donderdag 18 maart 2010

De stille kracht van de verdeliet


Het is een beauty, de verdeliet of groene toermalijn en hij kan de vergelijking met de smaragd net zo makkelijk aan als zijn zusje, de rubeliet, die heel sterk op de robijn lijkt.
Beide behoren tot de toermalijnfamilie.
In vroegere tijden was de verdeliet een steen alleen voor mannen, de donkerrode rubeliet voor vrouwen.
Nu zeg ik, onzin, juist omdat de groene toermalijn heel sterk het mannelijke aspect in zich draagt, kan hij heel veel goeds doen, bij vrouwen die van jongs af, te lief, te onderdanig, te veel in hun eigen roze zachtheid zijn blijven steken.
Die zichzelf volledig leeg geven, omdat dit hun geleerd is en ze nu denken, dat het hoort bij hun vrouw zijn.
Dan geeft deze steen meer balans tussen het mannelijke en het vrouwelijk, waardoor men de eigen kracht weer vindt
Verdeliet helpt kinderen de balans te vinden in hun fysieke en mentale groei, en volwassenen op hun spirituele weg
Op mijn lange reis zal ik mijn verdelieten meenemen, want ze zullen de effecten van het reizen en een jetlag minder maken.
Het chroom, dat de groene kleur aan de steen geeft, zorgt voor een positieve werking op de pancreas, de suikerhuishouding, terwijl het ijzer in de steen hart en bloed stimuleert.
Toermalijn werd vroeger wel gebruikt om as uit de tabakspijp te halen, omdat hij (licht magnetisch) de as naar zich toe trok.
Die eigenschap heeft de  groene toermalijn energetisch ook.
Hij verwijdert stress en spanning uit het energieveld, uit het denken en geeft zuivering en vernieuwing.
Verdeliet is ook een heerlijke meditatiesteen.
Hij zal verder problemen(uit het verleden) met een vaderfiguur oplossen.
Planten houden zielsveel van de groene toermalijn.
Van het water, waar de steen in gelegen heeft, krijgen zieke en uitgeputte planten een echte groene opkikker.
Kun je nagaan wat die steen met ons, mensen, doet:))

15 opmerkingen:

Hagazussa zei

Met deze steen ben ik niet zo bekend, maar het klinkt goed wat je allemaal schrijft. Ik zal eens kijken of ik er eentje heb en er anders een paar aanschaffen. Al ben ik niet van plan me ooit nog door stress te laten overmeesteren, heb je dat toch niet altijd in de hand.

Liefs, Haagje

kruidje zei

lijkt een beetje op de fluoriet van mij .. de zelfde kleurtjes! Mooi

gerdaYD zei

Ik kende 'm niet, dus blij dat je 'm even in de schijnwerpers zet assayya. Want hij is niet alleen mooi, er steken nog andere fijne eigenschappen in ook...

Boomfather Ruerd zei

Hey deze steen kende ik nog niet maar hij is mooi!
Heb zelf gister een heel mooie bergkristal gekocht tijdens een lezing in Joure.
Dit ging over een arts die een boek geschreven had vanuit het oogpunt van een immuuncel genaamd bondgenoot.
Een heel byzonder verhaal vooral toen hij vertlede over het kronen, en dat hij een manier wist om ons allemaal te kronen. Door te zingen your beautifull your so beautifull!
We zongen allemaal mee, en ik bedankte hem in de pauze voor deze kroning.
Was helemaal geslaagd toen ik joke de energetisch therapeut ontmoettedie laatst een info avond hield op het herstelcentrum.
Ik voel me weer helemaal joppie de toppie. En nu mijn verhaal geplaatst wordt op de site van Svati besloot ik vanmorgen een tshirt te bestellen met de tekst here comes the worldpresident!
En ik heb nog iets heel moois gehoord van een dierbare hyves vriendin, het zit zo sjoukje sloot altijd de dag af met haar dochter mirjam door te zeggen peace man.
Waarop haar dochter daar peace mem van maakte dus ik wens je nog veel peace mem want ik vindt m zo mooi!

Boomvader Ruerd

Fluitenkruid zei

Mooi hoe stenen en kleuren bepaalde overeenkomsten hebben. Groen = rust. Soms lijkt het zo eenvoudig :-)

christiene zei

Wel een mooie steen maar nooit eerder gezien. Ook mooi om te weten waar hij voor staat,
Groetjes Christiene

Morgaine zei

Ooit kreeg ik een hanger van de watermeloen toermalijn, best zeldzaam, met bergkristal, zorgvuldig uitgezocht en aan mij gegeven, verlies ik hem... :S

Dat vind ik nog steeds erg!

XXX

PRAATHUIS zei

Lieve Assaya,

alweer zo´n eye/opener voor me...

Ik had wel al eens gehoord, dat de zwarte Toermalijn goed is tegen de stralingen van de computer...

Maar de groene...
en zo´n mooie steen!

Liefs van Marlou

.

Lutje zei

ik ken niet veel van stenen, maar ik geloof in deze energie...

curieuzeneuzemosterdpot zei

de kleurschakeringen van jouw steen vind ik fascinerend, assayya.

als ik dan alle eigenschappen van deze steen lees ..

fijne avond,

klaproos zei

kei mooi steentje assaya:-)

wim22 zei

Deze steen kende ik ook niet.
Ik vind hem prachtig.
Dit onthoud ik, lijkt me wel iets...
Groetjes :-)

Ondertussen probeer ik 'maar' zoveel mogelijk om te vormen naar 'en' :-)

"Création" zei

Voor mij is Verdeliet ook een onbekende steen, wat een prachtig exemplaar heb jij, bijzonder mooi van vorm. En wat een geweldige eigenschappen heeft deze steen, deze ga ik dus ook kopen. Bedankt voor je mooie omschrijving.

Lieve groet, Josephine

Boomfather Ruerd zei

Hey Assaya ik ontmoette gister een mineralenhandelaar op De rommelmarkt in Sneek ze wonen in STeenwijk.
Ik dacht misschien een leuk adresje voor je:

http://rotaminerals.nl/

Veel plezier ermee

Boomvader Ruerd

Boomfather Ruerd zei

Hey Assaya,

Ben blij met rotaminerals in Steenwijk ik maak volgende week een afspraak om verdeliet en aragonieten beeldejs te halen. Daar je niet kunt bestellen je moet zelf langskomen in de showroom maar ok dan heb ik een mooi tochtje. De verdeliet is vanaf 3 euro een koopje dus.
Hihihi had 5 beeldjes van aragoniet gekocht maar die zijn allemaal al weg. En ik was nog zo van plan er een voor mezelf te houden. Was wel grappig vandaag kwam die ´vriendin´´ langs want ze wou me een kusje geven en ik gaf haar dedolfijn bleek ze helemaal wild te zijn van dolfijnen.
Dus toch nog een happy end, en we wisselen heel veel uit op zielsniveau.
Nou dan weet je het maar.

In lak ech

Boomvader Ruerd

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails