maandag 22 maart 2010

Een echte blauwe maandag


Het is vandaag echt een blauwe maandag, helemaal in het teken van het blauw van het keelchakra.
Het was even zoeken en uitvogelen, maar voilà: een andijvietaart met roquefortkaas.

Ingrediënten:
* 1struik andijvie
* 1 ui
* teentje knoflook
* 2 eieren
* 0,5 dl crème fraîche
* 100 g blauwschimmelkaas
* handje walnoten
* ongeveer 4 tot 6 plakjes bladerdeeg
* peper en zout

Bereidingswijze:
Andijvie in dunne repen snijden en wassen.
Ui en knoflook fijnsnijden en kort bakken in olijfolie.
Andijvie bij de ui en knoflook een paar minuten meebakken tot ze iets geslonken is.
Springvorm invetten en bekleden met bladerdeeg.
Eieren loskloppen met crème fraîche en wat peper en zout.
Noten hakken, schimmelkaas verbrokkelen en door het eimengsel roeren.
Groenten goed uitknijpen en in springvorm leggen, eimengsel erover en in ca. 40 min afbakken in een oven van 210 graden:))

15 opmerkingen:

Boomfather Ruerd zei

Dat lijkt me Jammie Jammie!

Boomvader Ruerd

kruidje zei

Lijkt me lekker.. mijn weeken stond in het teken van praten .. heb heerlijke interviews gedaan

Marlou zei

Goedemorgen Assaya,

dat is een lekker recept!
Komt in het Assaya mapje voor later.

Blauw is helemaal mijn kleur!

Liefs, Marlou


.

gerdaYD zei

Maandag... veggiedag hé? En bij jou is het telkens weer smullen, althans virtueel. Dankjewel en maak er een fijne lentedag van hé!

klaproos zei

hihi
zeg zeg wordt er nog rekening gehouden met mijn lijn:-)
whahaah hier een taart bij marlou een quiche,
toe maar
ik krijg het op mijn heupen:-)

maar om met een bekende vlaming te spreken :) "soit"

kom maar hier met die taart :-)

* hmmmmmmmmmmm*

"heerlijk*

kruimeltjes liggen laat

xxx

Morgaine zei

Bij blauwschimmelkaas haak ik al af, sorry, ik hoop dat velen van dit gerecht mogen en zullen genieten :D

XXX

christiene zei

Jij zorgt dat wij niks tekort komen
en nog wel op maandag morgen.ziet er lekker uit.Maar ken de smaak niet.Fijne dag
groetjes Christiene

Martine zei

Met een sapje in mijn hand geniet ik van jouw heerlijke taart. Ze ziet er heerlijk uit en over ca vier weken zal ik zoiets ook weer eten.
Laat het je goed smaken Assayya.
XXXm

Fluitenkruid zei

Die foto laat me watertanden..

callemie zei

wel ja heel lekker maar ik doe dit met geitenkaas
ook heel lekker hoor
( ik hou niet zo van blauwe kazen hihihihi)
knufke van me

Lutje zei

mmmm weeral een receptje, ik denk dat ik ze allemaal eens ga opslaan, maar voor vandaag maak ik zelf mijn groenteburgers maar...

willy zei

dat zieter heerlijk uit...

Jet zei

Ziet er heerlijk uit , dank je wel voor het recept .
En je oorhangers op je vorig logje zijn wel heel erg mooi zeg !
Liefs Jet.

curieuzeneuzemosterdpot zei

hihi .. jij kleurt je maandag blauw met schimmelkaas? :-))

't ziet er lekker uit, assayya!
't uitproberen waard!

dankjewel voor 't recept!

colourfullflowergirl zei

Helemaal een recept voor mij!Allemaal heerlijke ingrediënten.
Ik ga het een keer maken. Lijkt me HEERLIJK!!!Dankjewel voor het recept. X Colourfullflowergirl

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails