maandag 8 maart 2010

Brood en kaas


Boerenfondue

Deze week gaat het klussen gewoon door.
Want natuurlijk krijgen we dat niet in een weekend af.
Want er komt natuurlijk meer bij kijken. dan wat schonen  en verven.
Er moeten sleuven in de muren gefreesd worden, omdat ik het in mijn hoofd heb gezet. dat de stopcontacten verplaatst moeten worden,
Dan alles bijwerken en een nieuwe structuurpleisterlaag over de muren.
Als het laminaat komt moet het eerst 48 uur midden in de kamer acclimatiseren, voor het gelegd mag worden.
Eten voor vandaag verzinnen gaat sneller.
Brood en kaas.
Dwz terug naar de jaren '70, een echte kaas fondue.
Heerlijk temidden van de chaos een aardewerk schaal  met kaasfondue op een rechaud een een broodmand vol met stukken boerenbrood, vorken erbij en prikken maar.
Een lekker glas witte wijn gaat er ook wel bij in.

*400g pittig belegen geraspte boerenkaas
*1dunne prei
*1 teentje knoflook
*zwarte peper
*1 tlp mosterd
*(1tlp karwijzaad)
*2 el maizena
*15 g boter
* 1,5 dl melk
Hak de prei en de knoflook fijn.
Smelt de boter in een koekenpan en smoor de prei en knoflook in ca. 5 minuten beetgaar
Breng de melk in een pan met dikke bodem tegen de kook aan.
Roer nu geleidelijk de geraspte kaas erdoor en verwarm het geheel al roerend tot alle kaas gesmolten is.
Maak de maizena aan met een scheutje melk en voeg dit al roerende toe aan de fondue.
Roer het preimengsel en de mosterd (eventueel het karwijzaad) erdoor
en voeg naar smaak zwarte peper toe.
Lekker grof in stukken gesneden boerenbrood erbij:))

16 opmerkingen:

Walter zei

Goede morge Assayya!
Koud en mooi was het gister...
groetjes.

Lutje zei

mmmmm, dat ziet er goed uit, maar goed dat ik al gegeten heb :o)

klaproos zei

mmmm assaya,

ik kpik nog wel effe een broodje mee hoor:-)

Marlou zei

Nou... dat is nou ook toevallig!
Ik heb juist geitekaas fondue op het menu staan.

Deze gaat in mijn Assaya kookboekje!

Eet smakelijk, Marlou


.

kruidje zei

Ik ga niet steeds reageren met een blog waar ik niet mee doe.. dus kan ik niet meer bij je reagere, jammer

Fluitenkruid zei

Dit geeft de doorslag, het wordt vanavond kaasfondue, nu nog even met Roos bespreken of het de boeren- of de geitenkaasfondue wordt :-)

Marjan zei

Dat ziet er heerlijk uit!
groet, Marjan

Roelien zei

Jammie! Heerlijk..helaas heb ik 3 huisgenoten die niet van kaas houden en de lucht van kaasfondue al helemaal niet kunnen hebben.
Eet smakelijk vast en succes met de klussen,

groet Roelien

christiene zei

Goed dat je nog aan lekker eten denkt tijdens het klussen
werk ze.
groetjes Christiene

"Création" zei

Best een behoorlijke klus maar heerlijk als alles weer in orde komt zoals je het in je hoofd hebt.
En een heerlijk recept
de 'Boerenfondue' mmmmm Ga zelf direkt gevulde paprika's maken maar dit ziet er ook verrukkelijk uit, onthouden dus. Succes met de metamorfose...

Lieve groet, Josephine

Martine zei

Lekker klusvoedsel
XXXm

Boomfather Ruerd zei

Hey Assaya enjoy the day and find your way!

Boomfather Ruerd

Annemarianne zei

Maak mij even gek , ik ben 10 dagen op dieet , het water loopt mij in de mond .
Liefs Annie

curieuzeneuzemosterdpot zei

wat worden we hier weer verwend, assayya!!

ik sop mijn broodje nog ff .. ;-))

Morgaine zei

Dit klinkt heerlijk, mijn ouders zijn ook zo aan het klussen, ook een puinhoop thuis, privé krijg ik dagelijks foto updates, ahahaha dus ik heb wel een idee hoe het eruit ziet bij jullie ook ;-)

De fondue, het is zo jammer dat mijn tiener het niet zo lekker vind, daarom is het heel lang geleden dat ik dit gegeten heb... wie weet binnenkort eens met een liefhebber :-))

OT, dank voor het terug zetten van reageren, een stuk prettiger weer :D

XXX

Sokssawat zei

Heerlijk, kaasfondue! het water loopt me in de mond!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails