dinsdag 19 januari 2010

Warme voeten



Mijn grootouders waren eenvoudige, maar wijze mensen.
Van mij grootvader kreeg ik, behalve mijn liefde voor paarden, de les mee, altijd het hoofd koel en de voeten warm te houden.
Van mijn oma (de brei-oma) leerde ik, behalve hartewarmte te verspreiden, dat goede wol nooit weggegooid mag worden.
Zij had tenslotte een oorlog meegemaakt.
Een zuiver wollen trui die ik in '85 tijdens de  Elfstedentocht heb gebreid, heb ik uitgehald, ontkruld en van een bol dikke sterke wol 2 x7 vierkantjes gebreid.
In elkaar gezet ontstonden deze heerlijk warme slofjes:))

14 opmerkingen:

Jasmine zei

You are clever. I love it that you recycled.

Morgaine zei

Ik mis de zelf gebreide geitenwollensokken idee van mijn oma....

Het was het model van de geitewollen sok, maar dan met andere dikke wol, gezien mijn opa nogal reageerde op de geiten wollen sokken prikken ;-)
XXX

callemie zei

en nu ons uitleggen hoe we het kunnen maken en dan hebben we ook warme voetjes !!!!
liefs

Lutje zei

heerlijk zo'n slofjes, en als je voeten warm zijn vallen ze vanzelf van je voeten af.

klaproos zei

wat ziet dat eruit als een lekker stel assaya:-)

gerdaYD zei

Tingelingeling het is geen weer voor een string
Tingeling het vriest dat het kraakt
Tingelinging wij zingen ‘ Weg met dat ding’!
Trek nu maar uw wollen sokken aan

Tingelingeling het is geen weer voor een string
Tingelingeling Het is veel te koud
Wij zijn altijd op zoek naar een lange onderbroek
Pijpje Links , Pijpje Rechts , Ja voor de stoute meisjes is dit leuker dan een string! (...)
© Tony Cabana
*wink, big smile*

OT: was het leuk in je kleine wereld van miniaturen, assayya?

Roelien zei

Een koel hoofd en warme voeten, dat kan ik beamen (ik geef voetreflextherapie). Mooi hergebruik van oude materialen ook, groet Roelien

yvette zei

2x7??????hoe gaat dat...ik zie meteen viltmogelijkheden...wil je me het alsjeblieft vertellen?
kuskus
yvette

Fluitenkruid zei

Leuk he dat de wijsheid van je grootouders je altijd bij blijft. Ik heb ook zo'n handwerkoma, heb veel van haar geleerd en zou nog veel willen vragen maar ze heeft alzheimer en zit in haar eigen wereldje.

christiene zei

Wat leuk er blijft altijd iets goeds van vroeger hangen
je houd er zelfs warme voeten aan over.

Marlou zei

Lieve Assaya,

dat is grappig:
mijn opa zei altijd hetzelfde!
"Houd je hoofd koel en je voeten warm!

geweldig...

Ik vind het mooi, dat je die warme sokken hebt gebreid.
7 Vierkantjes en die in elkaar zetten.
Ik zie nog niet helemaal hoe het moet, maar ik vind het resultaat heel leuk!

Ik heb 25 vierkantjes gebreid (elk met een ander motiefje) van dikke ongebleekte katoen en ze aan elkaar gezet, voor mijn kleinzoontje als geboortekadootje.

Van breien word je ook warm!

Liefs van Marlou


*

Alice zei

Heerlijke lekkere warme sloffen !! Ik ben bezig met een boxkleed, is voor mij al een grote stap haha.
liefs,

Sokssawat zei

geweldig idee!

curieuzeneuzemosterdpot zei

dit roept warme herinneringen op, assayya! :-))

laat de kou maar komen .. ;-))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails