maandag 29 maart 2010

Gaar


Het lijkt meer en meer, dat het weekend zich laat zien als één grote extra werkdag en ik het weekend gevoel ergens anders in de week moet neerleggen.
De klushelpers kunnen alleen in het weekend en dan moet natuurlijk ook door ons er een extra tandje bijgezet worden.
Dit weekend was ook de knuffelpeuter beide dagen bij ons, dubbel druk.
En dat was ook ok.
Banken en kast weer oversjouwen,nog wat extra verfwerk, ’s middags met knuffelkind in het bos tegen de heuvels oplopen ”leuk, oma, heel hard rennen”
Ik voel nu alleen spieren, waarvan ik niet wist, dat ik ze had, aiii.
Vandaag ben ik dan ook behoorlijk gesloopt en maak ik er een simpel vega-dagje van
Stoofpotje van Knorr met champignons en ui.
Ik gebruik alleen geen runderlappen, maar ratatouille groenten.
Lekker makkelijk in een stoofpan(een hapjespan mag ook) en het is zo gaar.

250g champignons
2 rode uien
teentje knoflook
1 kleine courgette
1 kleine aubergine
1 rode en 1 groene paprika
I bakje gehalveerde cherrytomaatjes
zakje Knorr stoofpotje met champignons en ui

Snipper de uien en knoflook,snij de champignons in plakjes en de overige groente in stukjes snijden.
In 2 el olijfolie de uien en knoflook fruiten, groenten en champignons erbij en even roerbakken
Dan 250ml water en de stoofmix erbij, tegen de kook brengen en dan ongeveer een kwartiertje laten pruttelen op laag vuur.
Serveren met aardappelpuree,pasta of rijst:))

15 opmerkingen:

Lutje zei

ratatouille groenten eet ik graag bij cous cous, dat vindt ik zo heerlijk, ik moet direct naar de winkel, wie weet wat ik weer allemaal ga meebrengen als ik dit zag ;-)

Fluitenkruid zei

Mm ik hoop dat dit lekkere groentemaaltje je weer de nodige energie mag geven. x

klaproos zei

heerlijk assaya, maak er maar een eenvoudig maaltje van, die peuters kunnen je aardig bezighouden hé,

maar wel heerlijk dat het lieverdje er is hé,
xxx

Walter zei

Alsof het afgesproken werk is!
Maar mijn recept is een luie mannen recept, dat scheelt!
Hahaha...
Denk je wel aan vork en hooi???
groetjes

Marlou zei

Lijkt me erg lekker.
Ik ga het weer in het Assaya-mapje stoppen!

Dit wordt van de week nog gegeten! zeker en vast...

Liefs van Marlou

Hagazussa zei

Ik ken het gevoel, het is hier hetzelfde, het weekend zat boordevol met werkdagen van meer dan elf uur. Het was druk, het was veel, maar het was ook heerlijk.

Maar groot gelijk plan een baaldag in om leuke dingen te doen.

Liefs, Haagje

Martine zei

Dat ziet er vanmorgen bij jou weer lekker uit Assayya, laat het je goed smaken.
XXXm

"Création" zei

Heerlijk na een een zeer druk maar voldaan weekend zo'n lekkere ratatouille te maken. Heel gezond en snel klaar. Bedankt weer voor dit heerlijke recept.

Een fijne rustige dag gewenst,
Lieve groet, Josephine

Harnett-Hargrove zei

The aroma is wonderful! -j

Wondelgijn zei

Hmmm, jammie!! Lang geleden dat we dit hebben gegeten eigenlijk...

wim22 zei

Hopelijk heeft deze maandagse rustdag je goed gedaan en zijn de batterijen weer opgeladen.
Ja, op zo'n dagen voel je dat de spieren een lange winterslaap gehouden hebben. De mijne protesteerden ook behoorlijk tijdens de voorbije week :-)
Groetjes.

curieuzeneuzemosterdpot zei

da's een lekker vegetarisch stoofpotje, assayya!

heel goed voor je energie op peil te houden? :-)))

fotorantje zei

hihi, waar kleinkindjes goed voor zijn hé, spieren ontdekken

Lutje zei

een fijne dinsdag :o)

callemie zei

mijn favo
alles maak ik met ratatouille !!!
fijne dag nog

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails