vrijdag 2 april 2010

Boeken

Gister heb ik het behang van de eetkamerwanden gescheurd en gestoken, hardnekkig spul hoor.
Maar geen behangnaden meer, onder de muurverf.
Deze wanden worden ook gestuukt en behandeld met structuurverf, als zoonlief na het sleuvenfrezen ook hier nieuwe lage stopcontacten plaatst.
Mijn lief heeft het plafond en dat van de keuken gewit.
Vandaag gaan we de tweede vracht laminaat halen en een paar potten witte verf
Een klein houten kastje heeft een nieuwe laag witte lak gekregen en ik heb zo de smaak van het verven te pakken dat straks de boekenkast en de tafel hun eerste grondlaag krijgen.
Daarom moesten gister mijn lievelingboeken een veilig plek krijgen.
Sommige zijn oude en een beetje stukgelezen, soms al generaties in de familie.
zoals de triologie van het gelacht Bjorndahl, Bartje, Ditte,een menschenkind, het lievelingsboek van mijn moeder.
Louisiana,het boek, dat mijn vader las, toen hij insliep, een historische roman.
Lieve boeken met een emotionele waarde, de echte literatuur staat op zolder.
En dan mijn tuinboeken, kruiden- en kookboeken.
Een stapel over poppen en poppenhuizen.
Een lief stapeltje gedichtenbundels.
Kun je je voorstellen hoe lang zo’n verhuizing duurt, als je steeds weer een boek herontdekt en op de trap zittend, een, twee bladzijden moet lezen.
Een boek ging niet naar boven.
Die ligt nu naast mijn plekje op de bank op het witgeschilderde tafeltje.
Misschien wisten zij alles, van Toon Tellegen , een afgeschreven biebboek.
Het idee,.. eekhoorn en mier afschrijven...
Met Pasen als het ergste werk even achter de rug is, nestel ik me op de bank met thee, paaseitjes en Toon:))

23 opmerkingen:

Lutje zei

na dit te lezen denk ik dat ik me zo direct ook effe ga zetelen ;-)

kruidje zei

ja toon is ook vernieuwend.. maar je moet de tijd nemen om dat te begrijpen

Fluitenkruid zei

Ik word zo nieuwsgierig naar je nieuwe interieur. Nog even doorbijten! En straks fijne dagen, lekker met een boek en paaseitjes op de bank. x

Marlou zei

Helemaal heerlijk, dat wegdromen in boeken.
Ik ken het...
Vooral mijn poëziebundeltjes kan ik niet weerstaan...

Hele fijne pasen en tot dinsdag!

liefs, Marlou


.

gerdaYD zei

Zo te zien ben jij net zo'n boekenfreak als ik. Toen we hier de veranderingen deden en de boeken naar de andere kamer gingen... wel, ik kén het beeld dat jij zo plastisch beschrijft assayya!
Het wordt weerom een druk dagje voor je, maar een fijntje denk ik, want strakjes, als alles voorbij is, zal je genieten van je werk, met een boekje in een hoekje...

yvette zei

kus

christiene zei

Assayya wat word er flink gewerkt in jou huis.Met Pasen heerlijk met een boekje op de bank dat heb je dan ook echt verdiend en natuurlijk de paas eitjes,
groetjes Christiene

callemie zei

ondertussen muister ik naar het liedje van gisteren
prachtige zen muziek
en die boeken
haal ze maar uit en geniet!

Hagazussa zei

En ik maar denken dat je klaar was! Maar er staat dus nog heel wat op het plan. Jij bent dus ook al getroffen door het witte virus. Ik vind het prachtig hoor, en toch is het helemaal niets voor mij. Ik ben nog even aan het uitzoeken of dat komt doordat ik het een virus noem of omdat ik het alleen mooi om te zien vind maar niet prettig om in te zijn. Ja hoe gek kan je het verzinnen. Maar that's me. Geniet jij maar lekker van je vernieuwde huis en je boekenliefde. Die boekenliefde die deel ik dan wel weer helemaal.

Roelien zei

Lekker bezig dus!

En Toon is geweldig....

Jet zei

Er word flink gewerkt zo te lezen , wat zal het straks lekker opgefrist zijn .
Nieuwe vloer en kastjes een ander kleurtje , je brengt mij zo wel op een idee !!
Mooi die speciale boeken , heb van mijn vader vroeger een boek gehad dat heet Henne ( vandaar de naam van mijn punt )mijn vader noemde mij vaak zo , dus ook een speciaal boek .
En zo zijn er nog meer .
Veel lees plezier met Toon .
Fijn Paas weekend.
Liefs Jet.

klaproos zei

kom gezellig naast je zitten en schurl me tegen je aan :-)
lees je me toon voor:-)

dank je wel :-)

* duim in mond stop....*
mmmmmmmmmmmmmmm wat een paasfeest :-)

marja visscher zei

Ben wel nieuwsgierig naar je nieuwe interieur. Ploeter je door met de Paasdagen? Boeken en verbouwen of verhuizen is geen combinatie, ik weet er alles van. Maar om alle boeken weer een keertje door je handen te laten gaan werkt wel hoor! Dan kom je er plotseling weer achter hoe rijk je bent met zoveel mooi literatuur om je heen. Zet ook weer aan tot lezen, want je doet altijd weer ontdekkingen tussen je eigen boeken. Heerlijk!
Fijne Paasdagen en lieve groet,
Marja

Martine zei

Toevallig had ik vandaag ook een heleboel boeken in mijn handen. Ik moest ze verplaatsen vanwege werkzaamheden. Momenteel ben ik zo moe dat ik de titels niet eens meer kan lezen.
XXXm

Lutje zei

Ik kom effe langs om je een heel mooi Paasweekend te wensen.

yvette zei

ot...ik heb het gevoeld!

fijne paasdagen

lievs
yvette

gerdaYD zei

Prettig paasweekend lieverd, en... niet te veel snoepen hé!
*wink, big smile*

Morgaine zei

Die Toon van Tellegen is meer bekend dan ik weet of besef, gezien ik er pas op log mee kennis heb gemaakt en nu kom ik het overal tegen, geweldig!

Go for it, dat wordt een mooi heel warm en knus huisje :D

XXX

christiene zei

Assayya,ik kom je en fijn paas weekend wensen met een zonnetje.
groetjes Christiene

ank zei

Verhalen van Toon Tellegen met dier zijn ZO mooi. Zijn gedichten ook.
Je foto met de boeken is ook Top!

Anoniem zei

Een fijn paasweekend wens ik je toe .
Ja ik neem ook een boek en geniet weer volop van de stilte in huis.
Mijn man is weer thuis , we weten over 10 dagen meer,hij voelt zich prima , en is blij weer thuis te zijn .
Het bezoek gister weer naar Schiphol gebracht , dus de rust keert weer
Liefs Annie

Wondelgijn zei

ooo, Toon Tellegen, pure nostalgie! Ik ga hem ook weer eens uit de kast halen! Leuk!!

Imna zei

Soms moet je 2 x lezen de verhalen van Toon, maar wel prachtig hoor. Kan me voorstellend dat de verhuizing eventjes geduurd heeft...ook hier heeft de verfmood haar intrede gedaan :-) dus ga snel weer aan de slag.
Dikke knuffel.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails