vrijdag 29 januari 2010

Leeg


Waarom ben jij sneller weer op de been dan ik, zegt mijn lief,
terwijl hij al anderhalve week doorgriept en -kuchelt,..en doorloopt
Er klinkt ongeloof, want de afgelopen dagen,
was ik behoorlijk uitgeteld.
Er zit nu alleen een ongelooflijke moeheid in mijn lijf,
mijn batterijtjes zijn leeg.
Als een computer, waar te veel troep in zit,
start ik eindeloos traag op,
komt er niet uit,
wat ik wil en met zo'n slakkegang,
dat ik denk: laat maar.
Vanuit de geneeskunde weet ik, dat ook na zo'n virusje er oneindig veel wittebloedlichaampjes gesneuveld zijn en dat die lijkjes nu opgeruimd moeten worden( de beelddenker in mij wordt nu wakker), dat mijn lijf daar nu even de grootste prioriteit aangeeft, maar ik wil veel sneller.
Daarom even veel slapen, muziek luisteren(is Satie niet prachtig? hij past nu zo goed bij mijn stemming) warm binnen blijven,.....blogbezoeken en reacties,...ik red het gewoon niet.
Vanavond is er veel poedersuikersneeuw gevallen en de volle maan zal wel niet te zien zijn.
De kristallen blijven deze keer mooi in de glasvitrine, misschien kan ik ze morgen nog opladen,
samen met mezelf:))

21 opmerkingen:

Boomfather Ruerd zei

Hey Assaya,

Sterkte dat je voorspoedig mag herstellen. Geef het de tijd.
Dit is ookk niet echt de tijd om druk in de weer te zijn dus.
Hihihi wij hebben met zn drieen van de eetclub chinese stamppot met gemarineerde kip gegeten, smullen maar, we eten ongeveer 1 keer per week samen en we spreken dan samen afr wat we gaan eten.
Alleen die gladheid he daar baal ik onderhand zo van elke keer dat ik denk dat de winter de aftocht blaast begint het weer van voren af aan, ka nbijna niet wachten tot het voorjaar is en ik er weer gewoon op uit kan.
Anyway een goede vriendin vertelde me dat bi jde kelten 1 februari het begin van het voorjaar was.
Dus daar proost ik op!
Nog anderhalve week dan wordt ik 42, weer een jaar erbij.

Warme engelenknuffel ut Sneek

Boomvader Ruerd

Fluitenkruid zei

Rustig aan en luisteren naar Satie en wat het lichaam zegt :-)
Mooie profielfoto heb je!
Fijn weekend x

Lutje zei

hier is dat ook zo, ik loop al een maand met een verstopte neus...gistere heb ik me dan toch maar echinacea meegebracht...
en rusten heb ik deze week genoeg gedaan want ik moest niet werken en wilde rustig thuis zijn

Pasula zei

Mooi geschreven en heel goed dat je zo naar je lichaam luistert, dat doen niet veel mensen. Ik wens je een weekend vol genezing en mooie muziek toe.

yvette zei

take your time!

Annemarianne zei

Of had ik het zelf geschreven , als je wakker word is het minste vind ik mijn keel zit dicht en doet pijn , ik voel mij aller belabberdst .
Loop met een closet rol door het huis haha.
Lekker een weekend voor de boeg , om bij te komen .
De wereld is hier weer helemaal wit , de zon schijnt ,dan zie je allemaal kristallen glinsteren in de sneeuw ,prachtig !
Een fijn weekend , en snel weer beter worden .
Lieve groet Annie

klaproos zei

mmmm
geef het maar even assaya,
je bent eaarschijnlijk toch in een betere conditie,

* flesje kracht neer zet*

xxx

christiene zei

Assayya rust en muziek
en voor samen beterschap.een goed weekend.
groetjes Christiene

griet zei

hay meis stertke misschien heb je al je kruid wel verschoten de laatste maanden en moet je effe aan de oplader hihi xxxxxknufffffffff en liefs van mij xxxxxxxxxxxx

Walter zei

Toen ik meende ernstig ziek te zijn heb ik "Op weg naar herstel" gelezen van O.Carl Simonton, het sprak mij erg aan...ach, dat soort dingen moet je nemen voor wat ze je waard zijn.
Warme sneeuwgroet...

fotorantje zei

rusten hé, is nog dikwijls de beste remedie
dus de maar kalm aan

Martine zei

Gisteren was de bijna volle maan prachtig. Ik hoop dat ze vanavond toch even te zien zal zijn omdat we een viering doen met een aantal vrouwen.
Jij voelt dat zo goed aan wat goed is voor jezelf. Laat alles nog maar even rusten dan is er dadelijk weer heel veel kiemkracht.
XXXm

Morgaine zei

Ja rust is zeer belangrijk bij genezing maar ook bij het opnieuw opbouwen van energie, stap voor stap, jouw muziek stuk kan ik nu niet luisteren, dan zal ik als ik thuis ben wel weer doen.

De maan is schitterend, hier is ze telkens en steeds zichtbaar, ook in eigen stad en hier waar ik nu ben, ondanks de sneeuw die is gevallen erg mooi hier, en de sneeuw die nog komen gaat heden avond... prachtig mooi is de wereld waar ik mij in bevind, omdat ook de zon overdag heerlijk schijnt en al warm aanvoelt als de wind stil ligt ;-)

Beterschap voor jullie

XXX

Imna zei

:-) Volle maan....hoe had ik het kunnen vergeten....gaat nu eenmaal niet samen met mijn brein haha. Wens je/jullie een voorspoedig herstel Assayya en geniet van al het mooie.

curieuzeneuzemosterdpot zei

niks of niemand weet beter wat jij nodig hebt dan je eigen lichaam.

gehoorzaam dit dus maar, assayya, en alles komt goed! :-))

veel sterkte,

Lutje zei

een fijne zondag

gerdaYD zei

Verkouden (Snip)

Het moet de hele week wel zonnig blijven.
Ik heb al tien keer achtereen geniesd.
Mijn rechterneusgat is welhaast ontvliesd.
Ik zal er mentholzalf op moeten wrijven.

Mijn keelgat is met scherven afgebiesd.
Dit zeg ik echt niet om te overdrijven.
Ik zie de splinters toch die overblijven
na ’t hoesten, als ik weer ben uitgebriest.

Mijn adem heeft zich boven in mijn longen
verschanst onder het frèle sleutelbeen,
door slijm en ander ongerief verdrongen.

Met sjaals en warme kruiken om me heen
heb ik mijn huisgenoten afgedwongen
dat ik een graf krijg met een dure steen.
© Hannelly
*wink, big smile*

Serieus nu: veel beterschap gewenst lieverd, verzorg je goed!

colourfullflowergirl zei

Hier was de volle maan wel te zien! Het was een heldere nacht met al die sneeuw. Prachtig!!
Beterschap voor jou en je lief!!
Knuffel....

Alice zei

Hier was de volle maan wel te zien :) prachtig en ze hing nog laag ook, zo groot dan!.

Ik herken me in wat je schrijft, hier zijn de batterijen ook leeg maar zit nog midden in het virusje. Ik wens je heel veel beterschap en hoop dat je je energie weer snel terug hebt.

Warme knuffel van mij en de doggies,

Alice

Wonderwandeling zei

Wat een leuk blog heb je! Groet, Christine
http://wonderwandeling.wordpress.com

Marlou zei

Lieve Assaya,

al luisterend naar Satie (ik heb een speciale computerversie in mijn laptop gestopt!) lees ik, dat je er nog niet helemaal bent...

Ocharm!

Ik wens je beterschap toe...

Een warme knuffel van Marlou


.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails