maandag 18 januari 2010

Vanuit Tibet


Op die dag op de beurs in Emmen kwam ik in gesprek met een man, daar aan een tafel.
Vanuit het standaard gesprek over wat hij deed op de beurs en zo, kwamvan hem ineens de vraag:
Wat heb jij met Tibet?
Natuurlijk, het is een land, waar ik ooit eens heen wil, maar dan wel zonder al die Chinezen.
Maar er is meer, zei hij.
Ja, mijn gids komt er vandaan, antwoordde ik in een van mijn helderwetende momenten.
Hij lachte: maar hij is wel klein, hoor.
Bij mij viel het kwartje; eens tijdens een gidsenmeditatie was een klein jongetje op blote voeten uit een gevisualiseerd bos komen lopen.
Ik had die met het idee van:ga jij je vader of moeder  maar eens halen eens halen, weggestuurd, - wij hebben van onze geleide gidsen toch vaak het idee dat het heel belangrijke wijze wezens moeten zijn,---foutje.
Dit wijze kind was ooit in een ver vorig leven in Tibet mijn tweelingbroertje geweest en wij waren als jonge kloosterlingen van elkaar gescheiden.
Maak contact met hem, zei de man aan de tafel en hij leert je zoveel over kruiden.
Maar stenen zijn mijn ding, vond ik, zij, ik wees naar mijn vriendinneke, die ergens achter hem zat,
zij doet de dingen met kruiden.
--Jij weet zoveel van kruiden, vanuit jezelf, je moet je het alleen her-inneren--
Thuis heb ik dat contact gemaakt of misschien deed die kleine jongen dat wel, want zijn beeld stond opeens haarscherp op een bordkartonplaat,die ik als onderleggergebruikt voor mijn knutselwerk, gegrift.
Een half jaar later viel mijn lang vergeten doos pastelkrijt ineens in mijn handen, ook vanuit het niets.
Intuïtief ben ik gaan krabbelen, eerst kwam een kleine Aziatische jongen op het papier, zwart koppie haar, grote donkere ogen, een groenbruin jackje.
Terwijl ik hem aan het bekijken was, moest ik ineens mijn krijtjes weer pakken, en na een tijd ik weet niet meer hoe lang, ontstond vanuit, over de oorspronkelijke tekening deze jonge Tibetaanse monnik.
Hij is confronterend, best wel heftig soms, geeft mij een spirituele schop onder mijn gat, als ik mijn talenten niet voldoende benut,-je kan veel meer, dan je nu doet-
Maar hij is ook het kind, waarmee ik ooit,vroeger speelde.
Vanuit dat pasteltekenen maak ik tegenwoordig mijn spirituele -en gidsentekeningen,
honderden heb ik er nu al gemaakt.
Tekeningen, die vanuit gevoel en vanuit het onverklaarbare ontstaan en
wat nog altijd bijzonder blijft om te doen.
En de kruiden, ik weet, ik herinner steeds meer als uit een onuitputtelijke bron, ik kan ze ook steeds vaker benaderen vanuit mijn gevoel, zoals ik ook bij de kristallen doe:))

20 opmerkingen:

Lutje zei

wat een gave, ik ken daar niets van.

Roelien zei

Inderdaad wat een gave! Lijkt me heel mooi om te kunnen. De tekening van het jongetje is heel echt en sprekend!

gerdaYD zei

Tja, je hébt het of je hebt het niet... en jij assayya, hebt het beslist!

klaproos zei

wat schitterend om mee te maken assaya,
ik herken je gevoel...:-)

maar wat doet het pijn als een helft vertrekt....
wachten op een volgend leven..:-)

Boomwhisperer Ruerd zei

Tibet is aan zet,
zei de man met pret.
En de chinezen kunnen lezen hoezeer de dalai lama wordt aangeprezen.
Onmiskenbaar ga je uit je dak,
want alleen een dooie is mak.
En eens op een dag hebben ze daar weer vrede, nadat men de tempel betrede.
Kijk Assaya het leven is dan wel maya een ilussie, maar zo weven we ook het web van liefde.
Samen met onze geliefde vader/moeder god.
Bij hem/haar komt alles aan bod.
En ook al doe je nog zo rot,
ben je helemaal kapot.
Toch ziet de schepper je in een ander licht, want hij/zij heeft het zicht op je ware zijn.
En dan weet je weer ik mag er zijn, zelfs met al mijn venijn.
Dus gaan met die trein,
dan drinken we samen een glas wijn!

Ach ik zeg zo maar wat, want ik ga weer op pad.
met in elke broekzak een rozekwartskristal.

Fluitenkruid zei

Een mooi verhaal, ik ben zo benieuwd wie mijn gids is, gevoelsmatig denk ik ook aan een ouder en wijzer iemand.

griet zei

bijzonder hoor om dit te kunnen echt een gave
en de sauan zit ik niet in hoor veel tr warm kan ik echt niet tegen ze lachen me allemaal uit hi ,omdat ik het geen 5 minuten volhoudt in een warmwatergedoe en zo ,maar het gaat natuurlijk om het samnzijn met mijn kind en er ziteen scrubgedoe met wilde druiven of zo bij hahaha dat is ook heel fijn xxxxxxxxknuffff van mij xxxxxxxx

Marlou zei

Lieve Assaya,

wat een prachtig verhaal.
ik ben er ontroerd van.
Wat ben je een grote schat, dat je deze grote schat met ons wilt delen.

Dank je wel!

namaste van marlou

*

Jet zei

Wat mooi Assayya , en fijn om hem nu te herinneren .
En die kruiden komen ook wel .
Liefs van Jet.

christiene zei

Wat een apart verhaal en wat een mooi tekening.
groetjes Christiene

Morgaine zei

Prachtig mooi is dat altijd, bij mij zit het meestal in de achtergrond, terwijl ik een platte vlakke ondergrond heb, komt er van alles in uit en op wat je pas later gaat zien, hele mensenmassa's soms, erg vreemd als je weet dat de ondergrond echt heel echt vlak en streepvrij is...

Mettertijd weet ik, komen er wel andere dingen uit ook ;-)

XXX

Jasmine zei

I love your spiritual guide. Did you do past life regression? xx

Elly zei

Mooi

Mooi ook om je gids te teken , vind ik een heel mooi plan ;-)En ja we weten zo veel , we moeten het ons idd gewoon "even" herinneren

Sokssawat zei

bijzonder!

callemie zei

indrukwekkend zeg
pfffffffffffff

Annemarianne zei

Heel bijzonder !
Misschien wil je bij onze groep ook eens bij elk van ons ,de gids tekenen , maar 7 personen op een avond zijn wel veel he?
Lieve groet Annie

Assayya zei

@annie: ik doe dit altijd 1 op 1, omdat het vaak een heel emotioneel proces is, waar ik ook de tijd voor wil nemen:))

will-Art zei

Heel bijzonder verhaal.
Knappe tekening - hopelijk krijgen er nog meer van te zien.

wim22 zei

ik heb heel aandachtig je boeiende bericht gelezen. Prachtig dat je dit allemaal ziet, er 'gevoelig' voor bent.
Natuurlijk zou ik dit ook willen zien (uiteindelijk zal iedereen daar ooit toe in staat zijn, denk ik), maar toch heb ik nu meer behoefte aan begrijpen, aan een innerlijk weten en contact met mijn Zelf.
Dank je voor het delen van deze persoonlijke ervaring. Ze werkt heel inspirerend.

curieuzeneuzemosterdpot zei

.. of hoe de puzzel in elkaar valt?

in dit geval, de tekening? :-))

heel bijzonder, assayya!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails