vrijdag 5 februari 2010

Behoorlijk benauwd


longkruid

Uiteindelijk kwam vorige week achter het virusje heel sneaky een flinke bronchitis weg.
Overdag te weinig lucht om een veer weg te blazen, 's nachts bijna stikkend in mijn eigen slijm.
hoestend tot ik bloed proefde.
Ervaring heeft geleerd, dat ik met een"kuurtje" mijn eigen weerstand
de komende tijd op de tocht zou zetten,er wordt dan vaak meer afgebroken, dan alleen foute organismen.
Daarom gewoon maar de tijd het werk laten doen.
Tijd, teatreeolie in de brander en tijmthee, ze hebben allemaal hun werk gedaan.
De laatste hoest moet de komende weken gewoon slijten.
En dan ben ik er klaar mee, met ziek-zijn,
met de koude, met de winter.
Ik verlang zo verschrikkelijk naar het voorjaar:))

Dank jullie nog voor alle lieve wensen, het heeft echt goed gedaan, die ring van warmte.
Dit weekend ga ik op mijn gemak alle logs van de afgelopen week bekijken, heerlijk leesvoer.
Tot maandag:))

23 opmerkingen:

Walter zei

In ieder geval fijn je weer even te "lezen". !
Ach weet je, een kaarsje branden voor je, dat mag vast wel.
Warme beterschapsgroet.

klaproos zei

oei assaya
dat klinkt hélemaal niet goed,
ik hoop dat je heel snel weer opgeknapt mag zijn, en dat je drankje werkt,

het longkruid kan je wel helpen denk ik

en al die wensen er nog eens overheen....:-)
je zit gebakken:-)

héél veel beterschap gewenst

xxx

Jasmine zei

I wish you well dear Assayya. I long for Spring too. Tonight i working with nettle dyed wool. Green anticipation. x :)

Martine zei

Luisteren naar jezelf en de wijsheid van je eigen lichaam. Je weet zelf het beste wat je nu nodig hebt.
En ik kijk samen met jou uit naar de lente.
XXXm

heaven can wait zei

tis overzl zo een beetje de ziekte dat meesleept hé
verzorg je maar goed
knuf

gerdaYD zei

Oeioeioei lieve assayya, het gaat dus nog steeds niet écht beter met je... Sterkte schat, verzorg je goed, wordt snel weer beter!!!
Bedankt voor je steun, het heeft me goéd gedaan...
En probeer er toch een fijn weekend van te maken hé!

Fluitenkruid zei

He Assayya, jij hebt een rotweek gehad, ik hoop dat je spoedig helemaal opknapt. Fijn weekend en rustig aan he?

christiene zei

Assayya dat was wel even heftig ik wens jou beterschap.
en een goed weekend
groetjes Christiene

Morgaine zei

hahaha even inhalen,s terkte en succes daarmee ;-)

Natuurlijk ben ik erg blij te lezen dat je op de slijtage zit nu en het voorjaar, ze zit nog diep, maar ze komt er wel aan :D

XXX

wim22 zei

'de laatste hoest'...
gelukkig dat je ze bijna kwijt bent. Wees toch maar voorzichtig hoor, de laatste kan hardnekkig zijn. Doe het dus nog even rustig aan. Groeten en beterschap!

Hihi, ik moet als verificatie 'hydrumor' intikken: een soort waterige, slijmerige humor dus... hihi, sorry hoor:-)))

yvette zei

beetje gemist maar doe je wel heel erg voorzichtig..het longkruid is hier nog niet boven meissie dus voorzichtig

liefs
yvette

willy zei

hopelijk gaat het nu beter me je,

eerst wat bekomen en dan er weer tegenaan!

Jet zei

Oh jeetje jij ook al in de lappenmand .
En dat is bepaald niet fijn als je zo moet hoesten , gelukkig gaat het berg opwaarts met je .
Jaaaaaaa....het voorjaar moet maar snel komen hoor , zullen een hoop mensen van opknappen denk ik !
Toch nog beterschap hoor, en rustig aan !
Liefs Jet.

curieuzeneuzemosterdpot zei

ik ben blij da tje op de goeie weg zit, assayya!

het ergste leed is geleden!

vanaf nu kan het alleen maar beter gaan!

heel veel sterkte en een heerlijke zondag!

Marlou zei

Dag lieve Assaya,

gelukkig... je bent een beetje aan het opknappen.
Nu is het zaak om rustigjes aan te sterken.
Jij weet precies hoe dat het beste voor jezelf is: de juiste kruiden en sapjes en drankjes...

Als je wilt kan ik je Reiki sturen...

Heel veel liefs en beterschap van Marlou


.

Lutje zei

In die blogs is er altijd zoveel nieuws te lezen, geniet ervan

gerdaYD zei

Lieve assya, ik breng je:

Zomaar een liedje van de lente
Al hebben we heus nog heel wat koude voor de boeg
Van hoe de winter u bekomen is, heb ik echt geen flauw
idee
Waarschijnlijk dat 't beurtelings wat tegen viel en
mee
Maar kouwe narigheden waren er genoeg

Maar kom, sla de feestelijke trom
Blaas de feestelijke fluit
Want de winterwijs is uit

Zomaar een liedje van de lente
Al zijn de hagen en de bomen nog niet groen
Maar elke morgen zit de merel op 't topje van 't dak
Te zingen en te fluiten, met een flair en een gemak
Waarvan ik dikwijls denk: kon ik 't zo maar doen

Maar kom, sla de feestelijke trom
Blaas de feestelijke fluit
Speel de feestelijke bas
Want de lente nadert ras (...)
© Jules De Corte

Maak er ondanks je ziek zijn, toch een fijne zondag van hé!

Imna zei

Blij om te lezen dat je je weer beter voelt Assayya! Wens je een mooie zondag en een hele mooie week toe.

Harnett-Hargrove zei

I am wishing you well and lighting a candle for you and your work. -J

Roelien zei

Sterk maar gauw aan en vertrouw op de kracht van de natuur!

fotorantje zei

o o die beschrijving moest echt niet hoor :-))
het gaat dus de goede kant op, gelukkig maar
verzorg je verder maar goed

Alice zei

Lieve Assayya,
I know how u feel :(
en ik wens je heel erg veel beterschap. Hopenlijk heb je wel iets van ventolin in huis wat je mss nog wat lucht geeft.
Sterkte !!!!
xxx

MariecusBruyn zei

Hoesten, kuchen,... hopelijk krijg je het snel onder de duim met je tijmthee.Ik duim er alleszins voor!
En dan als een nieuwe weer de lente in. Misschien klinkt het gek, maar ik voel buiten het gekriebel al weer, net alsof de sapstroom weer in gang is gekomen.
De lente is op komst, Assayya, de lente is op komst...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails