zondag 10 januari 2010

LouLou



In het grote kippenhok ruikt het nu als een huis van plezier.
Omdat de thermometer een nachttemperatuur van -12 graden aanwees vannacht, is het hok bij de bessenstruiken te koud, vooral als de wind naar het N.O. gaat draaien.
Daarom hebben we besloten om de witte kippen met haan te verhuizen naar het grote hok bij de stal, waar ook de nieuwe bruine kippen al zitten.
Allereerst het feit, dat de kippen geen zin hadden in de verhuizing en wij geen zin tot donker te wachten tot ze op hun stok zaten.
Het was daar bij daglicht al gevaarlijk glad
Met een groot visschepnet, maar voorzichtig,hebben we ze een voor een te pakken gekregen en overgebracht.
Niet zomaar.
Om het eenheidsgevoel in het andere hok te bevorderen, kreeg elk van hun, ook de bruine kippen, een druppel eau de parfum in hun nek.
Uit mijn voorraad flesjes koos ik een met een glimlach.
Loulou van Cacharel, een oosters geurtje van tropische bloemen, zoals perzikbloesem, fresia en orchidee en kruiden, bergamot,sandelhout en anijs.
De geur staat voor ondeugend, gevoelig en sensueel.
Onze haan zal nog wat te stellen krijgen  met zijn dames de komende tijd:))

20 opmerkingen:

gerdaYD zei

Oei, dat moet een héle karwei zijn geweest. Maar het pluimvee zal jullie er NU beslist dankbaar voor zijn...
En OT: ik wist niet dat je kikkers kende? Hihi.
Maak er een fijne zondag van hé!

Fluitenkruid zei

Die haan die weet niet wat hem overkomt x

callemie zei

dat moet daar heerlijk ruiken in dat hok!!!
fijne zondag hé

Morgaine zei

zooooooo LouLou bestaat dat nog, hahahaha ja natuurlijk wist ik dat wel maar om je kippen daarmee te besprenkelen, lol...

Dat zou niet zo in mij opgekomen zijn :D

Ik zou eerder wierrook ergens branden denk ik :-))

XXX

Loulou zei

Wat worden die kippen heerlijk verwend en goed verzorgd!!!

Nooit geweten van die parfum.
Goed idee...

Liefs van Marlou

(ik werd vroeger ook wel een Loulou genoemd!)

Annemarianne zei

Ik zie het helemaal voor mij , op die gladde wegen de kippen vervoeren .
Dat word daar feestje bouwen met zijn allen .
Lieve groet annie

klaproos zei

hihihihihihihihih

de haan gaat het zwaar krijgen met zijn dames:-)
wel een erg leuke manier om de kippen aan elkaar te
laten wennen:-)
wat ben je toch een vindingrijk mens:-)

xxx

yvette zei

wat een heerlijk leesvoer heb je me gegeven met al je laatste logjes en wat een super reactie bij mij!
liefs
yvette

Alice zei

Dat klinkt als een groot maar noodzakelijk karwei !. Die haan krijgt het maar goed haha :)). Hier sneeuwt het alweer ... de kou valt mee vind ik ... maar die wind!!.
liefs en fijne zondag!

christiene zei

Het is een gezellige boel daar bij jou in het kippen hok.en het ruikt nog eens lekker ook.Straks willen ze niet anders meer.Dat is puur verwennen.
Groetjes Christiene.

wim22 zei

mooi en grappig stukje!
Handige trucjes heb jij;-)

Op je reactie: ja, hummeltjes, daar heb ik er ook nog enkele van. Ik weet het, ze lijken er heel goed op, maar nergens op de kaart staat 'hummel' vermeld, alleen de naam 'Bonnie'. Wellicht iemand die de stijl gecopieerd heeft?

Sokssawat zei

Ha ha! Leuk!

onze kippen mogen al een paar nachten in de schuur, 't was veel te koud in hun nachthok!

colourfullflowergirl zei

Heerlijk om te lezen hoe jij met je dieren om gaat.Ik ken het geurtje loulou, en weet zeker dat het heerlijk ruikt daar in het kippenhok.

curieuzeneuzemosterdpot zei

whahaaa, dat gaat morgen een nest geparfumeerde eieren opleveren? :-)))

Assayya zei

hihi, die eieren komen niet uit hun nek:))))

will-Art zei

Wat een contrast tussen je winters verhaaltje en de prachtige lentefoto erbij!
Mooi!

Boomwhisperer Ruerd zei

Wow wat zal die haan uit zijn dak gaan met zoveel verleidelijke kippetjes.

merel zei

je verwent ze nogal

willy zei

de haan en zijn gezelschap..

geurtjes enz

heerlijk om te lezen !

fotorantje zei

Louloukippen, eieren met een smaakje parfum :-))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails