woensdag 3 maart 2010

De zonnewarmte van oranje calciet


Als na een lange tijd van koude, ijs en regen de zon weer schijnt,
 is het, of in een keer alle donkerte verdwenen is.
Alles wordt opeens blijer en lichter, alles borrelt en bruist weer overal van energie en creativiteit.
Datzelfde magische proces ontdek ik ook iedere keer bij de oranje calciet.
Ik heb zowel in mijn behandelkamer als bij mijn bureau brokken calciet liggen, als ondersteuning bij alles waar ik mee bezig ben.
Zowel bij de individuele healingen als ook bij een workshop met meer mensen.
Calciet helpt me ook te focussen bij healingen, die ik doe.
Ze helpt me mijn energie als het ware te bundelen en meer kracht te geven.
De oranje calciet is ook een beschermsteen.
Juist in het tweede chakra waar de emoties stromen als water en ook de emoties van anderen gevoeld en ervaren worden, helpt oranje calciet, bij je zelf te blijven en niet in de emotie van een ander meegezogen te worden.
Calciet is geen spectaculaire steen, eigenlijk heel gewoon, en juist in die eenvoud vind je de vreugde, die heel jonge kinderen nog kennen.
Het simpele genieten van zomaar kleine gewone dingen.
Ik zeg wel eens, dat in elk verzorgingshuis voor ouderen men oranje calcieten zou moeten leggen, zo veel mogelijk, juist op die plekken, waar vaak zoveel angst, pijn, verdriet en eenzaamheid wordt geleden.
Oranje calciet laat dit allemaal erkennen, het verwerken en accepteren om uiteindelijk los te laten, met oog en hart voor de nog mooie momenten.
Als zonnestralen na een koude winter
Calciet doet ook wat met de opbouw en onderhoud van de botten.
Daarom is het ook een geschikte steen voor opgroeiende jonge kinderen om bij zich te dragen:))

19 opmerkingen:

Lutje zei

die zonnestralen na een koude winter doen het hem!

gerdaYD zei

Nou, dan hing daar gisteren niet de zon, maar calciet in de lucht!
*wink, big smile*
Serieus nu, dankjewel voor dit mooi, informatief log assayya, weer iets bijgeleerd!

kruidje zei

Ja die oranje steen doet zeker wat.. geborgenheid, veiligheid.. dat wil iedereen

klaproos zei

een heerlijke steen assaya,:-)

Walter zei

Misschien wel allemaal redenen waarom mijn naturel-oranje muren mij na al die jaren nog niet vervelen?
Zon van binnen, zon van buiten voor jou, Assayya!

Fluitenkruid zei

Oranje maakt blij! x

christiene zei

Dat er zo,n kracht van uit gaat
en ook nog een mooie steen weer wat bij geleerd.

Martine zei

Ze helpt me mijn energie als het ware te bundelen en meer kracht te geven, schrijf je...............
Ik heb het gevoel dat ik vandaag nog een oranje calciet nodig heb.
XXXm

Roelien zei

Domme vraag misschien, maar waar haal je deze steen en andere geneeskrachtige stenen?

Assayya zei

@ik vind mijn stenen(meestal vinden ze mij) in stenenwinkeltjes,beurzen,op het eigentijds festifal, maar vooral het mekka van de stenenliefhebber, de mineralen beurs is rijswijk.
volgend weekend weer:))

"Création" zei

Wat een prachtig en informatief log. Ook voor mij is de energie op dit moment al weer goed voelbaar, het neemt me als het ware mee, een heerlijk gevoel en ervaring. Zo grappig te lezen dat je schreef,
Stenen [meestal vinden ze mij] dat heb ik ook als ik in een winkel sta en opeens pak ik een steen, mijn handen gaan als vanzelf daar naar toe zonder altijd meteen te weten wat het is en waarvoor het goed is, maar zonder daar over na te denken neem ik hem dan omdat ik voel dat het bij me past. Ga zeker ook eens zo'n oranje calciet kopen.

Fijne dag Assayya...

Lieve groet, Josephine

willy zei

mooi en leerrijk logje...

Hagazussa zei

Wat leuk ik heb ook oranje calciet uitgekozen om het tweede chakra te vertegenwoordigen.

Liefs, Haagje

Marlou zei

Hai Assaya,

wat een goed idee om de prachtige calciet op plekken te leggen, waar veel verdriet en angst is.

Lieve groet van Marlou

Boomfather Ruerd zei

Hey Assaya lady of love sent from above, to reveal our splendor with rays of ligth!

Oranje calsiet is goed voor een saaie piet want het brengt levene in de brouwerij. Daarom heb ik waarschijnlijk ook een bol van oranje calsiet op mijn huisaltaar liggen. Wat me brengt op de kleur paars de heilige kleur zoals ik zelf zeg die tegenwoordig in is en die ook op jouw site prijkt.
Juist nu nu ik brokken gemaakt heb inb elk geval een stevige aanvaring heb gehad ging er heel veel door me heen. Ik zou hier de gelegenheid nog even te bate willen nemen dat hierdoor de rode draad in mag ik wel zeggen onze levens zichtbaar wordt. Toen vandaag ee nvriend het gesprek bracht op telepathie zo heel onverwacht iets aanstipte waarvan ik de ervaring deelachtig ben al sinds jongafaan dat er een vermogen licht te sluimeren in de mens dat in mij op latere leeftijd actief werd. Al maakte ik mee dat ik op een of andere manier in de hoek werd gezegd of in elk geval in de pscychiatrie belande zelfs zonder dat ik er daar voor uikwam.
Alsof alle angst die ergens heerst rond het thema vrandering uitgeleefd werd in een vertoning.
Gelukkig vondtik wegen om me ergens te orientieren en een uitweg te vinden uit de impasse.
Maar toendertijd tijdens de behandeling toen ik inwendig iets me eigen maakte waarvoormen me warschijnlijk voor gek verklard had of nog erger gezien de pillentherapie die zo gangbaar is waneer men zich ergens gee nraad mee wist. Nl dat ik in star trek een sf verhaal de borg zag een cybernetisch ras dat in ee ncollectief leefde e ndat teleptaisch contact had met elkaar.
Dat sprak mij aan en was voor mij de manier dit vermogen vorm te geven al hield ik dit lange tijd voor mezelf. Ook leerde ik me afschermen voor invloeden die niet resoneerden met mijn wezen dus het deed in elk geval iets met me.
Ik vindt het nu de tijd om dit publiek te maken of er in elk geval op tergu te komen nu een van mijn beste vrienden zomaar uit het niets het over telepathie heeft.
Dat was voor mij het teken dat ik juist nu klaar bene dit eens openlijk te rsprake breng.
Let dus op de fantasctische verhalen die ons soms ter ore komen want zoals Steve Rother van lightworker zegt SF verhalen zijn vaak baanbrekend en maken ons bekend met in elk gebal ee nandere werkelijkheid.

Hopende je hiermee van dienst te zijn geweest,

Boomvader Ruerd

P.s. gefeliciteerd met de kleur paars je bent goed bij de tijd.

Pasula zei

Het is een prachtige steen. Weet je, ik zou alle stenen wel bij me willen dragen, momenteel draag ik een paar maanstenen, voelen goed, maar dat kan zo weer veranderen. ;-)

curieuzeneuzemosterdpot zei

dit lijkt op een lap vlees??

niet erg aantrekkelijk voor een vegetariër? ;-))

Assayya zei

@nog nooit oranje vlees gezien,jij wel?? wel oranje sinaasappels:)))

Morgaine zei

Ik heb een kleintje, trommel calciet, ik denk dat ik deze maar even stiekem in de tas van mijn tiener ga droppen ;-)

XXX

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails