woensdag 2 december 2009

Want daarboven lacht de maan.....



Terwijl ik eigenlijk een mooi spiritueel log oven de volle maan wil schrijven, haalt de werkelijkheid van alledag me in.
Shaffy is dood.
De tv en radiozenders halen alles aan eerdere uitzendingen uit de kast
Mijn levende herinnering aan Ramses dateert uit de tijd, dat ik studeerde en regelmatig met de trein tussen Haarlem en Den Haag reisde.
Je had in die tijd nog restauratiewagens en na een week nachtdienst was veel zwarte koffie en de gesprekken daar het middel om wakker te blijven en op tijd de trein uit te stappen.
Leuke ontmoetingen had ik in de trein, een ervan was, dat ik schuin tegenover Ramses Shaffy kwam te zitten.
Het ging in die tijd niet echt lekker met hem, hij zat daar stil en verloren met zoveel verdriet in zijn ogen.
Ik kon het niet laten, ik moest er eerder uit dan hij,voordat ik het gangetje naar de uitgang inliep, boog ik me naar hem toe met mijn hand op zijn schouder: Het komt wel goed.
Onvergetelijk, die helemaal open Shaffy lach, die ik kreeg, stralend
en de woorden hoor ik nu nog: Dank je:))

19 opmerkingen:

Morgaine zei

Lief...

XXX

Lutje zei

ik ben er effe stil van....

gerdaYD zei

*zucht*
Ontroerend toe en met. En lieve meid, jij hebt een steen verlegd... zoveel is zeker!
Ik treur met je mee, een stuk van ons leven is met hem heengegaan...

callemie zei

o hoe ontroerend mooi!!!!

kruidje zei

Tja zeker een moment om niet te vergeten.. hij zal je nog steeds verwarmen op je pad.. Alsof iets open mag gaan wat lang verloren is geweest!

klaproos zei

een momnet omnooit te vergeten assaya...

assyma zei

Hij was zo'n beetje de ziel van nederland, maar helemaal niet oud nog, 76 jaar geloof ik is hij geworden.

Martine zei

Hij was een lieve man. De laatste herinnering die ik aan hem heb dateert van enkele jaren geleden toen hij hier in de stad optrad. Eigenlijk kon dat niet meer, men moest hem bijna vasthouden.
Maar zijn humor, die was er als altijd.
XXXm

Rinkje zei

Goedenmorgen Assayya

Weer een dag verder in December.
Ben een beetje laat net mijn bed uit.
Loop aardig te hoesten en te niezen.
Maar dat kan niet gebruiken ik heb het druk.
Ramses vondt ik heerlijk samen met liesbeth List een goed stel
Heb ook een ander puntje aangemaakt kan ik meer mee veranderen.
Ik laat scorpioen wel staan maar ga me toch meer met het andere puntje bemoeien
www.amehoela.punt.nl
Wens je nog een hele fijne dag verder
Knff van Rinkje,

wim22 zei

Enkele woorden kunnen een mens zo'n goed doen. Jammer dat we (ook ik) ze zo vaak niet durven uitspreken.
Er zouden er meer moeten zijn als jij.

Christiene zei

mooi moment wat je mee hebt gemaakt
om nooit te vergeten.

Jasmine zei

Sending condolences and a big hug xx

Marlou zei

Wat mooi.........

XXX

Imna zei

Mooie herinnering Assayya :-)

curieuzeneuzemosterdpot zei

een vluchtige ontmoeting die een leven lang bijblijft ..

dat zegt alles, eh!

christiene zei

Wat mooi dat dit terug komt in je gedachten.en dit zal voor altijd bij je blijven als een mooie herinnering.

colourfullflowergirl zei

Wat zal je dat een goed gevoel geven.En een herinnering om nooit te vergeten. Misschien was het geen toeval dat hij jou op dat moment tegen kwam. Soms doen een paar woordjes of een hand op je schouder, als het even niet zo lekker gaat, zo goed!!Mensen hebben elkaar nodig.Deden maar meer mensen, wat hun gevoel hun ingeeft....

PlukjeGeluk zei

wat een móói moment
wat een líef moment
wat een fijn gebaar
mens en medemens
mens en medereiziger
elk mens volgt zijn weg
toch ga je ook even mee
in het hart van de mens
de medemens de medereiziger
heel eventjes mee ...
met de mens in de mens
voor de mens ...door gewoon
heel gewoon allebei mens te zijn

en nu ...
het klinkt het door ...
zal door blijven klinken ...

bid huil vecht lach werk en bewonder ...

mensen kunnen niet zonder
mede-mens ...

geliefd geleefd
geleefd geliefd

daarboven lacht de maan
de zon beschijnt de lach
daarboven waar alles kan
daar wordt de nacht de dag

lieve Assaya
fijn om hier weer te lezen
te genieten ...
van de mens in de mens

regenboog zei

prachtig
jij bent een lief mens

we zullen doorgaan...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails