zaterdag 20 maart 2010

Leven vanuit hartekracht

Volgens plan had hier vanmorgen om vijf uur een logje moeten staan over het hartchakra.
Dat dit niet gelukt is, geeft al zonder “moeilijke” beschrijvingen aan, dat zoiets bij het hartchakra niet werkt.
Leven vanuit het hart, laat zich niet plannen of organiseren, dat komt zoals het komt.
Daar zit ook een stuk vrede in.
Ik was gisteren gewoon te moe voor welke vorm van internetgebeuren ook.
Het laminaat ligt sinds gister in stapels in de kamer te acclimatiseren en mag vanaf morgen gelegd worden.
Spreken vanuit het hart, dat heeft geen taal, geen woorden nodig, alleen het laten stromen van de hartenergie en openstaan voor die van de ander.
Waar de zonnevlecht het energie centrum is, is het hartchakra het middelpunt tussen de lagere en de hogere chakra’s.
Hier komt onderlinge communicatie samen.
Hier kun je daarom de opperste vorm van geluk voelen, maar ook het diepste verdriet.
Het hartchakra onderhoudt het gebied van het hart, de bovenrug, de borst(en), de huid en de longen.
Dit chakra bepaalt in welk mate je relaties in vriendschap en liefde aangaat.
Bij een tekort aan energie in dit chakra, treed vaak een sterke behoefte aan erkenning en beloning(schadeloosstellingen voortekorten aan liefde, "ïk verdien dit") op, zal er (te) weinig geloof zijn, dat mensen gewoon houden van diegene om wie hij/zij is.
Bij een te sterke energie( in verhouding tot de andere chakra’s) zal er een te sterke behoefte aan bezit zijn, jaloersheid hoort hier ook bij, afhankelijkheid, hoewel dat zelf vaak niet als zodanig wordt ervaren.
Met het hartchakra corresponderen:
*Liefde, voor anderen maar vooral ook voor jezelf.
*Empathie, het inlevingvermogen in anderen
*Healing , bij een healing thuis, maar ook op afstand, werk ik vanuit het hartchakra.
*Succes, de mate van succes in het werk, sport of wat wordt deels bepaald door hoe je je hart erin kunt leggen.
*Aanpassingsvermogen. De manier waarop iemand met veranderingen om kan( lees wil) gaan, persoonlijk, financieel of in zaken van gezondheid.
*Tederheid, De meest onzelfzuchtige vorm van liefde, die niets terugverwacht.

En natuurlijk is het niet voor niets, dat ik nu pas op zaterdagmiddag dit log schrijf, want net (even een pauze) haal ik uit de brievenbus een envelop uit Canada met de geschenk, dat ik tijdens het One World,One Heart weblog evement won.
Thank you so much, Sandy, for this gorgeous gift:))
Twee prachtige groene oorhangers gemaakt van polymer Clay(fimo)
Ze zijn met zoveel vakmanschap(caning), maar ook met zoveel liefde gemaakt:))

15 opmerkingen:

Roelien zei

Ik begin mijn dag altijd met jouw stukje te lezen. Omdat het er niet was, dacht ik of ze is ziek, of de computer is kapot, of ze heeft haar kleinkind op bezoek...

Gelukkig is het er nu. Mooi logje, dnak je wel. Goed weekend, liefs Roelien

Boomfather Ruerd zei

Mooi log, mag ik je nog een link geven naar een webwinkel van polystone draken, elfen en kabouters in molkwerum, dacht dat jij het misschien wel leuk zou vinden?
Vindt het leuk om te delen net als met het elfje dat ik stuurde en wil dit adresje graagt aanbevelen bij een liefhebber van mythische wezens.
n elk geval droom ik er nu van mijn heel huis in te richten met deze wezentjes, en ik zei nog tegen de standhoudster ik zou bijna alles wel mee willen nemen.
Wie weet krijg ik het dan toch nog voorelkaar mijn huis weer ns een stevige beurt te geven met in gedachten er wat moois van te maken. Dus omringd door mythische wezens aangezien mijn huisaltaar te klein wordt voro al dat grut.
had nooit gedacht dat het zulke vormen aan zou nemen toen ik toegaf aan de behoefte een plekje in mijn huis in te richten voor iets heiligs.
Dat belooft nog wat want ik heb mooi wat centjes uitgegeven en ik had al vijf beeldjes van aragoniet om te geven en vergat er een van mezelf maar ik heb de vistekaartje van deze man dus ik heb nu een adresje. Wie weet kan ik nog een dolfijn of zo voor jou bemachtigen als ik weer wat centjes heb of anders een mooi wezentje. Want ik mag zo graag dit geluk delen.
Wie weet verras ik je nog wel eens over de post want je bent me dierbaar, net als marja die een haasje krijgt van aragoniet.
Saillant detail is dat de desbetreffende ´vriendin´ in ee nvorig leven koningin van catalonie was en nu een dolfijn van aragoniet krijgt ik zei voor de speelsheid te herwinnen.
In elk geval gaat dit beter als met HJ, maar sinds die aanvaring gebeurt er op dit vlak toch meer.
Juist hierdoro leer ik in mijn kracht te blijven maar met deze ´vriendin´ be nik vooralsnog on speaking terms dus dat gaat al beter, scheelt ook dat ik gister in de spirituele sauna werd opgevangen en vandaag op de rommelmarkt die mooie beeldjes trof. Dan is het voor mij festivaltijd dus dat blijft gewoon een deel van mijn leven.
Nou heb ik wel weer genoeg verklapt maar ik wou je toch nog even op de hoogte houden en laten weten dat dit me toch beter afgaat sinds die aanvaring die me in aanraking bracht met verborgen krachten die in het licht willen komen.

Boomvader Ruerd

Hagazussa zei

Ik miste je al, want ook al lukt het mezelf niet vaak om iets in het weekend te plaatsen, ik probeer wel altijd te lezen. Het is weer een mooi stukje geworden, al lezende vielen er weer wat dingetjes op zijn plaats en weet ik ook weer dat ik de juiste beslissingen heb genomen, en dat is toch mooi zo laat op de avond.
Mag ik jou ook een wonderschoon Ostara toewensen.


Liefs, Haagje

curieuzeneuzemosterdpot zei

wat een prachtige oorhangers, assayya!

ze stralen liefde uit!!

Martine zei

Je hebt dat geschenk ook van harte verdiend lieve Assayya, draag ze maar met trots.
Een mooie eerste lentedag.
XXXm

gerdaYD zei

Een héle boterham om te lezen, maar zeker en vast de moeite waard assayya. Ik hoop dat het laminaat je bevallen zal, net zoals deze supermooi vormgegeven oorbellen!
Maak er een fijne, en hopelijk rustige, voorjaarszondag van

Fluitenkruid zei

Vandaag de laatste loodjes met het laminaat, wat zal dat mooi zijn.
Mooie oorhangers, ik vind het zo knap wat mensen van een stukje klei kunnen maken. Fijne klusdag en daarna lekker uitrusten x

klaproos zei

een mooi stukje geschreven en de hartchakra een van de belangrijkste denk ik :-)

doet het erg goed bij jou assaya
xxx

Lutje zei

handwerk is altijd uniek, ze zijn prachtig.
Hier staat vandaag wat te lezen, het is te zien dat je tijd hebt ;-)
Mooi intressant logje

Boomfather Ruerd zei

He assaya,

Ik verheug me van top tot teen dat ik de fairylink met je mocht delen ook je reactie doet mijn hart goed.
Want deze ´vriendin´ tilde daar heel zwaar aan en begon me de les te lezen.
Maar we zijn nog steeds on speaking terms en dat is zo mooi we wisselen nu heel veel uit.
Saillaint detail is dat zij in een vorig leven koningin van catalonie was vandaar dat ze zo reageert ze heeft waarschijnlijk nog steeds een zekere standing en protesteert daarom zo nu ik vrouwen van hun voetstuk haal tenminste zo verklaar i khet.
Als moederskind die veel in die vrouwen wereld verkeert omdat mijn vrouwellijke kan sterk ontwikkeld is die erachter komt dat ie ook nog eens een man is.
maar speel hier voor mijn gevoel ee nbyzondere rol in het man vrouw gebeuren al is dat niet altijd even makkelijk.
heb er waarschijnlijk ook voor gekozen om in dit leven veel te doorbreken o pdit vlak.

Thanks dear lady of love and light, ben blij met jou een mij.

Vraag me af wat Christa van het vrouwtje van stavoren zou vinden aangezien ze vrouwtje zo denigrerend vondt.

Hahaha

Boomvader Ruerd

Imna zei

Mooie blog Assayya, dank je wel.
Dikke knuffel en wens je een mooie zondag toe.

Pasula zei

Een prachtig stukje wat heel goed aansluit bij het geschenk dat je ontving. In liefde.

Morgaine zei

Het is exact zoals je zegt, leven vanuit je hart doet een agenda teniet slaan, en ik vind dat het meest mooie wat er is!

Sterkte met leggen, ik zei eerder al, het lijkt het jaar van de nieuwe vloeren te worden, op een ander log waar ook een nieuwe vloer wordt gelegd, hahaha

XXX

christiene zei

je hebt het zo druk en toch een mooi geschreven het is een stukje om nog eens te herlezen.En de oorhangers een wel verdiend geschenk denk ik zo.succes met alles.
Groetjes Christiene,

fotorantje zei

spreken vanuit het hart, zo zou het altijd moeten hé

prachtige oorhangers!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails