woensdag 24 februari 2010

Jaspis, De kracht van de rode aardesteen

Een van de mooiste scenes uit de film “Gone with the wind”(wie kent de film nog?) vind ik die, waarin
Scarlett O’Hara, de hoofdfiguur, na veel ontberingen en een heleboel ellende, neerknielt op de aarde van haar thuis en landgoed Tara en daar contact maakt met de rode aarde ervan.
Daar haalde zij haar hernieuwde kracht en inspiratie uit.
Hier moest ik even aan denken, toen ik schijnbaar willekeurig de steen rode jaspis uitkoos.
Er gebeurt  veel om mij heen, waarvan ik bij sommige dingen me afvraag,
of ik daar nu wel zo heel blij mee moet zijn.
Er gebeurt innerlijk ook weerveel, weer een hogere energiesfeer, waardoor ik veel droom,
soms op vaste tijden wakker word ’s nachts.
Met mijn zintuigen kan ik dan dingen soms bijna aanraken.  
Dan is rode jaspis heel goed om weer terug te komen op de aarde, vertrouwd en veilig, waar je de
aarde-energie  terugkrijgt en alle negatieve dingen zich transformeren in  positiviteit.
In mijn eigen centrum te blijven en niet bedolven te worden door de verwarring om me heen.
Onzekerheid wordt omgezet in vertrouwen in eigen kunnen, in vertrouwen in de eigen waarheid of werkelijkheid. 
Het is ook heel grappig, dat de rode jaspis het beelddenken stimuleert, waardoor ik nog makkelijker contact kan maken met dieren (dit werkt trouwens ook met heel kleine kinderen, mijn knuffelkinderen)
De rode kleur, duidt erop dat de steen ook sterk werkzaam is op het bloed.
Ook helpt hij bij de opbouw van orgaanweefsel van oa maag, galblaas, lever, milt , nieren, blaas
Het hoge ijzergehalte in de steen helpt verder bij bloedarmoede en doorbloedingsstoornissen.
Vertrouw vandaag met de rode jaspis op je eigen innerlijke basis:))

15 opmerkingen:

Walter zei

Een weer veel te vroege, goede morgen Assayya,ach vroeg op zijn is prettig. Dat heftige dromen herken ik, vooral ook in wat je er omheen beschrijft.Ben zelf (ook?) wat worstelende....maar wel met vertrouwen.

kruidje zei

Dans met de flow die je geboden wordt.. Je kan alleen maar stromen en laat de pijn los

Ik maak snel een afspraak met je

Morgaine zei

Jaspis is ook heel erg mooi. Heerlijk dat stenen je zo kunnen helpen, en nu je het er toch over hebt...

Welke steen zou jij kiezen bij een nek hernia voor verlichting totdat...

XXX

Lutje zei

geloven op je eigen innerlijke basis, dat lees ik graag....

gerdaYD zei

En ik die dacht hier een oranje-kater te zien naar aanleiding van je reactie...
*wink, big smile*
Maar niets is minder waar, ik mocht hier weer genieten van een mooi, informatief log. Dankjewel assayya!

klaproos zei

oh
wat een mooie krachtige steen assaya

dát zijn mooieeigenschappen hé,

Fluitenkruid zei

Jaspis schijnt bij mijn sterrenbeeld ram te horen, ik kan me wel voorstellen dat de kleur soms kan oppeppen.

Martine zei

Wat een prachtige steen!
Ach, is niet alles altijd in verandering? Ik vind dat alleen maar positief en jijzelf bent de enige op wie je echt kunt vertrouwen.
XXXm

Pasula zei

Ik draag vandaag wel een rode steen maar dat is een granaat, heerlijk vind ik die steen. De jaspis vind ik ook wel wat, vooral al die kleuren, echter ik draag jaspis nooit. Op zich wel een steen met goeie eigenschappen!

Assayya zei

@kruidje;het is geen pijn( misschien een eigen reflectie van jeLOL)
meer het gevoel in het oog van een orkaan te staan
de rust in mijzelf en de chaos om me heen:))

wim22 zei

Mochten we alle energieën gewaar kunnen worden, dan zou het moeilijk leven worden, denk ik wel eens. 'Gelukkig' zijn we meestal enkel die dingen gewaar die we nodig hebben in het alledaagse leven. Soms is onze 'beperktheid' misschien een zegen. Voor hen die wel extra 'gevoelig' zijn, moet het niet altijd even makkelijk zijn...
Hartelijke groet.

marieke zei

Ja jaspis Assaya, de ariës enegie, het basis-chackra: het sluimert nog een beetje, maar de lente komt er aan. Ik zag gisteren de kievitten al in hun dans.

fotorantje zei

ik heb hier o.a. een knuffel rode jaspis
ik heb niet de indruk dat de stenen die ik heb iets doen, maar toch ben ik er altijd toe aangetrokken
als ik ze in m'n handen neem beginnen m'n handen te tintelen, of stel ik me dat voor
ik ken er veel te weinig van en heb ook niet de concentratie om mij erin te verdiepen

curieuzeneuzemosterdpot zei

wat een mooie eigenschappen voor zo'n warme steen!

dankjewel voor deze wijsheid, assayya!

willy zei

interessant logje,

met leuke weetjes !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails