maandag 11 januari 2010

Hutspot met een zonnige knipoog


Maandag is hier Meatless Monday, ook voor mijn lief, die wel vlees eet.
Om dat erdoor te krijgen bij een verstokte vleesliefhebber,  moet je toch wel een beetje creatief in je potten en pannen roeren.
Gelukkig word ik optimaal geïnspireerd.

300 g (zilvervlies) rijst
1 groentenbouillontablet
2 handsinaasappels
2 el olijfolie
500 g hutspotgroenten( peen en uien)
1 groene paprika, in reepjes gesneden
250 g jong belegen boerenkaas, in reepjes (komijnekaas is hiervoor ook lekker, maar denk ook eens aan brandnetelkaas, kruidenkaas of mosterdkaas. mijn marktkaasboertje heeft altijd reststukken in een mand voor weinig))
Kook de rijst samen met de bouillon tablet, bewaar bij het afgieten 1 kopje van het kookwater.
Schil met een scherp mes de sinaasappels(ook het witte vlies).
Snijd de sinaasappel in plakken en daarna in vieren.
Bewaar het vrijkomende sinaasappelsap.
Verhit in een wok de olie en roerbak de groenten en paprika reepjes ongeveer 3 minuten..
Schenk de sinaasappelsap en de bewaarde bouillon erbij.
Voeg dan de stukjes sinaasappel erbij en warm nog even door.
Schep vlak voor het opdienen de kaas erdoor en maak op smaak af met peper en zout:))

inspiratiebron AH

16 opmerkingen:

Lutje zei

Als ik dit lees; dat moet lekker zijn, eens proberen dus....

gerdaYD zei

Ullevellen, fricandellen, warme worstjes, ballen gehakt
Entrecootjes, olienootjes, brood met korstjes, lekker geprakt
Weespermoppen, zoute droppen, stroop met kaas, bloemkool met jam
Schuine spekken, lekkerbekken, speculaas en sla a la creme

Daar maak ik hutspot van
Waar is de hutspot-pan
Een beetje selderij
Een grote kluif er bij
Ja, als het effe kan
Daar maak ik hutspot van
Waar is de hutspot-pan
Wie heeft dat ding gezien
Als u 'm weet misschien
Zeg het me dan (....)
*wink, big smile*
Dankjewel voor dit heerlijk, zomers aandoend recept assayya!

callemie zei

mmmmmmmmm heerlijk
het meot niet altijd vlees zijn wat de pot schaft!

klaproos zei

dat ziet er erg lekker uit,
wil ik weleens proberen:-)

Jasmine zei

Sounds delicious. My love eats animal too, boo-hiss. He will eat a lot of vegetarian food though. He LOVES aubergine parmagiana, and says that if i cook that every day he would turn vege. It is ot the healthiest dish ut a real treat. if you like, i have a good recipe?

Fluitenkruid zei

Het ziet er inderdaad zonnig uit!

Morgaine zei

Bouillon, je bedoelt de tuinkruiden? Neem ik aan, anders is het nog weinig vleesloze maandag ;-)

En hier, hier is het contra, hier zijn we blij als er eens wel vlees of kip op tafel staat, dus uhm...ik zie wel.

XXX

Roelien zei

Dat lijkt mij ook wel een lekkere hutspot, ga ik zeker eens proberen. Het probleem is hier alleen dat de vleesliefhebbers geen kaas lusten. Vegetarisch koken zonder kaas is best saai (flauw). Ik zelf lust graag kaas (maar dat wist je al) en kook graag vegetarisch. Misschien wat experimenteren met extra peper of tabasco..Bedankt voor deze tip! Groet Roelien

Marlou zei

Helemaal geweldig!

We gaan voor een vleesvrije maandag!
Dit lijkt me een heerlijk recept en ik ga het zeker uitproberen!

Thèèèènks (lammetje!)

Liefs en eet smakelijk van Marlou

christiene zei

Het ziet er lekker uit
ik zou zeggen eet smakelijk
maar ik denk dat het al op is.
groetjes Christiene

wim22 zei

Je laat me watertanden.
Als het zo lekker is als het er uit ziet,...:-)

Rinkje zei

Goedenavond Assayya

Hutspot heb ik net gegeten maar heb er een beetje last van.
Wat valt er een sneeuw he.
Maar wel gezellig vindt ik het zo.
Ik wens je verder nog een hele fijne avond toe.
En morgen een hele fijne dinsdag.

knff van Rinkje.

curieuzeneuzemosterdpot zei

hier is het alle dagen meatless-day.
enfin, voor mij toch. ;-))

een combinatie van verse groenten is altijd een topper!

smakelijke dinsdag, assayya!

colourfullflowergirl zei

k-weet-het-niet...ik denk dat ik toch liever mijn eigen stamppotje heb. Vind je het erg?

Elly zei

mmm klinkt lekker ;)

Imna zei

....ga ik zeker een keer uitproberen :-) thx en dikke knuffel.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails