vrijdag 18 december 2009

Winterwit


Vanaf woensdagavond heeft het gesneeuwd.
Gemeten lag hier 45 centimeter.
’s Nachts om drie uur werd ik ineens wakker gemaakt door het blaffen van de honden beneden.
Ze reageerden op het ongewone geluid van de sneeuw, die van de daken afplofte en van het kreunen van de takken onder het gewicht van zoveel sneeuw.
Even de deur los en de tuin in, terwijl ik slaapdronken de sneeuwlucht inkeek, renden de twee jongste honden door de diepe sneeuwlaag.
Dolle pret.
Afgedroogd in een groot badlaken en in de manden onder hun fleecedekens gestopt, waren ze later helemaal tevreden en kon ik mijn bed weer opzoeken.
Wat was het mooi vandaag, zo puur wit.
Het plan om naar de stad te gaan voor kerstinkopen verviel.
Er reden de hele dag geen bussen.
Maar buiten en in het bos is het nu ook veel mooier.
Ik zie nu zoveel verschillende vogels in de tuin:))

15 opmerkingen:

Lutje zei

als ik die sneeuwfoto's zie wordt ik wat jaloers, ik denk dat hier nog geen cm is blijven liggen....

Fluitenkruid zei

Er is veel gevallen bij jullie he? Prachtig hoe jouw honden lekker in de sneeuw gingen spelen, dat zal een mooi gezicht zijn geweest.
En daarna lekker ingestopt in hun mandjes, genieten!

Morgaine zei

En nu zie ik de zon die schijnen gaat en alle wolken verdrijft, zo prachtig met nu nog een licht oranje gloed erin.

prachtig die witte wereld en ik ga zo even snel stofzuigen en in dit prachtige licht eens met wat violet werken ;-)

XXX

christiene zei

Wat mooi he Assayya een witte wereld en voor de hondjes een feest spelen in de sneeuw.
groetjes Christiene

Marlou zei

Oh lieve Assaya,

wat een fijn verhaaltje...
Die honden: ik zie ze voor me, dollend in de sneeuw en dan later onder een fleece dekentje.

Wat ben jij een fijn baasje!!

Liefs en alvast een mooie wit weekeinde!

Marlou

~~

gerdaYD zei

Mooie foto, mooie tekst... het zou me welhaast met dit barre seizoen verzoenen assayya. Dankjewel!

Martine zei

Het is prachtig die sneeuw maar hier is er niet zoveel gevallen.
Dus geniet ik van jouw sneeuwfoto's.
XXXm

Alice zei

Ow ik ben ook jaloers !! Zoveel sneeuw !!! Hier is maar een paar cm gevallen, genoeg voor sleetje rijden enz. Wel heel glad hier ...
Leuk dat jouw honden er ook zo van genieten, de mijne vinden het ook prachtig.

kerstroos zei

ohhh wat mmooi om te zien assaya,
hier is het al haast weer weg, maar mijn pijnlijke botten zeggen ...
don't worrie.. het komt er aan :-)
ik wacht rustig af en komt het niet ook goed,
het is hier puur genieten, en de vogeltjes komen kijken of jij wat voor ze hebt:-)

maak er een heerlijk weekend van hé,
xxx

Sokssawat zei

hier in Friesland ook minstens zo veel.....die verstilde wereld... heerlijk

callemie zei

ja gisteren ben ik even naar buiten gelopen en vond het een zalig gevoel
het kraken van de verse sneeuw onder mijn voeten mmmmmmmmmmmmmmm

griet zei

daarom vind ik dit ook zo'n fijn land om te wonen ,het is genieten ,alleen kan ik geen sneeuwwandeling van paar uur maken brrrrrrrrrrrrrrrrr maar van kwartier en dat wil ik zoooooo graag .
gek is dat he dat het zo moeilijk is om dat te accepteren ,soms lukt het me wel ,maar ik wil nu huppelen in de sneeuw net als jouw honden .
wel veel bij jullie hoor ,maar hier is ook alles wit hoor en mooi xxx knuffff van mij xxxxxxxxxxxx

colourfullflowergirl zei

Wat is het mooi hè? Ik geniet ook volop.En ook onze hond vindt het heerlijk in de sneeuw. Z'n pootjes verdwijnen helemaal en z'n buikje hangt in de sneeuw, haha. En net als die van jou, ligt hij s'nachts ook (helemaal) onder een dekentje.
s'Morgens als we uit bed komen, komt dan heel even het kopje van onder de deken omhoog alsof hij zeggen wil: goedemorgen, maar ik blijf nog even liggen als je het niet erg vindt....

curieuzeneuzemosterdpot zei

45cm???

bij mijn weten is hier nog nooit zoveel uitgevallen?
ook gisteren of vandaag niet.
hier lag .. 1 verdwaald vlokje? :-))

geniet van het kerstmisachtig uitzicht, assayya!

gezellig weekend,

Boomwhisperer Ruerd zei

Ik ben zelf blij dat de sneeuw weer vertrokken is want sinds ik bijna mijn nek brak door gladheid en zo heb ik het niet zo op de winter.
Tot overmaat van ramp kreeg ik zere plekken en een reuzebolaar op mijn voeten van mijn meer als 10 jaar ouder snowboots die ik destijds voor 200 gulden kocht. Ik ben dan ook bijna de deur niet uitgeweest en zag er naar uit dat alles weer zijn gewone gangetje ging.
Gelukkig heeft mijn moeder voor 30 euro nieuwe snowboots besteld die ze zag in een catalogus, nu maar hopen dat ze er snel zijn.
Want ik heb de oude weggegooid mijn voeten deden zo zeer van het lopen op die dingen.
Balen dus voor mij.
IK vindt sneeuw op zijn mooist als er een dun laagje ligt en het lekker vriest dat heeft wat.
Maar dit veroorzaakte heel veel overlast voor de mensen.
Nou ja als de nieuwe snowboots er zijn denk ik er vast anders over kan ik tenminste door de sneeuw baggeren als ik tenminste niet weer last van mijn knie krijg.

Boomvader Ruerd

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails