woensdag 10 maart 2010

Citrien, een brokje zonlicht

Ze wedijverden gistermorgen bijna in hun vreugde te stralen, de zon, maar ook mijn citrienen, die ik na een douchebadje onder de lauwe kraan, gedroogd op de grote selenietsteen had gelegd.
Pure blijdschap brachten ze in de kamer en veel lichtheid.
Om in het geel van mijn derde chakra-thema een steen uit te zoeken bracht me vanzelfsprekend bij de citrien.
Een citroengele doorschijnende kwartskristal, die naarmate er meer ijzer in zit, donkerder zal zijn.
Citrien is zeldzaam, daarom wordt er vaker amethist verhit, waardoor deze als kandijachtig goudbruin verkleurt als citrien, soms tot prachtige kristalclusters,maar de werking is hierbij natuurlijk anders
dan bij de echte citrien.
Citrien geeft een ontgiftende werking, vooral op de lever, die bij het zonnevlecht gebied behoort en is een goede ondersteuning bij een voorjaarsontslakkings- en afvalkuur.
Als je last van je maag hebt, kun je direct naar de pillendoos grijpen, maar je kunt ook op een rustige plek gaan liggen, een citrien op de zere plek leggen en dan de zonnekracht het werk laten doen( bij aanhoudende klachten wel naar de dokter gaan)
Citrien geeft je een steuntje in de rug bij depressies en chronische vermoeidheid,
want stel je voor, hoe het voelt om je eigen zonnetje bij je te dragen.
Ken je die mensen, die een ander in hun waarde laten en de ruimte geven om hun ding te doen of ook hun bijdrage in een conversatie te geven, zodat niet de mensen, die altijd de boventoon voeren, domineren.
Leg in een groep mensen maar een citrien op tafel neer, hij doet het zelfde op een heel liefdevolle,
maar gedecideerde manier.
Door zijn enorm sterke energie(ik vind dit echt een hij-steen), en zijn perfecte balans in het mannelijk en vrouwelijk, yin en yang, zal hij direct negativiteit in positiviteit omzetten en raakt daarin zelf niet vuil of uitgeput.
Citrien heeft ook een balansgevende werking op stenen, die je eromheen legt, een echte allemansvriend,
in de goede betekenis van het woord.
Citrien is een van de weinige stenen, die niet gereinigd en opgeladen hoeft te worden.
Maar soms, doe ik gewoon als verwennerij voor de steen zelf, zogezegd als een vriendendienst.
Sluit je ogen en voel vandaag het lentezonnetje van de citrien:))

16 opmerkingen:

klaproos zei

een héél mooie steen assaya,

ook de kleur is heel bijzonder mooi...

dag zonneke

xxx

Fluitenkruid zei

Echt een zonnige steen, en die zon hebben we hard nodig momenteel x

MariecusBruyn zei

Mmmmm, ik zit in gedachten al te genieten van deze heerlijke warmte, letterlijk en figuurlijk uitgestraald door je citrien.
Wat een heerlijk mineraal!

Hagazussa zei

Ik hou van citrien, ik heb ook een prachtige ketting met allemaal facette geslepen citrienen, die toch allemaal hun eigen vorm hebben behouden. Ik ben niet aan veel dingen gehecht, maar op die ketting ben ik toch echt wel gek. Ik moet hem vandaag vast dragen, want ik voel me erg zonnig en dat wil ik zolang mogelijk vasthouden.

Liefs, Haagje

Tineke zei

Ik doe mijn ogen dicht Assayya, en voel............ Heerlijk! Dank je wel.

Walter zei

Wat een leuk idee van die plavuisjes trouwens!!!

Marius zei

Prachtig en interessant, je - daarom keek ik of je iets had geschreven over turqoise. Ik heb mij vorig jaar een duur cadeau gedaan, een ring met turqoise steen. Uit de keus die er was, wees ik direct op deze en bleef erbij. Maar geen idee wat erachter steekt. Of heeft dat niets met mij te maken en zijn het gewoon de kleuren die me erg aanspreken?

fotorantje zei

citrien, dat is wat ik nodig heb, zal eens op zoek gaan

Imna zei

...mag ik hem even lenen Assayya :-)..prachtige steen.

Marlou zei

Lijkt me een vriendelijke steen...

Die past wel in deze tijd...

Liefs van Marlou


.

"Création" zei

Dag Assayya,

Dat is als ik het zo lees een heel bijzondere steen de 'Citrien'. Ga zeker op zoek naar de echte. De plexus solaris of zonnevlecht is een gebied dat ik vaak behandel bij mijzelf. Zodra ik begin voel ik meteen volkomen rust in mij komen. Een aangename gewaarwording. En wat grappig te lezen dat citrien niet gereinigd en opgeladen hoeft te worden, heb ik weer wat geleerd.

Lieve groet, Josephine

curieuzeneuzemosterdpot zei

het zonneke hoog aan de hemel en een citrien in je handen ..

kan het nog mooier? :-))

Pasula zei

De citrien, ja een heel bijzondere steen. Al vraag ik me weleens af of je nu echt citrien koopt of idd de gebrande versie, ik heb er eentje thuis maar ben er nog niet uit of het een echte is.

kruidje zei

Ik denk dat ik die nodig heb momenteel!!

MARIELLE zei

wat heb ik een behoefte aan déze steen. die zit nog niet in mijn collectie zag ik. ik dacht van wel, maar het is de calciet. is en voelt anders.
ik weet ook al aan wie ik er één kado ga doen :)
liefs, marielle

MARIELLE zei

hm.. ik zie nu wel dat de betaalbare citrienen die ik gezien heb waarschijnlijk gebrande amethisten zijn. jammer.. maar als de steen maar fijn en zonnig en positief aanvoelt zijn we natuurlijk al een heel eind ;-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails