zaterdag 16 januari 2010

Blauwe druifjes nam ik mee.



Is het al weer drie of vier jaar geleden, dat ik naar Emmen naar een parabeurs ging?
Ik zat er nog niet zelf en ging er heen om mijn vriendinneke te verrassen met
een onverwacht bezoekje en een bakje blauwe druifjes.
Ik vond haar in tranen.
De beurs was vervelend, de mensen afstandelijk en de plek waar ze zat koud en tochtig.
Blauwe druifjes doen wat met je.
Het heeft met ademen te maken, met de longblaasjes, waar ze wel op lijken.
Als je diep kunt inademen , is het ook alsof je meer ruimte kunt innemen, jezelf beter kunt neerzetten.
En dan met het uitademen kun je jezelf beter uiten.
Als je hart zich gevoed weet, als je je geliefd weet, heb je ook meer ruimte om te ademen
Zo simpel is dat eigenlijk.
Vandaag ga ik weer een bakje blauwe druifjes ergens brengen.
En daarmee zet ik een tweede eigenschap van dit bloemetje in.
Het paarsblauwe resoneert ook met de voorhoofdchakra, met ons denken.
Het laat ons beter de dingen onthouden, laat de gedachten makkelijken komen en verwerken.
Vandaag ga ik mijn schoonzus en zwager opzoeken in hun nieuwe appartement.
Hij dementeert, zij heeft moeite de snelheid van dit verdrietige proces te volgen.
Mijn druifjes zullen ruimte geven.
In het hoofd, maar ook in het hart:))

19 opmerkingen:

gerdaYD zei

Ik weet waarover je het hebt, assayya, mijn lieve schoonmoeder zit in hetzelfde schuitje. En misschien geef ik haar ook eens blauwe druifjes...
Prettig weekend meid!

callemie zei

wat een mooie gedacht
en zal er nu ook aan denken als ik blauwe druifje geef!
liefs en fijn weekend

Lutje zei

Dat is lief van je, en eigenlijk een hele mooi gedachte...

Roelien zei

Je snapt wel wat ik zo dadelijk ga halen en weggeven!
Dankje wel en een heel mooi weekend, groet Roelien

Morgaine zei

Oh ja, zo herkenbaar ik hoop dat de druifjes snel hun werk zullen doen als jij ze gebracht hebt :-))

XXX

christiene zei

Wat mooi dat de druifjes meer zijn dan alleen mooi.Fijn en gezellig weekend
groetjes Christiene

klaproos zei

ik hou van de geur van blauwe druifjes assaya,

niks ruikt lekkerder:-)

dank je wel voor je lieve wensen ik was gezellig jarig :-)

Imna zei

Dat wist ik niet van de blauwe druifjes Assayya, wel dat ik ze altijd een bepaalde vrolijkheid vind geven...tijd om ze weer eens te halen :-)
Heb een mooi weekend en ik hoop dat de druifjes hun werk mogen doen.

yvette zei

Ja laat het ze helpen alsjeblieft!
Je bent een lieverd!
yvette

Fluitenkruid zei

Wat een verdriet geeft alzheimer, hopelijk geven de blauwe druifjes troost.

curieuzeneuzemosterdpot zei

ik hoop dat deze bloemekes hun werk gaan doen!

maak het gezellig samen,

wim22 zei

Een gepast bloempje, een mooie gedachte, met liefde gegeven.
Ik hoop dat het mag helpen,
het helpt in elk geval de last te dragen.

Marlou zei

Mooi, heel mooi!
Ik houd van blauwe druifjes...

Goed, dat je ze meeneemt!

Liefs van Marlou

*

colourfullflowergirl zei

Wat ben je toch een ontzettend lief, goed mens....Ik vind blauwe druifjes fantastisch mooi, en nu ik dit weer lees krijgen ze nog voor mij nog meer waarde.

gerdaYD zei

Maak er een fijne zondag van assayya!
Voor jou, omdat je er blijkbaar zo van houdt:
De hele stad kent Jan, de dikke ijscoman
Die met zijn honderd kilo haast geen ijskar duwen kan
Toch is er niemand die zoveel verkoopt als hij
Dat zit in de reclame want hij zingt er vrolijk bij:

"Ik geef een dikke, een hele dikke
Je kan d'r aan een halfuurtje likken
Ik geef een portie om van te smullen
Je kan je maag voor weinig centen vullen
Nu kan je likken, zo lekker likken
Kom dus maar gauw een fijne dikke pikken
'k Heb ijsje prima, 'k heb ijsje prima
Eens geprobeerd is altijd weer begeerd"

Klinkt 's morgens een tenor de stille straten door
Dan komen zelfs de winkelmeisjes met hun schortje voor
Maar ook de huisvrouw legt haar stofdoek even neer
Lekker ijs met een liedje wat wil een mens nog meer?

IJs met slagroom!
IJs van Jantje in je handje
Geef je meisje een lekker ijsje
Is van jantje is kwaliteit

En met een schattebout die veel van roomijs houdt
Is Jan heel keurig netjes gisterenmorgen vroeg getrouwd
En toen de ijsman in de kroeg zat met zijn bruid
Zongen tientallen klanten heel vrolijk lachend uit:

"Geef ons een dikke, een hele dikke
Je kan d'r aan een halfuurtje likken
Geef ons een portie om van te smullen
Je kan je maag voor weinig centen vullen
Nu kan je likken, zo lekker likken
Kom dus maar gauw een fijne dikke pikken
Z'n ijs is prima, z'n ijs is prima
Eens geprobeerd is altijd weer begeerd"
© Johnny Hoes
*wink, big smile*

Lutje zei

Een fijne zondag :o)

Alice zei

Blauwe druifjes zijn mooi :)) ze zijn ook vriendelijk qua geur ... daarom kan ik ze 'hebben'. Ik heb ze nog niet gezien in de winkels ... ga er eens op letten :)

liefs

Pasula zei

Wat ben je toch een lieverd!
Prachtig hoe je de blauwe druifjes schenkt aan degenen die het nodig hebben. Eigenlijk hebben ze geen blauwe druifjes nodig, maar hebben ze JOU nodig...
Mooi gebaar Assayya.

fotorantje zei

wat mooi over die blauwe druifjes,
maar laat ik nu net witte gekocht hebben, anders koop ik altijd blauwe, deze keer koos ik voor wit

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails