maandag 4 januari 2010

Zondagsrust


Het knallen van vuurwerk is weer vervangen door het geluid van schrapende sneeuwscheppen.
Wij houden hier om beurten de straatjes sneeuwvrij.
Als ik uit het raam kijk, zie ik de zwaaiende arm van mijn buurman.
Hij schuift mijn voortuinterras schoon.
Vanmorgen heel vroeg heeft mijn lief al de eerste sneeuw overal geruimd.
Elke keer vormt zich weer een nieuw laagje.
Mijn knie zegt dat er nog veel meer in de lucht zit.
Een boek, thee, een kussen en een plaid op de bank, zondagsrust, heerlijk.
Ondertussen genieten de honden van het wroeten in hoge sneeuwbulten, voeren we kilo's wintervoer, vetbollen en broodkruimels aan de vogels en gaan de paarden ’s avonds eerder op stal.
In het koude witte weiland is niet veel te vinden:))

14 opmerkingen:

yvette zei

lekkere diertjes!

vandaag begint voor mij Heliomare weer (geen zin)

liefs
yvette

Lutje zei

Dat is een mooie afspraak, hier gebeurt het door degene die er het eerste door moet....

flapie zei

mooi om te zien hé, die sneeuw, maar genoeg is genoeg assaya, zeg tegen je knietjes dat ze moeten stoppen:-)

mijn voeten zeggen ook dat er meer komt,:-)

maar ik denk aan de vogels en och arme wat zullen ze het weer zwaar hebben hé.

xxx

Alice zei

Hier sneeuwt het alweer :) ik ga zo mijn auto proberen onder de sneeuw vandaan te toveren, zal nog een klus worden ;).
Mijn honden vinden de sneeuw ook weer geweldig, lekker uitleven na het vuurwerkgestress. Heerlijk weer het normale leven met een laagje sneeuw erop.
Fijne maandag Assayya!
liefs,
Alice

Fluitenkruid zei

Wat een lieve russeltjes, laat ze maar lekker dollen, dat scheelt je weer een lange wandeling.
Fijne week

christiene zei

mooi zo als jij de zondag rust beschijft.Als iedereen zo goed voor dieren is komen ze de winter goed door.zelfs de hondjes hebben nog pret.Groetjes Christiene.

Morgaine zei

ja, uhm, de bordjes met vogelvetbollenzaad die ik gemaakt heb en heb neergezet, liggen nu bedolven onder ijs en sneeuw, toch zat er een spreeuw vanmorgen op tot die dikke kater van mij dat weer zag... :(

De rust is heerlijk, vandaag is het maandag maar voor mij meestal als een heerlijke zondag!

De sneeuw hier wil niet echt doorzetten, maar ik zal er vandaag denk ik wel even uitgaan ook weer, even de benen strekken, zit nu al te lang binnen en alleen voor hoognodig eruit.

XXX

Martine zei

Mijn buurman heeft ook mijn stoep geveegd. Lief hè?
Geeft toch een fijn burengevoel.
XXXm

Sokssawat zei

mooie witte wereld.... beter dan het normale grijze januariweer of niet? wat een verademing!

Marlou zei

Wat een leuke hondjes!
Zijn ze ook dol op sneeuwballen-gevechten?
Lekker hoog springen om in een sneeuwbal te happen?

Liefs van Marlou

wim22 zei

Jouw lieve hondjes lijken wel een soort kameleons die hun sneeuwoutfit aangetrokken hebben om vooral niet op te vallen:-)
Mijn katten vinden de sneeuw wel prettig, maar de vrieskou ruilen ze maar al te graag in voor een zacht kussen in een warm huis.

curieuzeneuzemosterdpot zei

als ik dit lees lijkt het alsof het bij jou niet ophoud met sneeuwen?

als ik je weerkaartje hiernaast mag geloven ..
is dat ook zo!
de ene sneeuwwolk volgt de andere op?

heb je voor jezelf ook genoeg wintervoorraad in huis gehaald? :-))

gerdaYD zei

Ondertussen is de rust weer voorbij, althans... de zondagrust!
Ik hoop dat je rust de hele week met je meedragen mag, lieve assayya, want daar wordt een mens béter van...

fotorantje zei

ik geloof jou knie volledig!
er komt nog sneeuw, dus dat wordt cocoonen, zoals met je poppenhuis en je kamer herinrichten

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails