vrijdag 26 maart 2010

Ik mag vrij zijn

Het vijfde chakra, het keel chakra heeft de kleur blauw.(of groenigblauw)
Niet het diepe indigoblauw, maar een heel zachte blauw, dat verkoelend aanvoelt als je er naar kijkt.
Dit chakra onderhoudt het gebied van de keel, de luchtwegen, de oren,de slokdarm.
Blokkades ontstaan door te autoritair gezag,verbaal geweld, leugens en fysieke klachten kunnen voorkomen aan keel,oren,stem en nek.
Het functioneren van het keelchakra geeft aan hoe jij je kunt uiten, of jij vrijelijk je gedachten, je gevoelens en alles wat je bezig houdt kunt uitspreken.
Het houdt ook in, de mate waarin je openstaat voor anderen.
Hoe goed je kunt luisteren en niet alleen zelf aan het woord bent.
Het bepaalt of je een eigen mening hebt, nee kunt zeggen, geen vooroordelen hebt.
Een te zwakke energie geeft stemproblemen,spreekangst, slecht gevoelens kunnen verwoorden,verlegenheid.
Bij een te sterke energie praat men te veel en te defensief, “overschreeuwt”men zichzelf en anderen, valt vaak in de rede en is er onvermogen om te luisteren naar anderen
In onze opvoeding, maar vooral ook door de regels in “normen en waarden” die de buitenwereld ons oplegt, de verplichtingen naar het gezin of werk,  zijn we de persoon, die we echt zijn vaak een beetje kwijt geraakt.
In het vijfde chakra vind je de mogelijk jezelf vorm te geven, in alle vrijheid.
Heel sprekend, vond ik destijds de actie van Prins Claus, die zijn stropdas afdeed en wegwierp als teken van vrijheid.
Want meer dan de mogelijkheid om jezelf krachtig fysiek te uiten, gaat het bij het 5e chakra om de innerlijke stem, te luisteren wat de levensrichting is, die bij jouw zielsopdracht hoort.
De vrijheid, om jezelf te zijn, zoals je bent:))

14 opmerkingen:

Lutje zei

dat staat me wel aan, de vrijheid om te zijn wie je bent!
Voor jou een leuk weekend.

gerdaYD zei

Vrijheid, blijheid!
En moest iedereen elkaar dat nu toch maar gunnen, de wereld zou er heerlijk uit zien hé?
Dankjewel lieve assayya, voor dit mooi logje, waar je wel meer dan twee keer over nadenken moet...

kruidje zei

wist je dat deze bloemetjes vaker in vorm van een hart groeien?

Ik herken ook die antenne bij deze bloemetjes die zo fijn oudere mensen begeleiden op hun pad

callemie zei

hetis net of ik mijn vriendin hier hoor
ik bewonder dit allemaal zo!
liefs

Walter zei

Chakra en kleur meditaties kunnen je echt helpen. De kracht van het innerlijk visualiseren en aldoende jezelf "genezen".
Toch zijn er periodes dat ik er even niet bij kan...maar dat is goed!
Groetjes.

klaproos zei

dat chakra werkt bij mij super assaya:-)

heerlijk,
ik ben vrij.... om te doen en te laten wat ik wil.

free to be me:-)
en zo zou iedereen dat moeten voelen
ik geef het graag door:-)

zitten je plintjes vast :-)
xxx

Fluitenkruid zei

Ik geloof dat het met dit chakra wel goed zit bij mij :-)

Martine zei

Ik word er stil van Assayya.
XXXm

Marlou zei

Goedemorgen Assaya,

mooi, deze bijdrage over het vijfde chakra!
Het is echt mijn chakra:
ik ben een stier.
Snel keelpijn en zo...
Maar: een blauw sjaal doet dan wonderen.

Heel fijn al jouw kleurenverhalen...
je weet er veel van.

Liefs van Marlou


.

christiene zei

Je vrij voelen is het mooste wat er is,Assayya schiet het al een beetje op in je huis.Fijn weekend
groetjes Christiene.

Morgaine zei

Ja de vrijheid om te zijn wie je bent! Daar ga ik zoveel mogelijk voor met her en der wat aanpassingen en anders... this is ME ;-)

Moet je ook even de tijd voor nemen overigens om dat te kunnen doen :-))

XXX

Hagazussa zei

Dit chakra is zowel mijn sterke punt als mijn zwakheid, ik moet er echt voor zorgen dat het goed in balans is, het gaat n.l. niet vanzelf. En dat autoritaire gezag... brrrr! Maar ik weet het en ik deal ermee.

Liefs, Haagje

fotorantje zei

vrij zijn, heerlijk
heel interessant over de chakra's

curieuzeneuzemosterdpot zei

zijn wie je bent ..

bestaat er iets mooiers?

gezellig weekend, assayya!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails