woensdag 20 januari 2010

Wacht niet



Wacht niet
op zorgeloze dagen
om gelukkig te zijn,
want altijd zal een probleem
je bekommernis geven

Wacht niet
op waardering van iedereen
om gelukkig te zijn,
want altijd zal er iemand
kritiek op je hebben.

Wacht niet
op een dag zonder fouten
om gelukkig te zijn,
want altijd maak je ergens
een grote of een kleine blunder.

Wacht niet
tot iedereen vriendelijk voor je is
om gelukkig te zijn,
want altijd zal er iemand jaloers
op je zijn.

Wacht niet
tot ze je 'genoeg' betalen
om gelukkig te zijn,
want altijd zal je minder verdienen
dan je meent waard te zijn.

Wacht niet
tot je bij iedereen gelijk haalt
om gelukkig te zijn,
want altijd zal er iemand denken
intelligenter te zijn.

Wees jezelf
en waardeer wat je bezit
want vanaf dat moment
zul je ervaren hoe het is
om gelukkig te zijn:))

bron www

16 opmerkingen:

Lutje zei

nee ik wacht niet, ik pluk de dag.

Walter zei

met een grieperig hoofd, even uit bed..."Wacht niet", daar waar het mij lukt; Het werkt uitstekend!
goeie morge :)

Morgaine zei

Prachtig en oh zo waar, wachten is voorbij en voor anderen, let me LIVE!

XXX

klaproos zei

ik heb lang gewacht assya,
ik heb té lang gewacht ...

en je weet wie op ...... wacht wacht het langst....

jawel,je bent zo of je bent zo niet ...

pff ik krijg er hoofdpijn van

laten we de dag maar plukken :-)

gerdaYD zei

Wijs inderdaad, assayya, héél wijs!
Bedankt voor deze mooie levensles...

christiene zei

Wat een mooie tekst
je zou zeggen met zo,n tekst
moet het goed gaan .
groetjes Christiene.

Fluitenkruid zei

Met deze spelregels voor het leven kan iedereen gelukkig worden.

Imna zei

Tja het blijft een mooie en o zo ware tekst die je eigenlijk uit je hoofd zou moeten leren :-). Maak er een mooie woensdag van Assayya.

Jasmine zei

Beautiful words. We all need to remember this more often. I love the photograph most. i can see a wonderful nuo felt design waiting to emmerge from this natural wonder...

merel zei

een heel mooie en wijze tekst

Roelien zei

En toch is dat wat je vaak verget, wat men vaak vergeet en pas weer als het tegenzit, komt dit bovendrijven. Het zou standaard op m'n spiegel moeten hangen of op m'n kussensloop geborduurd of op m'n placemat..dankj voor dit mooie gedicht! Groet Roelien

Marlou zei

Zo is het:

ik wacht alleen op de trein!

En verder niet....

liefs van Marlou


.

Boomfather Ruerd zei

Hey Anneke,
dat oest ik net weer even horen, na wekenlang wachten tot die winter weer voorbij is zodat ik weer onbezorgd over straat kan lopen en fietsen.
Eigenlijk wel confronterend zo om gedwongen thuis tezitten omdat ik uit angst voor een val de deur niet uit durf.
WAcht niet tot het lente is, al begint die volgens een vriendin op 1 februari tenminste zo was het bij de kelten zei ze me.

curieuzeneuzemosterdpot zei

heel juist, assayya,
op je geluk moet je niet wachten;
dat moet je tegemoet gaan! :-))

Anoniem zei

Prachtig !
Een gedicht naar mijn hart , je hoopt op veel wat hier beschreven staat , maar het wachten leer je wel af hoor , ik moet er alleen nog mee leren om te gaan , en het mij niet te laten raken , maar ja die gevoeligheid he .
Liefs annie

tootje zei

hey
een heel waar vers, maar o zo moeilijk als je onrecht wordt aangedaan. zulke versjes helpen dan om alles weer te relativeren.
knuffel

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails