook paar jaar geleden .
maar de dokter staan versteld van haar kracht ,ook al wil ze geen bestraling xxxxxknuffffffff van mij xxxxxx

Hagazussa zei

Jammie curry, dit ga ik mijn dochter voorzetten als ze weer komt eten.

Liefs, Haagje

fotorantje zei

we mogen de kamer toch wel zien als het af is hé, dat blauwe bankstel maakt mij curieus

mmmm een currygerecht

christiene zei

Assayya,fijn dat je vloertje bij na klaar is en dan gaat er zo,n potje eten wel in.ik ben benieuwd hoe het totaal plaatje er uit komt te zien van je kamer. groetjes Christiene

Boomfather Ruerd zei

Jammi jammi dat lijkt me smakelijk, wij hebben zaterdag asperges gegeten met de eetclub de asperges waren echt geweldig dik!

Martine zei

Laat het jullie heel goed smaken.
XXXm

merel zei

ziet er lekker uit

Lutje zei

mmm, olalala, dat ziet er goed uit, hier is het rijst, porei en vis

curieuzeneuzemosterdpot zei

het uitproberen waard, dit recept.

ik hoop dat de laminaat ligt en jij met een voldaan gevoel je bedje induikt, assayya! :-))

welterusten,

Harnett-Hargrove zei

I wish I had seen this BEFORE I had a dinner! -j

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails