woensdag 10 februari 2010

100 dingen waar ik blij van word


1. wakker worden met de zon in de gordijnen
2. de geur van vers gebakken brood
3. libellen boven de vijver
4. de honden, die blij zijn als ik binnenkom, al was ik maar vijf minuten weg
5. pastelkrijtjes
6. pianomuziek, die door een open raam naar binnen parelt
7. dansen op de muziek in mijn hart
8. boerenkool vers uit de tuin als het net gevroren heeft
9. geluid van de zee in een schelp aan mijn oor
10.met regen in de caravan zitten
11.de geur van bijenwas
12 verliefd zijn
13.wandelen op de hei
14.uren kletsen met een vriend(in)
15.paardrijden op mijn witte merrie Wyana
16.het knetteren van een kampvuur
17.verborgen schatten vinden op zolder
18. huilen bij een heel romantische film
19.chocolade, heel veel zwarte chocolade
20.een kast vol mooie boeken
21.de slappe lach met je vriendinnetje hebben
22. regenbogen op de muur als de zon door de kristallen raamhanger schijnt
23.Thee, heel veel soorten in alle rust gedronken
24. een heel mooie healing aan iemand geven
25 (rode)rozen krijgen
26.vier bolletjes italiaans ijs
27 een kop verse hete koffie
28.de was, die zo lekker fris van de buitenlijn komt
29.een badkuip vol warm water en mijn lievelingsbadschuim
30.meeuwen boven de boot naar Ameland
31.uitzicht op een hulstboom vol rode bessen vanaf mijn bank
32 kristallen
33 eigentijds festival
34.mijn kat, die me spinnend kopjes geeft
35.volle maan
36.struinen in een esoterisch winkeltje
37.rommelen met lapjes,kraaltjes en naald en draad
38.zelf gemaakte lasagne
39.frisse dekbedhoezen en slopen op mijn bed
40.circus
41.in huis dingen anders neerzetten
42.bezig zijn met koken,creëren met voedsel
43.de vlinders en de andere zoemers, die mijn vlinderstruiken bezoeken
44.werken/spelen met mijn klankschalen
45.een spinnenweb vol ochtenddauw zien
46.een kind heel blij horen lachen
47. een kind of een dier geboren zien worden
48.zingen
49.pannenkoeken bakken
50.zomaar iets moois voor mezelf kopen
51.bloggen
52. schelpen aan het strand zoeken 
53 figuren in wolken ontdekken
54.knuffelen met iemand
55.chocolademelk met marsh mellows
56.de babyvoetjes van mijn knuffelkind
57.puppies en kittens
58.de eerste zwaluwen,die weerkomen 
59.mijn poppenhuis
60.een heel mooie kaart van iemand krijgen
61 de New Dawn roos, die in bloei staat
62 mijn lievelingsbroek, die ineens weer lekker zit
63 uit eten met mijn lief
64.aardbeien, warm in de zomerzon geplukt in de tuin
65 zomaar een heel mooi nummer horen op de radio
66.oude fotoalbums doorbladeren
67. een bijzondere gidsentekening voor iemand maken en dan de ontroering zien
68 een gekleurde zonsondergang
69 een tekening, schilderij, een tekst of beeld, wat me raakt
70.broedeieren op de 23e dag
71 samen een heel mooi glas wijn drinken ’s avonds laat
72 kaarsjes branden
73 in het hoge gras zien, dat er ’s nacht reeën geslapen hebben
74 de eerste lentebolletjes uit zien komen
75. met de honden door het bos gaan
76 lezen onder de koepeltent in de rust van de voortuin
77 meelopen met een fanfare, die langskomt
78.sushi maken/eten
79.midden in de nacht over straat lopen
80.de eerste vlokken sneeuw
81 mijn zoon, die langskomt
82.mijn kruidentuin
83.konijntjes, die in ons weiland huppelen
84.kastanjes of hazelnoten onderweg vinden
85.een dagje met de ns, gewoon op stap
86.een massage krijgen
87.dromen
88.de geur van versgebakken appeltaart
89.de kerstboom versieren en dan de lichtjes aansteken
90.harswierrook branden
91 oude en nieuwe vrienden ontmoeten
92.boekjes voorlezen aan andere knuffelkind
93. schrijven aan mijn boek
94. salie branden
95. fluweel en zijde
96. een regenboog zien in een regenlucht
97. zwemmen in een groot meer
98.zeepbellen blazen
99 oudejaarsavond klokslag 12
100. huppelen door herfstbladeren:))

Dat zijn er 100.
Wil je die van jou er ook bij voegen?
Dan maken we er gewoon 200 of meer van.:))

31 opmerkingen:

Walter zei

Nou, mijn binnenkomertje is; ik werd blij van jouw bericht én van je afbeelding.
Waar ik verder blij van word; iets voor iemand mogen betekenen....
groetjes vanuit een naar wierook ruikend
en met kaarslicht "verlicht" werkhok!

Lutje zei

Soms kan het minste me blij maken, maar als het zonnetjes schijnt ben ik echt toppie

gerdaYD zei

Raindrops on roses and whiskers on kittens
Bright copper kettles and warm woolen mittens
Brown paper packages tied up with strings
These are a few of my favorite things

Cream colored ponies and crisp apple streudels
Doorbells and sleigh bells and schnitzel with noodles
Wild geese that fly with the moon on their wings
These are a few of my favorite things

Girls in white dresses with blue satin sashes
Snowflakes that stay on my nose and eyelashes
Silver white winters that melt into springs
These are a few of my favorite things

When the dog bites
When the bee stings
When I'm feeling sad
I simply remember my favorite things
And then I don't feel so bad
© The Sound of Music

Maar jouw favoriten dingen mogen er beslist ook zijn!
Merciekes voor je lieve wensen assayya en geniet vandaag weerom van je 100 favorietjes!

Marlou zei

Geweldig!

Dat is een schitterende lijst...

Zo eentje ga ik ook maken.

Liefs!

Marlou


.

klaproos zei

lief mens...
het zou mijn lijstje kunnen zijn,
ik heb genoeg aan 3 bollekes ijs,
:-)

heb hélaas géén bad.....
en de dingen dieik neerzet in huis staan meestal daar voor het
leven:-)

al heb ik pas wel opruiming gehad, omdat het té vol stond,

maar assaya, ik vind het een héél mooi lijstje, en ik woord er erg blij van :-)
nog blijer dan 'k al was:-)
het maakt mijn dag als een kleurige slinger ik voel het :-)

xxx

heaven can wait zei

gewoon dit al lezen en het herkennen voor je eigen hahah daar word ik vrolijk van
maar van de sneeuw dat nu alweer valt daar ben word ik nu evenminder vrolijk van!
heb het nu wel gehad met die sneeuw!
xxx

Pasula zei

Haha ja ik heb er ook een paar honderd maar ik zal het je besparen. Momenteel ben ik gelukkig maar dat ligt aan... haha

Fluitenkruid zei

Wat een mooie lijst, ik moet heel goed nadenken om er nog wat aan toe te voegen.
Wat heb je trouwens een mooie profielfoto.

Martine zei

Ik heb nog nooit zover geteld maar het zijn er heel veel waar ik blij van word.
XXXm

christiene zei

leuk die lijst van jou Assayya.ik ga eens kijken hoe ver ik kom .
groetjes Christiene

Roelien zei

Heerlijk om zo honderd dingen op een rijtje te zien staan, waar je (en ik ook) blij van kunt worden.

Zonlicht, muziek, een glimalch, een arm om je heen, de warmte van de open haard, een knisperend schoon (liefst wit) dekbed), een glas rode wijn, lachen met vrienden, met blote voeten in de branding, de zon op mijn schouders, fietsen van de berg af, kijken naar bootjes op het water, een frans terras onder platanen, voetballende kinderen, tekenende kinderen (de mijne doen dat met de tond uit de mond), spelende honden, kippen die een zandbad nemen, duiken en dan diep onder water zwemmen, op een luchtbed liggen, een langverwacht telefoontje krijgen, een hartverwarmend sms-je, bloggen, zielsverwanten treffen in blogland, rood voor Valentijn (rozen, harten, wijn)....

Ik kan nog wel even doorgaan geloof ik. Liefs Roelien

Jasmine zei

So many things we share.

If I wa to add to your list, it would e the magical smile of my daughter. it would e the appreciative sounds she makes when she really enjoys a new food, or the wonder in her face and voice when she is introduced to a new magical custom or story. Children that we love and are blessed to share ourselves with xJ

Imna zei

Wat een prachtige afbeelding Assayya...en de top 100...en more to come, daar word ik zeker blij van :-)

Tineke zei

Prachtig Assayya. Wat mooi gezegd en benoemd! Fijne avond.

merel zei

ik word blij van al dit moois te lezen

Annemarianne zei

Ha Ha oud en nieuw klokslag twaalf uur , dit vind ik verschrikkelijk , altijd al gehad.
Zwarte chocolade kun je mij ook niet blij mee maken.

Texel , met op de achtergrond de zee , heerlijk in de duinen ,in het voorjaar staan we er bijna alleen , die rust , en niets moet , alleen de gedachte al daar word ik heel blij van .
Als je harmonie om je heen voelt , iets wat je hart raakt , oeps ik ga niet de volgende honderd doen , ik ga mijn bed opzoeken .
Trusten voor straks , Liefs Annie

Boomfather Ruerd zei

Hey Assaya,

Ik ben blij met jou en mij want samen horen we erbij!
Dat zegt deze bezige bij vanuit de grond van zijn hart, en het is zo heel apart ook al ben ik soms verward, toch ontwaak ik elke keer met smart om als een constant gardner de tuin des levens te verzorgen.

Boomvader Ruerd

wim22 zei

Wat is er toch veel moois
te beleven en te ontdekken
in het leven van een mens.

Heerlijk om te lezen
en om zo ook weer die bijhorende gevoelens gewaar te worden.

En mij er vandaag nog een extra bewust van te zijn.

Morgaine zei

Dit kom ik later even terug zien leuk van die lijsten :D

XXX

gerdaYD zei

Op het ogenblik staat op mijn lijstje bovenaan, en ook alleen maar: zonnenwarmte!
*wink, big smile*
Maak er een mooie dag van meid!

Hagazussa zei

Gisteren al een stukje gelezen van je blog, maar geen tijd om ze allemaal te doen. Dat ga ik vanmiddag doen bij een kopje thee of uiensoep. Want ow wat ben ik verkouden en daar helpt mijn uiensooepje prima tegen.
Maar ik was al verkocht bij nummer drie, uren kan ik zitten kijken naar libellen boven een slootje. Op mijn favorite vakantie bestemming in Duitsland weet ik een heel mooi plekje. Als ik daar dan zit begrijp ik dat mensen in elfjes geloven.

Liefs, Haagje

colourfullflowergirl zei

Ik word blij van:
- jouw log, omdat je even weer beseft hoeveel redenen er zijn om blij te worden.
-van mijn huis, van tubes kleurige verf, kwasten,van mijn kleindochter van 3 die zegt: oma, ik hou van jou,van mijn ouders, 80 en 83 jaar,die tóch nog eens een nachtje kwamen logeren, van mijn zus die iedereen uit de put weet te halen, van klei in mijn handen...ik zou nog heel lang door kunnen gaan. Dank je wel assaya voor dit mooie log!!!! Knuf Colourfullflowergirl

Sandi M zei

Getting a hug from my teenage daughter
pajama & movie day in the dead of winter with my girlfriends
Being spoiled by my husband - he's so kind
planting my dahlias on a warm spring day
sitting in my room, creating art

Oh I could go on and on

Thanks for the visit you made to my blog at 1091 for OWOH. You have a nice blog here. Good luck in the drawing :)

Lutje zei

Een mooie vrijdag en voor straks een leuk weekend :o)

Lutje zei

Een mooie vrijdag en voor straks een leuk weekend :o)

griet zei

heerlijk al die fijne dingen .
eh het geluid van je voetstappen in de sneeuw heb je die al hi samne met kind en schoonkind boerenkool eten en grauwe erwten ,cusrus doen met gelijkgestemde mensen .
gewoon effe een arm van een ander warm mens om je heen enz enz knufffffie van mij xxxxxxxxxx

griet zei

heerlijk al die fijne dingen .
eh het geluid van je voetstappen in de sneeuw heb je die al hi samne met kind en schoonkind boerenkool eten en grauwe erwten ,cusrus doen met gelijkgestemde mensen .
gewoon effe een arm van een ander warm mens om je heen enz enz knufffffie van mij xxxxxxxxxx

ria39 zei

...mijn kleinkindjes zien
die in het verre Afrika wonen.

eigenlijk ben ik ook een
dankbaar en daardoor blije mens.

geniet van een liefdevol weekend,
er is zoveel om gelukkig te zijn.

liefs,
ria39

fotorantje zei

wat is er toch veel om gelukkig om te zijn
na een week buiten strijd te zijn zou ik nu al heel gelukkig zijn om terug een wandeling te kunnen maken

Morgaine zei

Mijn nummer 1 is toch wel bemind worden door mijn Lief
2. Gekoesterd worden door mijn Lief
3. mijn Lief beminnen
4. Mijn Lief koesteren

;-)

Natuurlijk is er veel meer, maar dit is een heel mooi lijstje waar een hoop al tussen staat wat mij ook blij maakt, maar de deur open horen gaan en mijn Lief te horen, voelen, ruiken en zelfs proeven?

Als een kind zo blij :D

XXX

Janne zei

Wat een gave lijst zeg! Echt super. Als je het ook leuk vind om te zien waar anderen blij van worden, neem dan eens een kijke op www.plukjemomenten.nl

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails