zaterdag 27 maart 2010

Nieuwe sporen

Een oude boer reed met zijn paard en zware wagen iedere dag naar zijn akker.
Al jaar en dag ging hij, het lange zandpad langs tot de tweespong, daar boog hij linksaf , het paard wist als vanzelf de weg wel.
Terug ging hij dezelfde weg.
Door de jaren heen hadden de wielen van de kar een diep spoor uitgeslepen in het zand.
Op een dag door nieuwe landverdeling kreeg de boer een andere akker, aan de rechterkant   van de splitsing,een kwartiertje rijden.
De paard sjokte het pad af en stopte bij de tweesprong.
Door het diepe spoor kon de wagen niet naar rechts, de wielen zouden breken.
En zonder wat te zeggen of doen, stuurde de boer voortaan weer linksaf, zodat hij met een omweg van een halve ochtend toch bij zijn nieuwe akker kwam.
Dat deed hij voortaan elke dag
Eigenlijk was het enige wat hij had hoeven doen, was, van de wagen af klimmen, zijn schop pakken en het spoor open spitten om een nieuw spoor te maken.
Iemand vroeg deze week, of dit nieuwe in mijn huis, voelde als een nieuw leven.
Nee, dat is het niet, ik heb alleen een ander spoor gespit:))

12 opmerkingen:

gerdaYD zei

Wijs gezegd assayyalief. Zo is dat. Alle wendingen in het leven zijn evenveel sporen naar iets nieuws...
Fijn weekend daar, in je vernieuwd habitat!

klaproos zei

effe de handen uit je mouwen , je leven op de schop en hopla,
zó simpel kan het zijn in je nieuwe spoor,
mooi assaya

kruidje zei

Die had dus zijn eigen vertiertje.. mooi geschreven

Lutje zei

wat een mooi verhaal, het is net een modern sprookje

Fluitenkruid zei

Veel plezier met je nieuwe huisje!

Walter zei

Zie ik voor mezelf een link aangaande het stukje dat ik net op mijn log werp!
Tistochwat...
Fijn weekend!

griet zei

ja hi het is net welke weg je wilt en kunt gaan .
xxxxxknuffie van mij xxxxxxx

Morgaine zei

Een nieuw leven omdat je huis is gedaan, de kunst is juist, had ik al eerder gezegd ook toch? ;-)

Dat je huis vernieuwd is maar jij je er al thuis voelt als je eigenlijk nog bezig bent, of het al jaren zo is... dus is het eigenlijk andersom? Thuis komen in de vernieuwingen?

:-))

Prettig weekend voor jullie, en geniet van alles!

XXX

christiene zei

Mooi verhaal het is net waar je voor kiest iets nieuws of blijven hangen in het oude spoor.
Assayya jij laat er een frise wind door waaien.fijne dag
groetjes Christiene

curieuzeneuzemosterdpot zei

dat maakt het leven zo boeiend; al die nieuwe sporen die gespit worden! :-))

heerlijk verhaal, assayya!

Pasula zei

Op zich veranderde zijn leven niet, ook al ging hij op een zijspoor ;-)

Imna zei

Ik geloof dat ik maar eens een nieuw spoortje ga trekken Assayya....wie weet :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails