vrijdag 5 maart 2010

Ik mag gevoelens ervaren


Deze week was oranje, de kleur van het 2e, heiligbeen- of sexchakra
In het Sanskriet is de naam hiervoor Svadisthana, wat zoetheid betekent.
Het tweede chakra onderhoudt energetisch het gebied van het bekken, de blaas,
de nieren en de geslachtsorganen.
Het ontwikkelt zich in de kindfase, als het jonge kind kennismaakt met de buitenwereld door school, sportclubs, vriendschappen ed, buiten de veiligheid van het vertrouwde nest
Het functioneren hiervan geeft aan hoe en op welke manier jij je emoties toont en
ook hoe jij reageert op de emoties van anderen.
Heldervoelendheid zetelt in dit chakra
Dit chakra heeft niet alleen te maken met de emoties,
maar ook met de seksuele gevoelens in het volwassen leven
Als er een goed evenwicht en energie is sta je open voor passie en intimiteit, zonder schaamte of terughoudendheid, weet je in emotionele zaken heel goed bij jezelf te blijven.
Je houdt van het leven en van passie.
Bij een tekort zul je onzeker zijn, last hebben van misplaatste schuld gevoelens,
en onderdrukking van natuurlijke behoeften.
Hiervoor zou ik willen zeggen, wordt vriendjes met je buik, koester hem, voel hem als je ademhaalt. , eigenlijk zoals die lachende bolbuikige boeddha’s.
Bij een teveel aan chakra energie kun je last hebben van een (te) grote wens te scoren.
Weet je dat topsporters meestal een wijd open 2e chakra hebben?
Verder kan het leiden tot dwangmatigheid en over-emotioneel en soms manipulatief gedrag.

Correspondenties van een goed functionerend 2e chakra:
* Evenwichtig omgaan met emoties.
* Open staan voor alle basis behoeften.
* Trots, jezelf neer durven zetten.
* Flexibel zijn bij veranderingen.
* Plezier hebben, genieten van het leven.

In mijn werk merk ik vaak ,dat dat juist in dit chakra de meeste onbalans is, soms in de kinderjaren veroorzaakt, maar ook later in het volwassen leven, door afwijzing, verwaarlozing of misbruik.
Dan is het heel bijzonder dat je mag helpen, met de persoon zelf, door gesprekken,healingen soms met de bloesem-, kristal of klankschaal therapie, de energie weer te laten stromen en iemand weer open de dag in te laten gaan:))

20 opmerkingen:

Lutje zei

ik ga de nieuwe dag weer aan; ik vlieg er zo in...

Walter zei

Werken met chakra's "werkt" heel goed voor en bij mij!
Fijne dag, Assayya.

gerdaYD zei

Voor jou, assayya:

As I watched in fascination
The walking Chakra spoke
Explaining the seven locations
Telling me the primary names

1.Root chakra at base of spine
element of earth and psychic smell
2.*Sexual chakra behind the genitals
element of water related to psychic taste
3.Solar Plexus at the navel
element of fire, psychic sight(clairvoyance)
4.Heart Chakra located over heart
element of air with psychic touch
5.Throat Chakra located base of throat
thyroid, with psychic hearing
6.*Frontal Chakra above the eyebrows
Center of psychic powers,
7.*Crown chakra at top of the head
astral projection and enlightenment

~*~
*Sexual Chakra also known as sacral chakra
*Frontal Chakra is the Ajna(third eye) said
to have many psychic effects
*Crown chakra is referred to as the thousand
petaled lotus...
~*~
In lotus dreams a smell casts a spell
In which I haste for a taste of mystery
My inner sight is flooded with delight
Fingers caress much with a fiery touch
Whispers so endearing to my hearing
Your power that energizes my every hour
The entitlement that sustains enlightenment
© ET Waldron

klaproos zei

mooi leerzaam logje weer assaya

xxx

yvette zei

zoooo belangrijk en kwetsbaar deze chakra!
Ik heb je heling mogen meemaken en daar ben ik nog steeds dankbaar voor!

Fluitenkruid zei

Mijn 2e chakra wordt momenteel liefdevol onder handen genomen x

kruidje zei

Je komt het tegen omdat jij ook mag genezen.. Net zoals ik er ook een expert in ben!! HI HI

Martine zei

Ik denk, nee ik weet dat hiermee alles ok is.
XXXm

Marius zei

Ik geloof niet dat het goed zit met mijn 2de chakra Assaya (dat zul je in mijn krant ook wel lezen), maar ik kan en durf heel goed bij mezelf te blijven en sta open voor emoties, voor passie, voor anderen.

Rinkje zei

Goedenmorgen Assaya.

Zo even kom ik weer bijlezen en een groet brengen.
Met Hans gaat het goed de uitslag was oke van het onderzoek.
het gaat al weer hard met de tijd.
Ik wens jullie een fijne dag vandaag
Ik kom jullie ook een heel fijn weekend toe wensen.
[IMG]http://i47.tinypic.com/v75jpd.jpg[/IMG]
Dikke knff van Rinkje

Roelien zei

Wat is het toch mooi dat je deze helingen mag en kunt geven!

Marlou zei

Wat is het toch een fijne kleur!
En nu ik er meer over lees, ga je de kleur ook meer begrijpen.

Ik zal mijn buikje koesteren!!!

Liefs van Marlou

Annemarianne zei

Ik kan wel wat oranje gebruiken ,om mijn gevoelens in balans te houden , want ze gaan met mij op de de loop , maar ja we moeten ook even erg veel verwerken momenteel.
Lieve groet Annie

Boomfather Ruerd zei

Hahaha had net contact met de dwergen die me her-innerden aan de zeven dwergen in het sprookje van sneeuwwitje. De 7 chakra´s dus die met elkaar kibbelen.
Jajaja soms is het een dans tussen de chakra´s vaak trapt men op elkaars teentjes in die dans.
Her-ken je dit?

Wees gegroet en doe goed aan wie je ontmoet,

Boomvader Ruerd

Hagazussa zei

Ik was vanmorgen begonnen met lezen, vlak voor de computerlessen. De cursisten kwamen hun plaatsje opeisen voor ik uitgelezen was. Ik kom het nu even afmaken dus. Gelukkig zit het met mijn tweede chakra wel goed, weer een zorg minder. ;)

Liefs, Haagje

wim22 zei

interessant als altijd:-)
kenmerk 1 en 3 lagen moeilijk,
maar daar heb ik het laatste jaar aan gewerkt :-)
Groetjes.

"Création" zei

Weer een heerlijke post, en mooie duidelijke omschrijving van het 2e chakra. Werk er zelf heel graag mee, het geeft een goed balans.

Lieve groet, Josephine

curieuzeneuzemosterdpot zei

heerlijk om in balans te zijn!

.. en niet alleen met je chakra? :-))

prettig weekend, assayya!

Boomfather Ruerd zei

Hey Assaya, ik verheugde me van top tot teen toen we over straat liepen en ons oog viel op de sneeuwklokjes. Ik zei de klokjes zijn er weer en we genoten samen van dit klokkenspel!

Boomvader Ruerd

Morgaine zei

Een zeer belangrijk chakra punt ;-) En ja, what can I say, I will stop talking :O

XXX

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails