maandag 25 januari 2010

Dolce far niente




Ik heb dit weekend echt helemaal niets gedaan.
Heerlijk!!
Vrijdag het lege poppenhuis naar de behandelkamer gezeuld.
Daar mag het even leeg blijven tot, ergens in mijn eigen bermudadriehoek, de box met
ph-snoertjes en stekkertjes gevonden wordt.
Vrijdag ook de ezel weer op de logeerkamer neergezet met het grote doek erop, dat half af is.
Elke keer met langslopen even blij mee geweest, ik mag er verder mee, maar het hoeft nu nog niet.
Zo is het ook al mooi op dit moment, vind ik.
Het is nog niet, het wordt nog, behalve verf wil ik nog ander materiaal, texturen gebruiken,
kant, ribbelkarton,dingetjes van metaal en zo, dat komt wel.
Vrijdag stapels cd-tje uitgezocht, gesorteerd en weer opgeruimd.
De kastjes op mijn slaapkamer anders neergezet,
waardoor op de plek van het poppenhuis nu de grote boeddha  staat.
Alle stenen vonden daar rondom ook meteen hun plek, mooi.
Vrijdag gefourageerd.
Voor alle mensen en dieren is weer voldoende voer.
En de zaterdag en zondag speelden zich vooral af op mijn kamer, op en rond mijn bed.
Mijn dieren vonden het heerlijk, er was steeds een hond of een kat bij me.
Met tien kussens comfortabel gestapeld, was het de plek om te lezen, muziek te luisteren,
aantekeningen te maken voor mijn boek( ik schrijf nog steeds gestadig door)
of gewoon alleen maar bewust te zijn van mijn ademhaling en mijn hartslag.
Dit was, merk ik, heel goed voor mijn balans.
Het griepvirus, dat de afgelopen week op de loer lag, is,
voor zover ik het nu kan bekijken, helemaal verdwenen.
We hebben hier geen sneeuw gehad, het is alleen in- en inkoud
De honden gaan nu alleen mee voor de korte ronde, niet helemaal door het bos.
Maar volgende week is het alweer februari, de lente is weer in zicht:))

14 opmerkingen:

Walter zei

Goeie morgen Assayya...naar dat schilderij ben ik natuurlijk erg benieuwd en eerlijk gezegd vind ik dat poppenhuisspul erg leuk om te zien. (Niet verder vertellen, maar ik had als jochie een winkeltje waar ik me ontzettend mee vermaakte,sttttt)

yvette zei

dat klinkt verrukkelijk...zo zou je het vaker moeten kunnen doen...hier was het wel wit.

knuf
yvette

Lutje zei

Ik ben nu een weekje thuis en heb zoveel plannen, en als ik dit hier lees krijg ik ook zin om te knutselen :o)

Morgaine zei

Ja bijna een idem weekend gehad, hahaha nee toch wel iets anders en jouw weekend is voor mij een normaal weekend, heerlijk kan dat zijn. Zeker na een uitbundig weekend :D

Volgend weekend ook weer reizen voor ons :-))

Geniet lekker na en een hele fijne week alvast!

XXX

klaproos zei

heerlijk klinkt dat :-)

wel ehh wij hebben ongeveer hetzelfde gedaan,
zaterdagavond lekker doorgezakt en gisteren een heerlijke frisse neus gaan halen:-)

het leven met vrienden om je heen is wel zalig hé:-)

ik dacht vroeger dat ik wel alleen kon,
maar ik wete nu beter,....

xxx

Martine zei

Dat klinkt heerlijk Assayya.
Zo'n weekend zou iedereen zich af en toe moeten gunnen.
Vanmorgen is het hier weer wit.
XXXm

christiene zei

Assayya,zo te lezen heb je een heerlijk weekend gehad jij beschrijft dat zo mooi.Ik wens jou een ook zo,n mooie week er achter aan.
Groetjes Christiene.

Marlou zei

Hai Assaya,

Je bent toch niet nu al met de grote voorjaarsschoonmaak bezig???
Of was het een eenmalige opwelling...

Die 10 kussens in de rug lijken me heerlijk!

Liefs, Marlou

wim22 zei

een boek, een schilderij?
dat belooft!
Al die manieren om je gedachten en gevoelens te verwerkelijken, tastbaar te maken, kwijt te kunnen...
iets om dankbaar voor te zijn hé :-)

Sokssawat zei

'n heerlijk weekend, zo te horen!

Hier wel veel sneeuw, we moeten er weer doorheen waden. Beter dan dat grijze, dat kille januari-weer. Daar kan ik niks mee. Maar de lente! de lente!

curieuzeneuzemosterdpot zei

ik nestel mij tss jouw tien kussens en geniet lekker mee van ..

dat zalig niksdoen ..

:-))

Lutje zei

Ik vindt dat ook, dat de lente maar vlug komt...

gerdaYD zei

Ik gooi mijn boeken en papieren in de vuilnismand
De school, 't kantoor, he bah
Da's niks voor mij
De zon schijnt door de ruiten
En ik hotsebots naar buiten
Als een veulen dat op hol slaat in de wei
Ik kan me niet bedwingen
En ik spring over de heuvel
Ik trek mijn jas, mijn das, mijn schoenen uit
Mijn hele klerenzootje
En dan duik ik in mijn blootje
De vijver in
En ik kom er nooit meer uit

Hey dolce far niente
Heerlijk dromen
Alles zal vanzelf wel komen
In luilekkerland
Want alles is van mij
Dolce far niente
Zalig nietsdoen
Kijk eens aan
He he, 't is zomer
En de boterbloemen bloeien
Elfjes komen met me stoeien
Lamme Goedzak speelt een lied op zijn schalmei
Nanana...
He he, 't is zomer
En de boterbloemen bloeien
Elfjes komen met me stoeien
Lamme Goedzak speelt een lied op zijn schalmei (...)
© Luk Bral

Het is je meer dan gegund lieverd, blij dat jij het zo naar je zin had!

mauri zei

how sweet! lucky dog!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails