maandag 8 februari 2010

Tempeh met champignons en spinazie


Tempeh met champignons en spinazie
Gemakkelijk, voedzaam en lekker.

1 blok tempeh, in kleine reepjes gesneden
3 el olijfolie of sesamolie
1 teentje knoflook persen of fijnsnijden
1 tl geraspte gemberwortel
2 rode pepers gesneden en zonder zaadjes
125g (kastanje) champignons,gesneden
4 ontvelde en gesneden tomaten zonder zaadjes
2 el (Japanse) sojasaus
2 el droge sherry(optioneel)
250 g gewassen en fijngesneden spinazie

Fruit in een braadpan of wok de knoflook, de gember en peper 3 minuten, bak dan de champignons 5 minuten mee.
Voeg de tomaten, de tempeh,sojasaus, sherry en een half kopje water toe en breng het mengsel aan de kook.
Doe een deksel op de pan en laat het zachtjes pruttelen.
Roer vlak voor het opdienen de spinazie erdoor en verwarm 2 a 3 minuten mee.
Je kunt hier rijst of mihoen bij serveren:))

15 opmerkingen:

Lutje zei

met zo'n ingredienten; dat moet lekker zijn, mmmm

christiene zei

De panda beertjes zullen het pannetje zo leeg hebben.
groetjes Christiene

Fluitenkruid zei

Lekker hoor, gaat het weer beter met je? x

Marlou zei

Goedemorgen Assaya,

nou... je kunt merken, dat je er echt weer bent!
Dit lijkt me een heerlijk recept!
Ik ben altijd op zoek naar fijne recepten met tofu.

Dit ga ik zeker maken.
Ik zet het in mijn receptenboek en ...

ik maak een schakel in mijn bericht naar jou voor de lezers, opdat ze ook van dit heerlijke gerecht kunnen meegenieten.

Fijne dag vandaag!

Liefs van Marlou


.

Martine zei

Dit klinkt alsof ik daar straks wel zin in heb. Dank je.
Gaat het weer een beetje?
XXXm

klaproos zei

mmmm
dat klinkt lekker:-)

ik heb zelf een ander gerecht voor vandaag

sperzieboontjes met een pittige saus basmati rijst en een
visje:-)

ook lekker:-)

dag assaya,
xxx

yvette zei

weer beterderder?

als je dit schrijft heb je al wat meer trek denk ik zo.

liefs
yvette

Morgaine zei

Ondanks dat ik tempeh natuurlijk al heel lang ken, net als tahoe blijft het rubber voor mij, hoe lekker mijn oma dit ook kon verwerken, dus...

Het oogt heel lekker dit recept maar ik zou een andere vervanger proberen te zoeken, wat weet ik nog niet, maar zonder de 'rubber'

XXX

Annemarianne zei

Wij gaan aan de stoofperen , maar dit lijkt mij ook lekker !
Liefs Annie

Marius zei

Lijkt me heerlijk met rijst. Hoop dat die benauuwdheid nu ook over is, maar het voorjaar Assaya ...

Annemarianne zei

Ik denk ,ik denk ,haha maak mij even gek .
Heb mijn blog weer bij concepten gezet, het gaat niet alleen over mij ,vandaar .
Maar je mag het gerust zeggen hoor .
Ik vermoed het ergste,als je dat bedoelde , dus geen nieuws .
Ik blijf het moeilijk vinden om mij te uiten op de comp , en denk er ook steeds meer over om te stoppen , en zet het vaker bij concepten .

Het is zo lief van je , als je zegt dat ik om mij zelf moet denken , (ik moest altijd ) het is gewoon zo gegroeid, vanaf mijn jeugd klaar staan , ik gaf , en van mij werd genomen .zo is het in mijn leven gebleven .
Het doet mij daarom heel goed als jij zegt 'denk om je zelf ,
dat er iemand om mij denkt, doet me echt heel veel.

Mijn gevoeligheid is een nadeel voor mij , altijd al geweest ,vanaf mijn geboorte, vandaar dat mijn energie soms echt helemaal op is, totaal op .

Gelukkig ben jij weer op de goede weg !

Knuffel Annie
,Dank je wel , haal deze re' er maar af hoor!

Tineke zei

Wat een lekker recept Assayya! Ik ga het zeker een keer proberen en zal je laten weten wat ik er van vond.

colourfullflowergirl zei

Dank je voor dit recept...ga het vast nog eens proberen..Gaat het al weer wat beter?? En ja, voorjaar.....oooooohhh...was het maar vast zover. Rustig afwachten maar.Komt vanzelf!

curieuzeneuzemosterdpot zei

mag ik uit dit recept opmaken dat jij weer helemaal de oude bent, assayya? :-))

want spinazie ..

daar word je zo sterk van als popeye, eh :-))

gerdaYD zei

Marlou zei het al hier even naar dit heerlijk recept te komen piepen... en het spijt me niet dat effectief ook te hebben gedaan! Marciekes assayya!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails