vrijdag 15 januari 2010

Opaal heeft de kracht van water.



Zij vroeg me laatst om de uitleg van een vuuropaal.
Dan kom ik eigenlijk ook bij mijn eigen witte opaal, die technisch gesproken niet de naam vuuropaal mag dragen.
Maar even, om uit te leggen wat de opaal doet.
Stel je voor, dat miljoenen jaren geleden ontelbare kleine waterdruppeltjes zich in laagjes hebben kunnen uitkristalliseren tot een steen, tot veel stenen.
Dat geeft de steen ook meteen haar gevoelswaarde, ze heeft als taak je heel direct bij je eigen gevoel, bij je eigen kern brengen.
Ik zeg, ze, want deze steen voelt voor mij puur vrouwelijk, met veel maanenergie, gevoelskracht geboren uit water.
Opaal wordt vaak een ongeluksbrenger genoemd, een negatieve steen, een waar je liever met een boog omheen loopt.
Tja, er zijn ook mensen die liever niet in hun eigen spiegel kijken.
Een opaal kan in zo’n geval nogal wat onrust in huis brengen.
Opaal is daarom ook niet voor iedereen zomaar een geschikte steen, omdat ze de neiging heeft om dingen uit te vergroten, het positieve, maar ook het negatieve, zodat ze je duidelijker zicht geeft op het hoe en waarom van bepaalde problemen en je ermee aan de slag kunt gaan
De opaal confronteert, brengt je donkere kanten aan het licht, dat wat je liever niet in de openbaarheid ziet, maar wat wel degelijk een deel van jou is.
Net zoals de maan ook haar donkere zijde heeft.


De vuur opaal met haar warme kleuren in rood, oranje of geel heeft, behalve haar vrouwelijke maankracht, ook de mannelijke zonnewarmte in zich, en helpt in mijn optiek als een koesterende vader/moeder steen om verdriet en woede los te laten, als mensen je slecht of onrechtvaardig behandeld hebben.


Mijn eigen witte opaal, met al haar kleurenglinsteringen in zich (het zogenaamde opaliseren) heeft behalve de bovenstaande eigenschappen de zachtste energie van de opalen en brengt me in contact met de engelen, ook in het soms vergeten engelenbewustzijn in mijzelf.
De pure schoonheid van de steen opent mijn ogen voor alle schoonheid om me heen, niet alleen, die van de natuur, maar ook de herkenning van de zielschoonheid van de wezens om mij en van mijzelf:))

Opaliet is geen steen, hoewel hij wel vaak onder de opalen wordt geordend, maar een kunstmatig vervaardigd glas net als de goudsteen.
Ongeveer anderhalve eeuw geleden is voor de eerste keer opaliet gemaakt als goedkopere vervanging van zeldzame kostbare opaal

14 opmerkingen:

Lutje zei

Die witte opaal van je is gewoonweg prachtig met al die kleurtjes erin, dat heb je mooi neergezet!

Sandra zei

Ik vond het fijn om jouw verhaal over de opaal te lezen. Het was een van mijn lievelingsstenen, later las ik over de andere kant van opaal en ik vond dat geen prettig idee. Al probeerde ik er nuchter mee om te gaan het zat me niet lekker. Zoals jij hier vertelt dat de opaal een spiegel voor je is, dat is zo mooi gezegd, want dat is het natuurlijk. Nu denk ik weer Yes! opaal.
Ik vind jouw opaal, met al die kleurtjes erin, prachtig.

klaproos zei

prachtig om te zien assaya,

ik ben gek op stenen :-)


xxx

Morgaine zei

Prachtig en al is de opaliet synthetisch, toch werkt ze voor zover ik daar info over kon vinden.

Ik snap heel veel dingen veel beter en ergens wacht een opaal op mij, ooit, dat weet ik al sinds ik deze opaliet bij mij heb ;-)

Dank je wel Assayya! Voor deze prachtige info en ja het is een ZIJ :D

XXX

christiene zei

Mooie uitleg Assayya ik vind stenen heel mooi maar weet niet altijd wat ze betekenen.
groetjes Christiene

Walter zei

grappig dat ik al een tijdje jouw naam tegenkom je je nu pas ont-dek!
een vriendelijke groet...

Marlou zei

Lieve Assaya,

ik leer elke keer weer zoveel van jou!

Weet je nog: de seleniet, waarover je een tijdje geleden schreef?
Ik schreef de naam op een papiertje en kwam het vanmorgen weer tegen,toen ik naar Ananda ging (Nieuwe Tijds Winkeltje hier in Haarlem).
Ik ging daar de deur uit met een selenietlamp, als een baby'tje in mijn arm....
En nu staat ie op mijn altaartje engelen aan te trekken.

het wordt nog eens druk hier in huis...

Dank je wel voor je inspiratie!

liefs van Marlou

*

Houtjetouwtje zei

Wauw wat een prachtige opaal! Ook al zo'n mooie steen. Ik heb momenteel mijn agaat weer in mijn broekzak... heb ik even nodig geloof ik.

Liefs, Houtjetouwtje

Jasmine zei

I have always wondered aout opal, is the negativity only associated with jewelry? And if so, would removing the item of jewelry when the energy is not right resolve this?

Assayya zei

@ jasmine:
i always see the stone herselve, never as or with a jewelry.

callemie zei

wist niet dat er zo veel soorten opaal bestond
leuk om te weten
liefs

curieuzeneuzemosterdpot zei

jouw opaal lijkt wel een toversteen, assayya!

fijn weekend,

gerdaYD zei

Van zeepbellen, zeeschuim en windvlagen
Gouden regen, schijnend opaal
Geheimen als spinrag
Muziek als een heimwee (...)
© Ramses Shaffy

Boomwhisperer Ruerd zei

Hihih heb vanmiddag 2 rozekwartsbolletjes gekocht op het health and happiness congress dat de karateschool organiseerde.
Heerllijk weer even oude vrienden en bekenden zien. Er was zelfs iemand die het gedicht wat ik haar gaf zo mooi vondt dat ze me wou helpen een uitgeverij te zoeken.
En ze vertelde me ook wat mbt tot mijn lievelingsdier de beer tijdens een lezing waar ze me vertlede dat dit te maken had met de indianen en de levens die ik daar verbracht had. Apart moest al tijden aan de beer denken. Wou wel dat ik net als de beer een winterslaap kon houden en in delente weer uit mijn hol kruipen.
De vrouw van de karateleraar herinnerde zich nogt dat ik hun vorig jaar een gedicht had gegeven en zei daar hebben we onze dichter weer.
Ik voel me weer helemaal happy!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails