vrijdag 12 maart 2010

Ik ben vol licht en kracht.

Het was zo bijzonder dat ik deze week als vanzelf diverse facetten van het derde chakra tegen kwam, op de blog, maar ook in mijn real life.
Het derde chakra, maagchakra of zonnevlecht kun je vinden in het maag holletje net onder je ribben.
Het voelt als een onbeschermde plek en als er iets heftigs gebeurt, heb je vaak de neiging op die plek met je hand te beschermen.
Daar komt ook alle beleving van de buitenwereld binnen.
Het derde chakra onderhoudt het gebied van het spijsverteringsstelsel, de maag, lever, galblaas, pancreas,het eerste gedeelte van de dunne darm en het vegetatieve zenuwstelsel
Dit chakra ontwikkelt zich in de pubertijd, het bewustzijn van zichzelf als individu met een eigen wilskracht en gevoel van macht, iets wat in het derde levensjaar heel pril begonnen( mijn 2 1/2 jarige kleindochter begon laatst zichzelf neer te zetten als ik Angelica)
Groepsgedrag is belangrijk in deze leeftijdsfase en belangrijk voor hoe de zonnevlecht in het latere volwassen leven functioneert.
Als het chakra zich normaal ontwikkelt zal er goed gevoel van eigenwaarde zijn en een open houding naar anderen toe.
Als het chakra disfunctioneert, hetzij door blokkade, hetzij, dat het te actief is, dan wordt de persoon in het ene geval die altijd wanhopig de waardering van anderen nodig zal hebben, niet vertrouwend op eigen kunde of in het andere geval de egoïst, degene die vanuit macht over andere heen walst, soms zonder het zelf in de gaten te hebben.
Altijd overtuigd van eigen gelijk.
Macht en machtsmisbruik heeft hiermee ook te maken
Emoties van de zonnevlecht zijn verdriet, woede en grappig genoeg ook verliefdheid.
Dit chakra is ook het centrum van de paranormale energie.
Het is als het ware het ontvangst en doorgeef centrum van alle paranormale vermogens en invloeden.
Andere associaties zijn:
*persoonlijke kracht, de manier waarop je met je levensenergie omgaat.
*zenuwachtigheid/rusteloosheid bij een te open chakra
*balans, het vinden van zekerheid en stabiliteit
*zelfvertrouwen, wat jij uitstraalt krijg je terug
*persoonlijkheid, het omgaan met en verwerken van emoties.
Vaak zit hier heel diep verborgen een brok oudzeer dat als een ijssteenop de maagligt.
Elke nieuwe vergelijkbare ervaring zal deze steen op eenpijnlijke manier weer even naar bovenhalen.
Dan is het belangrijk om de eigen persoonlijke zon weer in het leven toe te laten, al dan niet met de hulp van anderen:))

18 opmerkingen:

Lutje zei

ik ben al bezig met mijn eigen innerlijke zon, wat vindt ik dat mooi gezegd.

regenboog zei

alles met elkaar een gevaarlijke chakra
leerzaam log vol herkenning lief

Fluitenkruid zei

Een belangrijk chakra voor mij x

gerdaYD zei

Voor jou:

Everyday with the dawn
Or a beauty i... on
Here with you I’m where I belong
May the sun bright for you

Autumn, winter and spring
And the summer feeling within
Evergreen... he brings
May the sun shine bright for you

Though you take me inside
On a... carnival of delight
On our life rollercoaster we glide
May the sun shine bright for you
For you, for you, for you
© Primal Scream

Maak er een zonnig dagje van assayya, is het niet daar buiten, dan toch in je hart...

klaproos zei

het andere geval de egoïst, degene die vanuit macht over andere heen walst, soms zonder het zelf in de gaten te hebben.
Altijd overtuigd van eigen gelijk.
Macht en machtsmisbruik heeft hiermee ook te maken

dat speelt erg in mijn leven,
of ikkan beter zeggen speelde,
ik ben er mee af aan het rekenen ...
speeltijd is over... niet met mij, no more:-)

kruidje zei

vol licht zijn..,ik heb er lang over moeten doen om de knipperlicht in mijn zonnevlecht te doorbreken.. Dankzij een een ervaring als baby is die langetijd verstoord geweest. het was voor mij bijna onmogelijk om daar achter te komen

griet zei

bijzonder he wat die ene chakra al betekent .ik ken dat gevoel van dat stuk beschermen ook .
ik heb geleerd dat het ook met keuzes en beslissingen te maken heeft we hebben nog hoop te leren he maar we zijn goed zoals we zijn xxxxxknufffff van mij xxxxxxx

wim22 zei

een delicaat chakra,
ééntje dat heel gevoelig ligt...

het lijkt me hét probleemchakra van de mensheid te zijn.

Groetjes :-)

Walter zei

Deze digibeet moest "thumbnail" even opzoeken via internet, hihi.
Maar dank voor je peptalk, dat helpt echt!

Marlou zei

Mooie bijdrage, lieve Assaya.
Ik vind het een prachtkleur, vooral nu in deze tijd.

Ik kies nu vaak voor geel.
Het montert me op.
Ik word er blij van.

Prettig weekeinde, Marlou

Tineke zei

Ik vind het allemaal razendinteressant wat je schrijft Assayya! Ik weet zo weinig van dit alles af. Ik leer dus heel veel van je steeds weer. Dankje daarvoor!

fotorantje zei

heel boeiend is dit!

ik denk dat mijn kinesist dit beter even zou lezen.
Hij werkt bij mij o.a. op de meridianen.
En gisteren toen hij aan de voetzolen werkte zei hij dit is de zonnevlecht
?? zou die dan van dat holletje aan de maag doorlopen naar de voetzolen ??

Harnett-Hargrove zei

So very well said. And well taken. -J

griet zei

was dat maar waar ,als je komt gaan we koppiesen op de dijk ,en wie weet gebeurt er een wonder .
minder pijn daar teken ik voor .
xxxxknuffff en liefs xxxxxxxx

Hagazussa zei

Weer een mooi stukje.
Fijn weekend, je ging naar de stenenbeurs toch? Mijn weekend zit geloof ik te vol om daar ook nog plaats voor in te ruimen, maar je weet maar nooit of er nog een gaatje valt en met de tram ben ik er zo. Veel plezier in ieder geval.

Liefs, Haagje

MariecusBruyn zei

Zonnevlecht,
en dat in de tijd dat iedereen hunkert naar de zon!
De warmte binnen brandend houden heeft soms wat warmte van buiten nodig; als het dan niet van de zon komt, dan van lieve medemensen die hun zonnetje even met jou willen delen.
*schijn*schijn*

Morgaine zei

Een prachtig stukje en mijn maag wordt behandeld, laat se stenen er maar uit komen!

XXX

Marlou zei

Goedemorgen Assaya,

slow food! Dat vind ik wel een mooie term.
Laat ons hartje maar een beetje rustig aan doen.
Laten we de groene rustige kleur in ons door laten dringen!
fijn recept!
Komt in mijn Assaya-mapje!

Mijn soepje van vandaag had ik met groene paprika gemaakt, in plaats van met rode.
Zag er ook lekker groen uit!

groetjes! Marlou


.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails