zaterdag 9 januari 2010

Winter harmonie


Soms is het een kwestie van keuzes maken.
Ga ik ’s avonds het log voor de volgende dag schrijven of….?
Soms komt er ineens een andere verleiding tussendoor.
In dit geval de fles schuimende badolie, die ik van mijn kinderen heb gekregen met kerst.
Harmonie d’Hiver van Kneipp.
Als ik een scheut in het warme badwater giet, vult een heerlijke geur van amandel,vanille, sinaasappel en kruidnagel de badkamer.
Gekleurde windlichtjes verhogen het Duizend-en-Een-Nacht gevoel.
Dit was puur genieten.
Jullie vergeven het me hopelijk, een logloos dagje.
De volgende dag laten de paarden zien dat je samen ook van een bad(kuip) kunt genieten.
Samen eten ze genoeglijk hun muesli en hooi uit de kuip die in hun winterse wei staat.
In de andere kuip is het water dik bevroren.
Daarom gaat er iedere keer een grote watertank heet water mee, ook voor de kippen en konijnen.
Het is bar koud daar op de es:))

14 opmerkingen:

klaproos zei

brrrrrrrrrrrrr assaya,
ik kan me daar zomaar van alles bij voorstellen....

hoe is het toch mogelijk dat ze het volhouden die dieren....
een hele warme stal zou nu toch wel zalig zijn lijkt me zo ....

hou jezelf goedwarm hé

gerdaYD zei

Op dergelijke ogenblikken ben ik blij mens te zijn, én dat onze verre voorouders het vuur uitvonden!
*wink, big smile*

Fluitenkruid zei

Niets fijner dan een lekker warm en geurig bad!
Fijn weekend Assayya!

christiene zei

Assayya heerlijk lekker warm bad.
mooi zo die twee paarden wit en zwart mooi plaatje.je let goed op de dieren, hou je zelf ook warm he.
een goed weekend
groetjes Christiene,

Morgaine zei

Wat een prachtige foto en ja ik kan het mij helemaal voorstellen dat je genoten hebt van jouw bad, die wens ik nu toch ook wel eerlijk gezegd, maar goed, een warme douche kan ook heerlijk zijn :D

XXX

Martine zei

Hoe doen die dieren in het wild dat eigenlijk, zonder verzorging?
XXXm

Assayya zei

@martine:
daar treed bij strenge vorst een natuurlijke sterfte op bij de zwakkeren.
dat helpt ook tegen overpopulatie:))

Roelien zei

Heerlijk dat kneippgoedje, lekker geurtje! En wat een prachtige foto, over harmonie gesproken!
Groet Roelien

callemie zei

ja geniet maar van je lekker geurig en relaxerend badje
dat doe ik ook hoor hihih

Tineke zei

Natuurlijk vergeven we je een logloos dagje. Je badbeschrijvind klonk heeeerlijk. Wat een lief cadeau van je kids. De paarden zijn prachtig. Mooi zo dat zwart wit. Fijn weekend Assayya....

Lutje zei

Dat klopt dat de dieren buiten nu afzien, fijn dat je ze zo verzorgd.
dat bad staat me wel aan, laat het al maar vollopen :o)

wim22 zei

Super foto,
met zoveel symbolische inhoud.

curieuzeneuzemosterdpot zei

het echte leven gaat altijd voor, assayya. anders scheelt er wat? ;-)))))

wat staan de paarden daar heerlijk te smullen! :-))
ze kunnen tegen deze koude, eh?

wij ook, mits een warme muts en sjaal? :-))

fotorantje zei

wit en zwart smullen samen, mooi is dat!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails