woensdag 13 januari 2010

Siberia



Zo koud was het afgelopen zondag op de es.
’s Nacht had de thermometer 15 graden en overdag was het kouder dan
welke weerman ook had voorspeld.
Vanuit het noordoosten joeg de wind met kracht (5-6) koude bijtende sneeuwvlokjes
over de witte ijzige vlakte.
Dan geldt niet alleen de meetbare temperatuur, maar ook de gevoelstemperatuur,
die dan vele graden lager is.


De paarden zijn er even uit geweest, even om hun spieren los te maken
en tegen de stalbenen van mijn oude merrie.


Snel de stal netjes gemaakt, mest eruit , schoonstro/zaagsel erin,
de nieuwe himalayazoutblokken opgehangen.
Voer in de voerbakken,een plak hooi, warm water ontdooide
de bevroren ijslaag in de wateremmers.


De zwarte stond al te trappelen om weer naar binnen te mogen,
want het is zo heerlijk behaaglijk op stal:)

16 opmerkingen:

Lutje zei

Huisje, boompje beestje, dat is heel belangrijk voor jou en dat merk je, maar daar houd ik wel van!

callemie zei

kan best geloven dat ze n a die verkwikkende cross terug op stal wouden
wat een prachtbeesten zeg!
liefs

klaproos zei

als je het zo brengt assaya sta ik nog wel te trappelen om weer naar binnen te mogen :-)

heerlijk zo'n warm vers stalleke :-)

Marlou zei

Lieve Assaya,

wat een mooi beeld, de paarden, die de benen even loslopen.
Ik voel bijna de opluchting van de gewrichten..
En dan weer lekker een schone warme stal in!

De paarden boffen met het baasje!

Liefs lief baasje van Marlou

*

Sandra zei

Zo jij hebt hard gewerkt in de kou. En door het mooie verslag genieten wij een beetj mee.
Dank je wel voor je berichtje op mijn blog en ik vind het erg leuk dat je met hebt verteld hoe je de ijslichtjes hebt gemaakt. Je zult denk ik wel begrijpen dat ik sta te popelen om het zelf ook te gaan doen.

christiene zei

de paarden willen snel naar binnen ze weten dat jij goed voor ze gezorgd hebt.Ik vind dat zo mooi wit en zwart.
groetjes Christiene.

ria39 zei

Je eigen paarden, wat moet dat heerlijk zijn.
Zo leven in en met de natuur is een zegen.

Liefs,
ria39

Fluitenkruid zei

Heerlijk om te zien hoe tevreden ze nu zijn!

willy zei

wat in de winterkou en dan terug de warme stal in...

moet wel leuk zijn om eigen paarden te hebben!

Jasmine zei

your horses are beautiful. Which one is Odin?

Annie zei

De dieren hebben het hierin nl beter dan op de philipino waar kruidje zit .
Die honden in de hokken verschrikkelijk hoor .
En ook hoe ze daar met de dieren omgaan , daar kan je wel om janken, geen water voor de paarden , als je met ze weggaat .

Mooie foto zo van je paarden , even de benen strekken , heerlijk toch , en dan weer terug verlangen naar de stal, mooi hoor , daar kan ik van genieten .
Liefs Annie

fotorantje zei

wat een mooie paarden
ja na een luchtje scheppen vlug terug in de warmte, zo doen wij dat ook hé

Morgaine zei

Jeetje dan zou ik ook wel even trappelen ja :D

Heb je niet nog een straal kacheltje voor ze? ;-)

XXX

Jet zei

Wat zijn ze mooi Assayya , en wat zullen ze het waarderen om lekker in een warme stal terug te komen na hun galopje in de buitenlucht !
Fijne avond hoor .
Liefs van Jet.

wim22 zei

het samengaan van de natuur,
aarde, dier en mens,
zorgen voor elkaar,
elkaar dienen.
Zo puur, zo mooi.

curieuzeneuzemosterdpot zei

wie zou niet staan trappelen om in zo'n warm nestje binnen te mogen? :-))

knappe beesten, assayya!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails